• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Michaelaj
    annacnummertre skrev 2015-11-10 16:47:57 följande:

ni som har barn sen tidigare, hur ska ni göra med barnvagn? min minsta är ju tre, kommer vara fyra när bebis kommer... han åker ganska mycket vagn än, min stora tjej går eller cyklar.
    vill köpa en singelvagn till lilla bebis, har kollat på en kronan, för jag orkar inte köpa en helt ny syskonvagn...den syskonvagn vi har nu är bara sitt. 
    tycker syskonvagnar är så meckigt egentligen.

Kan sonen klara sig med en ståbräda? Det finns även ståbräda med en sadel har jag sett. Så blir det lite smidigare...
    Vi måste nog köpa en syskonvagn, dottern är knappt 2,5 år när bebisen kommer.
  • anna89
    springa skrev 2015-11-10 17:41:22 följande:

Stort grattis! 

Jisses, det blir tajt! :D 

anna89 skrev 2015-11-10 17:19:26 följande:

Jag plussade också idag, BF2016 i juli första barnet!

Grattis och välkommen! 

Stort grattis! 

annacnummertre skrev 2015-11-10 16:47:57 följande:

ni som har barn sen tidigare, hur ska ni göra med barnvagn? min minsta är ju tre, kommer vara fyra när bebis kommer... han åker ganska mycket vagn än, min stora tjej går eller cyklar.
    vill köpa en singelvagn till lilla bebis, har kollat på en kronan, för jag orkar inte köpa en helt ny syskonvagn...den syskonvagn vi har nu är bara sitt. 
    tycker syskonvagnar är så meckigt egentligen.

Vår tjej sitter fortfarande i vagn. Är ju bara 2,5 så det får bli en syskonvagn. 

Får lite dåligt samvete nu över att jag envisades om att vår son skulle kunna gå själv när hon föddes och han var 3,5 år. Köpte iofsig ståbräda till hennes vagn och han har alltid varit en hurtig liten löpare men inser nu i efterhand att han säkert hade behövt få sitta ibland något år till. 

Får man vara med i listan då? ????
  • annacnummertre
    springa skrev 2015-11-10 17:41:22 följande:

Stort grattis! 

Jisses, det blir tajt! :D 

Grattis och välkommen! 

Stort grattis! 

Vår tjej sitter fortfarande i vagn. Är ju bara 2,5 så det får bli en syskonvagn. 

Får lite dåligt samvete nu över att jag envisades om att vår son skulle kunna gå själv när hon föddes och han var 3,5 år. Köpte iofsig ståbräda till hennes vagn och han har alltid varit en hurtig liten löpare men inser nu i efterhand att han säkert hade behövt få sitta ibland något år till. 

Ja ståbräda kanske. Har en singel vagn nu med, en brio som vi skulle kunna behålla, göra oss av med sittvagnen och köpa en kronan duo med ståbräda till :)

Tog mitt första CB digitala idag, ÄL + 12 och fick "gravid 1-2 veckor " känns som en lättnad. Tog även ett vanligt CB idag och fick starkare plus än igår så :D :D :D
  • springa
    annacnummertre skrev 2015-11-10 17:46:11 följande:
    Ja ståbräda kanske. Har en singel vagn nu med, en brio som vi skulle kunna behålla, göra oss av med sittvagnen och köpa en kronan duo med ståbräda till :)

Tog mitt första CB digitala idag, ÄL + 12 och fick "gravid 1-2 veckor " känns som en lättnad. Tog även ett vanligt CB idag och fick starkare plus än igår så :D :D :D
    Grattis igen! Förstår verkligen lättnaden! Man är lite extra nervös innan CB säger till en att man är gravid. Haha! 
  • springa
    anna89 skrev 2015-11-10 17:45:08 följande:
    Får man vara med i listan då? ????
    Vad har du för BF?
  • springa

Ni nya kan själva lägga till er på listan. Det är länken längst ner i ts, blev lite rörig ;) 

Kopiera senaste inlägget och lägg in er och ert datum samt om det är första, andra, tredje barnet osv. 

• annacnummertre
    springa skrev 2015-11-10 17:49:58 följande:

Grattis igen! Förstår verkligen lättnaden! Man är lite extra nervös innan CB säger till en att man är gravid. Haha! 

Exakt! Men nu ska jag släppa det där annars kommer jag bli knäpp ;)
  • springa

Förutsatt att du inte vill ha det ansvaret Karniia :) 

• springa
    annacnummertre skrev 2015-11-10 17:52:12 följande:
    Exakt! Men nu ska jag släppa det där annars kommer jag bli knäpp ;)
    Jag har fortfarande inte släppt det..eller jo jag vet ju att jag är gravid men kollar noga på pappret var gång jag varit o kissat..man(jag) blir lite störd innan v.12 ;) 
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 17:53:44 följande:

Förutsatt att du inte vill ha det ansvaret Karniia :) 

Haha nej den som vill kan ju självklart lägga till sig själv. Vill/kan man inte så säg till så fixar jag
Svar på tråden BF juli 2016