Inlägg från: Michaelaj |Visa alla inlägg
  • Michaelaj

BF juli 2016

Hej!
    Grattis alla tjejer till plusset!
    Jag har BF 14/7 och vill gärna hoppa in här.
    Det blir andra barnet, vi har en tjej som är född feb 2014.
    Jag är 34 år och bor i Stockholm.
    Det ska bli kul att följas åt de nästkommande 8 månaderna. Håller tummarna för att våra graviditeter fortsätter utan komplikationer.

• Michaelaj

Hihi, ja man vill ju bara ropa ut till hela världen att man ska ha en bebis till. Dottern är bara 1,9 månader och förstår ändå inte.
    När jag gjorde gravtestet gav jag den positiva stickan till dottern och sa att hon skulle ge den till pappa och säga "bebbe". Hon tittade konstigt på mig men gjorde som jag sa, fast med stor tveksamhet ;)

• Michaelaj
    annacnummertre skrev 2015-11-10 16:47:57 följande:

ni som har barn sen tidigare, hur ska ni göra med barnvagn? min minsta är ju tre, kommer vara fyra när bebis kommer... han åker ganska mycket vagn än, min stora tjej går eller cyklar.
    vill köpa en singelvagn till lilla bebis, har kollat på en kronan, för jag orkar inte köpa en helt ny syskonvagn...den syskonvagn vi har nu är bara sitt. 
    tycker syskonvagnar är så meckigt egentligen.

Kan sonen klara sig med en ståbräda? Det finns även ståbräda med en sadel har jag sett. Så blir det lite smidigare...
    Vi måste nog köpa en syskonvagn, dottern är knappt 2,5 år när bebisen kommer.
  • Michaelaj
    Karniia skrev 2015-11-10 18:19:55 följande:
    Haha nej den som vill kan ju självklart lägga till sig själv. Vill/kan man inte så säg till så fixar jag
    Snälla Karniia, Skulle du vilja lägga till mig? Jag är inte så bra på denna sajt och fick det inte att funka på min mobil...
    BF 14/7, andra barnet
  • Michaelaj
    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-10 19:21:54 följande:

Ni får gärna lägga till mig på listan, har inte riktigt hundra koll på detta. Haha. Tredje barnet , Bf typ 21/7.

Är för övrigt 29 år, väntar på att bli friad till och bosatt i Norrland. ;)

Ni som ska på vul, är det privat eller erbjuds ni det i era landsting?

Jag ska inte på vul nu, men var det i vecka 7 i förra graviditeten. Hade en blödning och huggande smärtor vid ena äggstocken så jag fick remiss för vul. Det var via landstinget.
Svar på tråden BF juli 2016