• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Väntande
    mb222da skrev 2015-11-08 19:51:54 följande:

Hej! Får jag hoppa in? Vi plussade igår och borde ha bf 17-18 juli ungefär. Är på dag 3+6 idag. Är första barnet å jag känner oxå en oro för att nått ska gå fel. Än så länge har jag väldigt ömma bröst och lite molande värk i magen då o då. Är något tröttare än vanligt oxå. Är osäker på när man bör kontakta en barnmorska? Borde jag vänta några dar? Tog ni nya test efter några dar för att se att ni fortfarande var gravida? Önskar man kunde få det bekräftat varje dag helst för att kunna slappna av :P

Det går bra att ringa bm så fort man plussat, men man brukar inte få komma förrän tidigast v.8 om dom inte ändrat det eller om det är olika beroende på vilket län man bor i ...
  • Sessie

Hej! Hoppar gärna in här! Plussade förra veckan! Är i v.6 nu (5+2)
    Har ni några speciella symptom ännu?

Jag är typ extremt trött.. Har varit illamående till å från och spända bröst.. men annars är tröttheten faktiskt det som e riktigt jobbigt. Att somna mellan 19-20  börjar bli standard =)

• Maya03

Hej alla! Går gärna med här:) Jag plussade igår med bf 11 juli, är fortfarande i chock, var inte planerat alls.har två barn sen tidigare på 1 o 3 år. Är 28 år o bor i Blekinge! Anledningen att jag testade var att jag blivit ständigt kissnödig o mensen va sen! Gasig i magen o molvärk. Ser att det är fler än jag som nojar över mf, har haft ett tidigare så tanken är alltid med en.. Men är det meningen så är det, försöker tänka så!

• Karniia
    Maya03 skrev 2015-11-09 08:39:00 följande:

Hej alla! Går gärna med här:) Jag plussade igår med bf 11 juli, är fortfarande i chock, var inte planerat alls.har två barn sen tidigare på 1 o 3 år. Är 28 år o bor i Blekinge! Anledningen att jag testade var att jag blivit ständigt kissnödig o mensen va sen! Gasig i magen o molvärk. Ser att det är fler än jag som nojar över mf, har haft ett tidigare så tanken är alltid med en.. Men är det meningen så är det, försöker tänka så!

Vad kul med en till oplanerad trea.

Jag är lite orolig över hur det ska gå med tre stycken. Du har inga såna funderingar?
  • ineedcoffee

Hoppar in här plussade i onsdags, har BF mellan 12-13/7 (olika appar)

Har 2 barn sen tidigare född 06 och 09, så det var ett tag sen jag hade en liten i magen

Första för sambon!

• iskräm

Hej, jag hoppar också gärna in här. Plussade i morse BF 12 juli. Har redan en 5åring och en 3-åring hemma. Vart bor ni alla? Jag bor i Stockholmstrakten.

• Maya03

Jodå!jag är skitskraj! vi har fullt upp o lite till med två småbarn så visst delar jag den oron..Men jag tror man fixar mer än man tror,hoppas jag ;)Hur gamla är dina två?

• Nattis12

Hej, hoppar in här också????

Plussade igår svagt och har BF 19 juli.

Har en dotter som är född dec 2013 och bor i Sthlm.

• springa

Stort grattis och välkomna alla nya mammor! 
    Skrev aldrig något om mig själv kom jag på :) 

Blir 27 i januari, är gift och med två barn tidigare födda 10 och 13. Bor i Skåne :) 

mb222da skrev 2015-11-08 19:51:54 följande:

Hej! Får jag hoppa in? Vi plussade igår och borde ha bf 17-18 juli ungefär. Är på dag 3+6 idag. Är första barnet å jag känner oxå en oro för att nått ska gå fel. Än så länge har jag väldigt ömma bröst och lite molande värk i magen då o då. Är något tröttare än vanligt oxå. Är osäker på när man bör kontakta en barnmorska? Borde jag vänta några dar? Tog ni nya test efter några dar för att se att ni fortfarande var gravida? Önskar man kunde få det bekräftat varje dag helst för att kunna slappna av :P

Grattis! 
    Oron att något ska gå fel finns nog alltid där. Jag själv har haft 4 missfall totalt när vi aktivt försökt. Alltså ett innan varje barn som blev till och ett med min senaste som tydligen var tvilling innan ett tidigt MF med den. 
    Jag blir jätteorolig emellanåt att något ska gå fel men jag har ändå en bra känsla denna gång. Har dessutom börjat äta folsyra som tydligen ska minska risken för MF vilken jag inte gjort under de andra grav. Bara en sån sak vet man inte vad det kan ha ställt till med tidigare. 

Jag kommer vänta med att kontakta BM till v.8-9 tänkte jag så jag vet att den lill* är kvar iom min historia. 

Jag testade mig varje dag fram till BIM-1 och alla var positiva så då la jag ner :P 

Lycka till nu och försök att njuta av att vara gravid! 

• springa

3 MF när vi aktivt försökt menar jag och ett när jag var yngre och blev opanerat gravid. Så är inte så extremt mycket även om det känns som det! 

Svar på tråden BF juli 2016