• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • pixi8
    Unepetitfluer skrev 2015-11-06 15:06:03 följande:

Ca 1.5h tog det.

Förlossningen startade med att vattnet gick på natten,

Ringde då förlossningen eftersom min son fortfarande inte sjunkit något i magen så tänkte höra vad jag skulle göra (hade hört det kunde vara farligt då navelsträngen kan hamna i kläm då) men de sa det var lugnt och fick en tid nästa dag för kontroll. Hade inga värkar alls så gick runt och packade lite och bytte binda varje minut. Sen pangbom så var det så kraftiga värkar av inte denna värld. Fick min man att pumpa upp min pilatesboll och när han var klar med det så var det dags att åka. Sen föddes min son i bilen :) <3 så 15min värkarbete och 10min krystvärkar, varav den mesta tiden gick åt till att hålla emot för att jag ville min man skulle stanna bilen vid sidan av vägen..huvudet var ute ett litet tag innan jag kunde krysta ut hela honom.

Det gick undan! Jag tyckte min gick fort med 2,5 h från första värk, men jag hann i alla fall vara nästan en timme på förlossningen innan han var ute

Jag förstår verkligen om du vill bli igångsatt med denna!
  • capy

Hej hej, hoppar in här också!

BF omkring 8:e juli. Är 33 år och har en dotter född 2012 sedan innan.

• Tomtemor

Hoppar också in här!

Väntar mitt andra barn, bf 9 Juli!

Håller tummarna att det går vägen denna gången.

• MaryCherry

Hej :)
    Är oxå gravid i vecka 6 med andra barnet. Har en liten tjej född 14.

Såhär långt har jag känt av denna graviditet. Småyrsel och lätt illamående, trött och "dragningar, spänningar" i magen.

Grattis till allas plus!

• Väntande

Äntligen får jag hoppa in i en bf-grupp! Jag är gravid med mitt andra barn, vecka 4+2, testade bara på skoj för att jag hade test kvar sedan innan och så blev det ett plus! Tror jag tagit typ 5 tester de senaste dagarna, men nu ska jag försöka lugna mig!

Hade flera mf och ett ma under 2014, gick igenom en utredning som inte visade något. Vi valde att sluta försöka i augusti förra året. Så vägen har känts väldigt lång! Ska få ett vul i vecka 7-8 för att se om det finns hjärtljud då mitt ma var ganska jobbigt.

OCH det blir en liten sladdis! Känns som att man går igenom det för första gången igen, å så blir det väl - kroppen har väl läkt så mycket att en förlossning blir som för en förstföderska?? Mina symtom kom på samma dag som BIM, extrem trötthet och lågt blodsocker så jag måste äta varannan timma ... Och förstoppning som verkar vara återkommande i alla mina graviditeter, suck!

• Annzi83

Hej va roligt med en BF-tråd.
    Plusade i torsdags på bim -2, har enligt sista mens första dag bf 18 juli (min egen födelsedag) men jag tror att det kommer flyttas bak om man räknar från äl :).
    Har en son sedan tidigare som fyller två år i december.

• halo83

När tänkte monetära för familjen och ev syskon?

Jag ska på vul nr 2 den 17:e och vi kommer nog väntande att berätta för barnen tills efter det iaf. 2 av mina vänner vet, dom har följt mig genom denna resa till plusset samt även min lillasyster som oxå vet och har följt mig.

• Anonym (Onyx)

Hej,

Grattis till alla plus! Jag fick ett svagt plus nu imorse BIM -3, tänkte göra ett till test imorgon för att försäkra mig om att det är på riktigt. Beräkad BF 18e Juli och detta är då första barnet. Så kul! :)

• springa

Välkomna hit allihop! Så roligt vi börjar bli många :) 

Jag har tänkt vänta med att berätta för barnen och resterande omgivning efter v18 ca då man gör ultraljudet så vi vet att allt ser ut som det ska. Om jag inte blir enorm innan dess vill säga men det har jag inte blivit på de tidigare två. Har dock lite mer hull på magen just nu så det bidrar kanske till större kalaskula ;) 

• pixi8

Vi har också tänkt att vänta med att berätta till efter rul. Ingen utom min man vet och så vill vi ha det det denna gången.

Svar på tråden BF juli 2016