• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Karniia

Ett säkert tecken för mig att jag är gravid brukar vara att jag verkligen ogillar min man och tycker han är överflödig och iväg. Jag älskar honom egentligen väldigt högt men vid graviditet (och ibland pms) så är det något i mig som inte behöver honom längre. Haha dessa drifter och hormoner. För egentligen rent biologiskt har ju han fyllt sin funktion.

• springa
    Karniia skrev 2015-11-10 18:29:56 följande:

Ett säkert tecken för mig att jag är gravid brukar vara att jag verkligen ogillar min man och tycker han är överflödig och iväg. Jag älskar honom egentligen väldigt högt men vid graviditet (och ibland pms) så är det något i mig som inte behöver honom längre. Haha dessa drifter och hormoner. För egentligen rent biologiskt har ju han fyllt sin funktion.

Haha vad klockrent! 
    Min är så sjukt omhändertagande när jag är gravid så vet inte om jag klarat mig utan! Men förstår klart dina känslor..lite som att sexlusten grovt avtar för mig efter ÄL är slut Tungan ute
  • springa

Det känns som jag gått upp typ 2 kg redan. Har fått en sån sinnessjuk matlust och bara hyfflar i mig maten och tuggar nästan inte ens. Förvånad Och mitt sötsug, vilket brukar innebära ett dagligt missbruk av choklad är nu ännu värre! Jag måste sluta. De andra gångerna jag blivit gravid har jag alltid varit supersnärt men denna gången har jag redan några extrakilo..Tänker att visst man ska njuta när man är gravid men vill inte ha efterarbetet sen Oskyldig

• Karniia
    springa skrev 2015-11-10 18:31:55 följande:

Haha vad klockrent! 

Min är så sjukt omhändertagande när jag är gravid så vet inte om jag klarat mig utan! Men förstår klart dina känslor..lite som att sexlusten grovt avtar för mig efter ÄL är slut 

Ja precis, man behöver dem ju inte då. Varken sexlust eller män
  • Tomtemor
    springa skrev 2015-11-10 18:35:41 följande:

Det känns som jag gått upp typ 2 kg redan. Har fått en sån sinnessjuk matlust och bara hyfflar i mig maten och tuggar nästan inte ens. Förvånad Och mitt sötsug, vilket brukar innebära ett dagligt missbruk av choklad är nu ännu värre! Jag måste sluta. De andra gångerna jag blivit gravid har jag alltid varit supersnärt men denna gången har jag redan några extrakilo..Tänker att visst man ska njuta när man är gravid men vill inte ha efterarbetet sen Oskyldig

Haha! Skulle kunna varit jag som skrev detta. :)
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 18:35:41 följande:

Det känns som jag gått upp typ 2 kg redan. Har fått en sån sinnessjuk matlust och bara hyfflar i mig maten och tuggar nästan inte ens.  Och mitt sötsug, vilket brukar innebära ett dagligt missbruk av choklad är nu ännu värre! Jag måste sluta. De andra gångerna jag blivit gravid har jag alltid varit supersnärt men denna gången har jag redan några extrakilo..Tänker att visst man ska njuta när man är gravid men vill inte ha efterarbetet sen 

Och jag har ingen matlust alls! Men jag befarar att det kommer vända. Gick upp 15kg med båda tidigare så får väl se hur det blir denna gång.

Klart man ska unna sig, men det blir hemskt slitigt efteråt!
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-10 18:50:50 följande:
    Och jag har ingen matlust alls! Men jag befarar att det kommer vända. Gick upp 15kg med båda tidigare så får väl se hur det blir denna gång.

Klart man ska unna sig, men det blir hemskt slitigt efteråt!
    Jag gick upp 20(!!!) med första och ca 13 med andra..men tänker snarare att ju större man är nu, desto mindre går man kanske upp Flört
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 18:53:28 följande:

Jag gick upp 20(!!!) med första och ca 13 med andra..men tänker snarare att ju större man är nu, desto mindre går man kanske upp 

Haha det är en bra inställning
  • annacnummertre
    Tomtemor skrev 2015-11-10 18:48:10 följande:

Haha! Skulle kunna varit jag som skrev detta. :)

Jag med! Trycker i mig naturgodis. Orkar inte bry mig faktiskt ;) Har också varit smal och knappt ökat de andra graviditeterna, så nu unnar jag mig :)
  • Eemmmmaa86

Ni får gärna lägga till mig på listan, har inte riktigt hundra koll på detta. Haha. Tredje barnet , Bf typ 21/7.

Är för övrigt 29 år, väntar på att bli friad till och bosatt i Norrland. ;)

Ni som ska på vul, är det privat eller erbjuds ni det i era landsting?

Svar på tråden BF juli 2016