• Visitkort

Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?

Jag kallades in till min chef idag som påstod allt möjligt om mig, att jag haft olaga frånvaro och att jag vid två tillfällen rapporterat fel tid i tidsystemet. Jag har redovisat fel tid på 3 tim en gång och på 2,5 tim en gång, men det var ett misstag båda gångerna, och så påstod han att jag hade stulit 1 kg innerfilé från butiken. Jag tog hem en innerfilé bit för ett tag sedan men jag hade tänkt att betala den sen. Förra veckan fick min chef kännedom om detta med köttet då de tydligen tittat på övervakningsfilmer.
    Jag har aldrig haft någon olaga frånvaro vad jag vet. Han sa att jag hade två val, antingen att gå med på att min anställning upphör och för det skulle jag få 2 månadslöner eller att bli avskedad på grund av stöld av mat och på grund av ?stöld av tid??  Jag fick till onsdag på mig att fundera på det. Mitt fackförbund (Handels) tycker att jag borde acceptera dealen men jag tycker att det känns fel.

Kan min chef verkligen göra såhär, finns det något jag kan göra jag har varit anställd i 2½ år?

• Svar på tråden Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?
  • Anonym (M)
    Grande Rock skrev 2015-11-11 01:22:48 följande:

Inte?

Vad taskigt av dig...

• Anonym (M)
    Grande Rock skrev 2015-11-11 01:22:48 följande:

Inte?

Vad taskigt av dig...

Läs du på lite och återkom när du har gjort det så ska du nog se att det går upp för dig att du hade fel!
  • Grande Rock
    Anonym (M) skrev 2015-11-11 01:30:24 följande:
    Läs du på lite och återkom när du har gjort det så ska du nog se att det går upp för dig att du hade fel!
    Var ska jag läsa på? har du några tips?

Iofs lite spännande att du anser mig vara en sådan auktoritet på området att du hänvisar dina påstående till mina inlägg. Detta trots att jag inte klarar av att dra korrekta slutsatser.
    Born to lose, live to win!
  • Anonym (M)
    Grande Rock skrev 2015-11-11 01:33:54 följande:

Var ska jag läsa på? har du några tips?

Iofs lite spännande att du anser mig vara en sådan auktoritet på området att du hänvisar dina påstående till mina inlägg. Detta trots att jag inte klarar av att dra korrekta slutsatser.

Ja,du kan läsa på om vad Arbetsdomstolen är för något,vad dom prövar för typ av mål,angående vem som bevisbördan ligger hos osv osv.

När du har gjort det går det säkert upp för dig att dom slutsatser du drar av dina inlägg inte är korrekta samt att dom slutsatser du drar av artikeln du länkade till här i tråden inte heller är korrekta.
  • Grande Rock
    Anonym (M) skrev 2015-11-11 01:40:24 följande:
    Ja,du kan läsa på om vad Arbetsdomstolen är för något,vad dom prövar för typ av mål,angående vem som bevisbördan ligger hos osv osv.

När du har gjort det går det säkert upp för dig att dom slutsatser du drar av dina inlägg inte är korrekta samt att dom slutsatser du drar av artikeln du länkade till här i tråden inte heller är korrekta.
    Jag förstod vad du ville jag skulle läsa på om. Det jag frågade dig handlade om var jag kan hitta den informationen.

Än så länge har du int elyckats svara på en enda fråga jag ställt dig, men tack för att du försöker =)
  • Anonym (M)
    Grande Rock skrev 2015-11-11 01:44:31 följande:

Jag förstod vad du ville jag skulle läsa på om. Det jag frågade dig handlade om var jag kan hitta den informationen.

Än så länge har du int elyckats svara på en enda fråga jag ställt dig, men tack för att du försöker =)

Det finns massor av information om detta på internet!

Men nu känner jag på riktigt att det är färdigpratat med dig!!!

Hejdå!!
  • Grande Rock
    Anonym (M) skrev 2015-11-11 01:53:09 följande:
    Det finns massor av information om detta på internet!

Men nu känner jag på riktigt att det är färdigpratat med dig!!!

Hejdå!!
    Då väntar jag på en lite mer specifik hänvisning nästa gång du loggar in.

Tack på förhand.
  • Anonym (M)
    Grande Rock skrev 2015-11-11 02:04:46 följande:

Då väntar jag på en lite mer specifik hänvisning nästa gång du loggar in.

Tack på förhand.

Du kan inte förvänta dig det av mig,då du bestämmer helt enkelt inte över mitt deltagande här i tråden.

Det är upp till mig att bestämma över det.

Men hursomhelst kommer jag från och med nu inte alls besvara dina inlägg här i tråden mer!

Hejdå med dig!
  • Anonym (M)
    Santine skrev 2015-11-11 00:49:17 följande:

Har aldrig i hela mitt liv hört talas om folk på jobbet som tar med sig mat från butiken och inte kan betala för det innan man slutar sitt pass...? Jag hade tyvärr som chef gjort likadant, mkt svinn i butiker och det e tråkigt när det e ens anställda som inte kan göra rätt för sig! Du hade väl aldrig accepterat att någon tagit med sig något ut och sen sagt till dig "jag betalar nästa gång jag kommer in"?

Jag håller med dig som sagt.
  • Grande Rock
    Anonym (M) skrev 2015-11-11 02:14:14 följande:
    Du kan inte förvänta dig det av mig,då du bestämmer helt enkelt inte över mitt deltagande här i tråden.

Det är upp till mig att bestämma över det.

Men hursomhelst kommer jag från och med nu inte alls besvara dina inlägg här i tråden mer!

Hejdå med dig!
    Vad tråkigt att du inte vill dela med dig av din kunskap.
    Hoppas någon annan kan hänvisa mig, det blir så drygt att söka igenom de miljarders sidor som finns i din tidgare hänvisning.

Tack ändå för att du försökte.
Svar på tråden Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?