• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 10:38:37 följande:
    Vår grav är planerad. Dock förstår jag din oro då jag själv ibland slås av tanken när barnen har en riktig testing-testning dag att, shit tänk när dem är 3! Men jag tror man vänjer sig. Jag tyckte det var extremt jobbigt när tvåan kommit och ettan var i trotsåldern men nu sköter de sig själva mycket och det flyter oftast på. Jag tänker att de kommer ha mycket nytta av varandra när de är äldre. Jag växte upp med en syster (hade 3 halvsyskon med väldigt lite kontakt) och önskade alltid att vi varit fler barn i familjen. Vi funderat tom på en 4a efter denna men får ju se hur det känns med 3 först ;)
    Väntande skrev 2015-11-10 10:02:28 följande:

Någon som vet om det är "normalt" att få extrema dragningar i ljumsken? Jag har fått det två ggr på en vecka nu!

Det gör så jävla ont! Känns som sendrag gånger tusen i högra ljumsken, får gå med myrsteg å sätter jag mig ner så går det över på en gång ... Sitter jag kvar en liten stund så är det borta när jag reser mig igen.

Jag kan få starka hugg och drag ja. 
    Vad skönt att höra att jag delar oron med någon.  

Ja själv har jag inga syskon och önskade inget hellre när jag var yngre och även nu kan jag känna att det saknas något som de flesta andra har. Många (inte alla) har ju även en relation när de blir äldre och jag gissar att syskon är något annat än vänner. 

haha ja en fyra blir det då inte för oss, mannen (som bara skulle ha en) pratar om att sterilisera sig nu och det välkomnar jag så slipper vi fundera mer på preventivmedel. Jag skulle inte heller ha fler än två barn och än vet jag ju inte hur det går med denna heller förstås.
  • Karniia
    Väntande skrev 2015-11-10 10:02:28 följande:

Någon som vet om det är "normalt" att få extrema dragningar i ljumsken? Jag har fått det två ggr på en vecka nu!

Det gör så jävla ont! Känns som sendrag gånger tusen i högra ljumsken, får gå med myrsteg å sätter jag mig ner så går det över på en gång ... Sitter jag kvar en liten stund så är det borta när jag reser mig igen.

Låter som ligamentsmärta och är vanligt när man är gravid. googla så får du se om det passar in.
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-10 10:52:44 följande:
    Vad skönt att höra att jag delar oron med någon.  

Ja själv har jag inga syskon och önskade inget hellre när jag var yngre och även nu kan jag känna att det saknas något som de flesta andra har. Många (inte alla) har ju även en relation när de blir äldre och jag gissar att syskon är något annat än vänner. 

haha ja en fyra blir det då inte för oss, mannen (som bara skulle ha en) pratar om att sterilisera sig nu och det välkomnar jag så slipper vi fundera mer på preventivmedel. Jag skulle inte heller ha fler än två barn och än vet jag ju inte hur det går med denna heller förstås.
    Jag tror oron alltid kommer vara där! Sen samtidigt tror jag på det som brukar sägas "Man ångrar inte de barn man får, bara de man aldrig fick". Så hur jobbigt det kanske än blir kommer vi säkert vara jätteglada över vår 3a :) Jag väljer att lyssna på de som säger att 3an bara hänger på ;) Haha..

Både min man och jag har ju velat ha 4 barn tidigare men vissa dagar var jag tveksam även när vi försökte nu förra månaden. Skräckblandad förtjusning kan vi väl kalla det ;) 
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 10:59:29 följande:
    Jag tror oron alltid kommer vara där! Sen samtidigt tror jag på det som brukar sägas "Man ångrar inte de barn man får, bara de man aldrig fick". Så hur jobbigt det kanske än blir kommer vi säkert vara jätteglada över vår 3a :) Jag väljer att lyssna på de som säger att 3an bara hänger på ;) Haha..

Både min man och jag har ju velat ha 4 barn tidigare men vissa dagar var jag tveksam även när vi försökte nu förra månaden. Skräckblandad förtjusning kan vi väl kalla det ;) 
    Ja vissa säger ju att det blir mer harmoni i familjen när trean kommer så jag klamrar mig fast vid det och just det du säger, att trean bara "hänger på". Jag var iofs tveksam även när jag blev gravid med ettan (stoooooort steg) och även med tvåan (klarar vi det här?). Så det är nog sunt att ha lite tvivel det får en att tänka över hur allt rent praktiskt ska lösas.  
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-10 11:03:24 följande:
    Ja vissa säger ju att det blir mer harmoni i familjen när trean kommer så jag klamrar mig fast vid det och just det du säger, att trean bara "hänger på". Jag var iofs tveksam även när jag blev gravid med ettan (stoooooort steg) och även med tvåan (klarar vi det här?). Så det är nog sunt att ha lite tvivel det får en att tänka över hur allt rent praktiskt ska lösas.  

Exakt! Jag tror den som har tvivel också är den som ser till att allt rullar på som det bör sen. 

Jag var ändå 21 när vi fick vårt första(min man 31) och då vad jag inte särskilt orolig alls trots jag var så ung. Fick också världens goaste bebis som sov typ alltid och förstod inte att det skulle vara ansträngande att ha barn. När 2an kom, som fortfarande inte sover hela nätter på 2,5 år fick jag lite kris om jag ska vara ärlig. Vaknade 1 gång/timme första månaderna och utökade sen till 3 kanske. Det var en otroligt påfrestande tid men nu sitter man här igen ändå! 

• Karniia
    springa skrev 2015-11-10 11:14:57 följande:

Exakt! Jag tror den som har tvivel också är den som ser till att allt rullar på som det bör sen. 

Jag var ändå 21 när vi fick vårt första(min man 31) och då vad jag inte särskilt orolig alls trots jag var så ung. Fick också världens goaste bebis som sov typ alltid och förstod inte att det skulle vara ansträngande att ha barn. När 2an kom, som fortfarande inte sover hela nätter på 2,5 år fick jag lite kris om jag ska vara ärlig. Vaknade 1 gång/timme första månaderna och utökade sen till 3 kanske. Det var en otroligt påfrestande tid men nu sitter man här igen ändå! 

Min första var omöjlig och skrek och var en allmänt missnöjd bebis och svårt att sova på nätterna. Andra var en dröm när den var bebis! Men det gick över, nu har det blivit ett riktigt yrväder av den ungen istället.  

Så olika det kan bli, spännande att man är villig att ge sig in på det ännu en gång (eller korkat)  

Hur gammal är du nu?
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-10 11:18:04 följande:
    Min första var omöjlig och skrek och var en allmänt missnöjd bebis och svårt att sova på nätterna. Andra var en dröm när den var bebis! Men det gick över, nu har det blivit ett riktigt yrväder av den ungen istället.  

Så olika det kan bli, spännande att man är villig att ge sig in på det ännu en gång (eller korkat)  

Hur gammal är du nu?
    Jag blir 27 i januari. Fick 2an när jag var 24 och hade allt mer stabilt i livet. Ändå ångrar jag inte att jag fick så tidigt. Tror som sagt aldrig man ångrar sina barn. Min man var ju också 10 år äldre.
    Hur gammal är du? :) 
  • Theta
    Karniia skrev 2015-11-10 10:12:57 följande:

Det är ju inte ovanligt att man inte känner av något alls bra länge, oftast är det väl i v. 6 som symtomen börjar komma. Jag har bara lite molvärk, ytterst lite illamående då och då och en konstig känsla i brösten. I övrigt så kan jag inte påstå att jag känner mig särskilt gravid. ^_^ 

Jag har dock beställt ett till cb digital för att se om det 1. verkligen stämmer och 2. om det blir 2-3 veckor istället för 1-2.

Nej jag vet. Men fan, nu har man längtat & väntat så länge efter denna lilla så man vill ju så gärna att allting ska gå bra När jag blev gravid med dottern så var jag mycket yngre och tog det lite som det blev. Men efter att min dotter blev sjuk för 1.5 år sedan så har jag blivit så mycket mer orolig >. <

Jag får försöka njuta av den symtomfria tiden. Jag kommer väl må skit sen för att jag hade det så lätt med dottern

Roligt med ett nytt digitalt Du får berätta sen vad det säger
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 11:19:54 följande:

Jag blir 27 i januari. Fick 2an när jag var 24 och hade allt mer stabilt i livet. Ändå ångrar jag inte att jag fick så tidigt. Tror som sagt aldrig man ångrar sina barn. Min man var ju också 10 år äldre.

Hur gammal är du? :) 

Jag är 30 och min man 36 och nej, jag har aldrig hört någon som ångrar att de fick det antal barn de fick förutom de som bara har ett, många där önskar att de skaffat fler.

Jag måste bara få min man att förstå att det är meningen att denna (om den stannar) ska komma till oss och att det löser sig. Det mesta i livet har en tendens att göra det.
  • Karniia

Hur många test har ni gjort? Jag har hittills bara gjort ett och tvivlar lite på resultatet även om det inte var någon tolkningsfråga (clearblue digital med Gravid 1-2 på). Har beställt två till och måste kolla om det verkligen stämmer.  

Svar på tråden BF juli 2016