Inlägg från: Grande Rock |Visa alla inlägg
  • Grande Rock

Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?

Att de ger dig ett erbjudande om att säga upp dig själv är för att de inte vill att du ska dra ärendet till domstol.

Hur pass starkt underlag de har är svårt att bedömma, men över lag är stöld från arbetsgivare fog för avsked.

www.arbetarskydd.se/tidningen/article3825235.ece

Born to lose, live to win!
  • Grande Rock

Det var ju ett hiskeligt tradande om grisbiten, de timmar TS redovisat närvaro för utan att ha varit på plats är värda tiofalt vad kotlettraden är.

Jag tror många skribenter i tråden inte har koll på hur pass svårt det är att bli av med oduglig personal i det här landet.

Lycka till TS

• Grande Rock
    RosaSmurf skrev 2015-11-03 00:04:00 följande:
    Att medvetet ta en vara ut frpn butiken utan att betala är att uppsåtligt stjäla varan. Ts kan inte gärna komma dragandes med att varan bara ramlade i händerna på henne i samma stund hon var på väg hem....

Allt verkar ju också finnas på film. Där ser man rätt väl om något tar något medvetet.
    Hur orkar du med att sitta och gissa med sådan övertygelse?
  • Grande Rock
    RosaSmurf skrev 2015-11-03 00:07:48 följande:
    Jag gissar inte, ts har själv skrivit att det finns på en övervaknings film hur hon tog köttet....
    Men du har ju gissat ihop en helt egen betydelse av ordet uppsåt.
  • Grande Rock
    RosaSmurf skrev 2015-11-03 00:23:31 följande:
    Nej, inte det heller.
    Ok, du verkar iaf inte fått riktigt kläm på betydelsen.

Hur som helst ser jag det upprepade fusket med tiderna som ett större hot för TS än en snattad grisbit.
  • Grande Rock
    RosaSmurf skrev 2015-11-03 00:30:17 följande:
    Du kan fortfarande åka ditt för snatteri om domstolen anser att du har uppsåt.
    Fast i ärlighetens namn är det TS avsked som ska upp i domstol, inte snatteriet.
  • Grande Rock
    RosaSmurf skrev 2015-11-03 00:37:24 följande:
    Det vet vi inte. Beror ju helt och hållet på om arbetsgivaren anmäler henne för snatteri.

Ts gör allra bäst i att godta dealen och söka nytt jobb.
    Tror du det är många snatterifall i domstolen?
  • Grande Rock

Som sagt, det är inte så lätt att göra sig av med oduglig personal. Har man som arbetsgivare gjort ett misstag och anställt fel person får man lida länge för det.

• Grande Rock
    Anonym (M) skrev 2015-11-03 21:01:46 följande:
    Du kan även fråga en kollega!!

Att bara anta att det är okej att ta hem mat utan att fråga är fel!!
    Slutade du läsa efter första meningen?
  • Grande Rock
    Anonym (Joe) skrev 2015-11-03 21:55:21 följande:
    'fast du att ta hem mat innan du betalat den är att snatta eller stjäla.
    Det spelar ingen roll vad du hade för avsikter senare.
    Tänk om jag skulle gå in på affären och hämta grejer och säga att jag betalar senare. 
    Det funkar ju inte, det måste du ju förstå.

Ta din chans att gå med 2 månadslöner och så söker du ett nytt jobb utan att ha det här hängande över dig.
    Och nästa gång tar du inte med dig ett dugg hem som inte är betalt för, inte minsta lilla suddgummi eller penna ens. 
    Ta det här som lärläxa. 
    Varför acceptera dealen på två månader när det senaste budet är på sex månadslöner?
Svar på tråden Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?