• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Unepetitfluer

Bara jag som är orolig för att min trea kanske är tvillingar?! Drömde det i natt..

Är 4+0 idag och tagit ett gravtest till. Blev superstarkt streck och det var skönt att se!

• Karniia
    Unepetitfluer skrev 2015-11-10 11:31:34 följande:

Bara jag som är orolig för att min trea kanske är tvillingar?! Drömde det i natt..

Är 4+0 idag och tagit ett gravtest till. Blev superstarkt streck och det var skönt att se!

Nej men fy, säg inte så där!  
    Har ni anlag för tvillingar? Annars är det väl inte jättevanligt? Eller?
  • halo83
    Unepetitfluer skrev 2015-11-10 11:31:34 följande:

Jag e lite orolig ... Jag har anlag för tvillingar påmin sida och mannen för trillingar!!!!
  • iskräm

Tycker det skulle vara häftigt att få tvillingar! Men mycket jobb såklart...

Någon som har lust att träffas IRL i Stockholm och ta en fika?

• springa
    Karniia skrev 2015-11-10 11:26:36 följande:

Hur många test har ni gjort? Jag har hittills bara gjort ett och tvivlar lite på resultatet även om det inte var någon tolkningsfråga (clearblue digital med Gravid 1-2 på). Har beställt två till och måste kolla om det verkligen stämmer.  

Jag gjorde 3 med stickor innan BIM som visade från ganska svagt streck till starkare och sen gjorde jag ett CB BIM-1 som visade Gravid 1-2 :) 
    iskräm skrev 2015-11-10 11:46:49 följande:

Tycker det skulle vara häftigt att få tvillingar! Men mycket jobb såklart...

Någon som har lust att träffas IRL i Stockholm och ta en fika?

Bor i Skåne tyvärr, annars hade jag gärna setts :) 
  • Theta
    springa skrev 2015-11-10 11:49:48 följande:

Jag gjorde 3 med stickor innan BIM som visade från ganska svagt streck till starkare och sen gjorde jag ett CB BIM-1 som visade Gravid 1-2 :) Bor i Skåne tyvärr, annars hade jag gärna setts :) 

Vart i Skåne bor du? Jag bor i Laholm men är ofta i Hässleholm och hälsar på pappa & Kristianstad hos svärföräldrarna

Jag har gjort 4 tester, bim-4, bim-3 & bim-2 Haha! Hade tänkt ta ett till imorse men jag orkade inte hämta en mugg att kissa i och mår skit av förkylningen så jag tar nog ett imorgon istället
  • Karniia
    Theta skrev 2015-11-10 11:23:38 följande:

Nej jag vet. Men fan, nu har man längtat & väntat så länge efter denna lilla så man vill ju så gärna att allting ska gå bra När jag blev gravid med dottern så var jag mycket yngre och tog det lite som det blev. Men efter att min dotter blev sjuk för 1.5 år sedan så har jag blivit så mycket mer orolig >. <

Jag får försöka njuta av den symtomfria tiden. Jag kommer väl må skit sen för att jag hade det så lätt med dottern

Roligt med ett nytt digitalt Du får berätta sen vad det säger

Know rhe feeling, man längtar efter att må dåligt sen när man mår dåligt vill man inte det längre heller.

Vad blev hon för sjuk?

Japp berättar sen om jag bara inbillat mig första positiva
  • mb222da

Hjälp! Har stor oro idag!
    I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

• Karniia
    mb222da skrev 2015-11-10 12:24:05 följande:

I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

Det kan ju bero på hur utspädd urinen är också. Det enda man kan göra är att vänta och se dessvärre. Gravid 1-2 är förmodligen inget starkt streck om man ska jämföra. Det är ju alldeles i början.
  • Väntande
    mb222da skrev 2015-11-10 12:24:05 följande:

Jag testade knappt synbart på graviditetstest från 25hcg, väldigt svagt på tidiga tester som visar från 10hcg men när jag testade med CB digital så stod det gravid 1-2 veckor, så jag tror inte styrkan på strecket behöver vara starkt.

Däremot, och jag vill inte göra dig allt för orolig här, men använder man en typ av test som visat starkare streck för att sedan bli svagare (om man även tagit detta på samma tid på dygnet kan också ha påverkan!) så kan det ju röra sig om ett mf ... Jag brukar kolla med tidiga tester var tredje dag för att se att det inte sjunker, men det är ju för att jag har haft flera upprepade mf. Jag skulle gjort ett test igen om ett par dagar och se vad det visar.

Håller alla tummar och tår! Det är ju inte lika för alla å jag är ju sannerligen ingen expert.
Svar på tråden BF juli 2016