• Anonym (ts)

Synd om beslöjade kvinnor

Hade en diskussion idag med mina kollegor på jobbet angående alla dessa (stackars) kvinnor i slöja.

Tänk vad tråkigt att aldrig kunna göra fina håruppsättningar, tona/bleka/färga/slinga håret, använda hårspännen, flätor, tofsar, platta eller locka håret o.s.v.

Istället måste de alltid dölja sitt hår i extremt fula sjalar eller turbaner. Obestämd

Tycker olidligt synd om dem. De missar så mycket och för vad? Ingenting......

• Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor
  • Anonym (Leka fritt och få vara barn)
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 21:08:53 följande:

Försök inte ta poäng som inte är dina. Muslimer är fredliga, islamister är det inte. Du får lära dig skillnaden mellan dessa två. Det finns elaka människor och det finns goda människor oavsett vilken religon de tillhör eller vilken skinn de har.

Katolicismen kan inte jämföras med islam som är en otroligt männkskofientlig religion. Den religionen är inte fredlig och inte bra för framtidens kvinnor och barn, det är fakta att ni i religionens namn tvingas leva som ni gjorde under medeltiden. Titta dig omkring.

Jesus är godheten själv, er muhammed förespråkar mord, död och krig mot de hmmmm "otrogna". Dessutom är han en äcklkg pedofil.
    todo nada skrev 2015-10-16 22:10:38 följande:

Det är relaterat till klimatet i arabländerna, att männen som har tunga fysiska arbeten ska kunna jobba utan tröja.Känner du likadant inför de som föds in i en kristen familj, följer kristna traditioner, och fortsätter med det som vuxen?Denna hade du redan fått svar på såg jag.

Du är ju helt bakom flötet märker man direkt.

Du vet väl om att tex Quatar, Saudiarabien, Förenadae arabemiraten mfl är mycket rika oljeländer. Mycket rijare än tex Sverige. De inhemska utför inga tunga arbeten överhuvudtaget, de besitter de bästa yrken, resten slavar gästarbetare från tex Sri Lanka, Pakistan, Bangladesh och Indien med dag ut som dag in helt utan några som helst rättigheter i landet.

Du är väldigt okunnig. Det märker man i alla trådar du sprider dina felinformationer på.
    Kawthar skrev 2015-10-16 22:58:03 följande:

Jag tror dock att alla skapades  som muslimer, dock så leds många på fel väg .vad tror du fitrahn kommer ifrån?

Du vet väl om att Islam är världens yngsta religion. Säger väl allt.

Den fanns inte alls förr, så du får nog tänka till en gång till.

Den är bara påhittad.

Nej katoliker föds inte som muslimer. Katolicismen är en mycket äldre religion dessutom. Vilken vanära att påstå att alla föds som muslimer, tvi för det.
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-17 00:17:25 följande:

Många av de länder med icke araber där de är muslimer har tolkat koranens ord väldigt hårt för att försöka bli lika nära Allah som araberna. Vi står närmast Allah genom Mohammed eftersom även han var arab.

Haha precis. Religionen i ett nötskal.

Därför ser ni ner på somalierna tex. Ni är de mest rasistiska folket dels pga er "fredliga" religion.
  • Anonym (hm)
    Anonym (Leka fritt och få vara barn) skrev 2015-10-17 06:03:35 följande:
    Katolicismen kan inte jämföras med islam som är en otroligt männkskofientlig religion. Den religionen är inte fredlig och inte bra för framtidens kvinnor och barn, det är fakta att ni i religionens namn tvingas leva som ni gjorde under medeltiden. Titta dig omkring.

Jesus är godheten själv, er muhammed förespråkar mord, död och krig mot de hmmmm "otrogna". Dessutom är han en äcklkg pedofil.
    Pedofil? Muslimer borde isåfall bli bästa vänner med katoliker, som är kända för att ha otroligt många pedofiler i sina kyrkor. 
    Sannerligen har Jesus lärt er att älska, men kan det inte vara så att ni missförstått det liiite grann? Kärlek för människor innebär inte per automatik våldtäkt mot barn.

Säg mig, är det medfött eller inlärt att det känns extra i katolikers penisar varje gång ett barn är i närheten? Vore intressant att veta!
    Och tro inte att jag menar något illa! Absolut inte, jag undrar bara hur ett sånt uttalande kan komma från en katolik, kasta inte sten i glashus kallas det, hört det?
  • Anonym (hm)
    Anonym (Leka fritt och få vara barn) skrev 2015-10-17 06:24:21 följande:
    Haha precis. Religionen i ett nötskal.

Därför ser ni ner på somalierna tex. Ni är de mest rasistiska folket dels pga er "fredliga" religion.
    För din religion är helt antirasistisk vet jag, det säger t.o.m de svarta i USA och andra delar av världen som blir behandlade som skit av vita kristna. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 23:56:37 följande:

Jag hoppas sedan min blivande man är snäll och låter mig studera fler språk.

Det här sammanfattar bra allt som är förhatligt med islam. Fattar inte hur den svenska vänsterrörelsen kan vurma så för den här stenålderssynen på kvinnor?
  • Anonym (W)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-17 07:35:55 följande:

Pedofil? Muslimer borde isåfall bli bästa vänner med katoliker, som är kända för att ha otroligt många pedofiler i sina kyrkor. 

Sannerligen har Jesus lärt er att älska, men kan det inte vara så att ni missförstått det liiite grann? Kärlek för människor innebär inte per automatik våldtäkt mot barn.

Säg mig, är det medfött eller inlärt att det känns extra i katolikers penisar varje gång ett barn är i närheten? Vore intressant att veta!

Och tro inte att jag menar något illa! Absolut inte, jag undrar bara hur ett sånt uttalande kan komma från en katolik, kasta inte sten i glashus kallas det, hört det?

På vilket sätt är detta ens jämförbart? Hade Jesus varit en pedofil hade din jämförelse funkat, nu blev det bara platt fall.
  • Anonym (hm)
    Anonym (W) skrev 2015-10-17 07:47:34 följande:
    På vilket sätt är detta ens jämförbart? Hade Jesus varit en pedofil hade din jämförelse funkat, nu blev det bara platt fall.
    Jag anser inte att det inte är jämförbart, utan tvärtom, väldigt jämförbart.
    Speciellt när det inte finns något som tyder på att profeten Muhammed var pedofil. Vilken pedofil torterar sig själv psykiskt genom att gifta sig med fullvuxna kvinnor, egentligen? (Och nej, lägger man fram alla bevis så kommer man fram till att Aisha inte var 9 år, en hadith av Aisha själv är inte trovärdigt). 
    Men om Muhammed nu var pedofil enligt er, vad säger att inte Jesus också var det?

Däremot finns det många muslimska och katolska pedofiler (precis som det finns inom alla grupper), så visst kan det jämföras. Speciellt när det är just katolska präster som är kända för det.
  • Anonym (Trött)

Snälla förbud att barn under 18 år inte ska ha slöja på sig i Sverige.Och varför är det bara småflickor som har det ,varför inte pojkar ochså?Ser sjukt ut med barn i slöja .

Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor