• Anonym (ts)

Synd om beslöjade kvinnor

Hade en diskussion idag med mina kollegor på jobbet angående alla dessa (stackars) kvinnor i slöja.

Tänk vad tråkigt att aldrig kunna göra fina håruppsättningar, tona/bleka/färga/slinga håret, använda hårspännen, flätor, tofsar, platta eller locka håret o.s.v.

Istället måste de alltid dölja sitt hår i extremt fula sjalar eller turbaner. Obestämd

Tycker olidligt synd om dem. De missar så mycket och för vad? Ingenting......

• Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor
  • Anonym (Amal)
    todo nada skrev 2015-10-16 13:18:03 följande:
    Varför sitter du i olika trådar och kallar mig sektmedlem? Isf är väl majoriteten av svenska folket en sekt eftersom så hatiska människor som du tack och lov är en minoritet.

Du kunde väl iaf försökt hitta någon information relaterat till ämnet? Dela en video över hur IS går tillväga i en tråd som handlar om kvinnor med slöja, hur tänkte du där? Det visar tydligt hur desperat du står och drar i ditt lilla halmstrå för att påvisa hur hemska muslimer är, vilket faller platt eftersom du är så obildad i ämnet uppenbarligen. (Det är väl där sektmedlems snacket kommer in, kan man inte bräcka argumenten går man på individen ist. )
    Sverige består av 7-8 miljoner etnisk svenskar, sedan finns det etnisk svenskar som bor utanför landet med ca en miljon och ca 1-2 miljon invandrare bor i Sverige. Så ditt påstående fallerar lika snabbt som din stöddighet borde göra. Jag är en stolt student från Qatar och har bott här i sju år. Jag har respekt för vad Sverige gjort för mig så jag kan studera här men jag ser hur svensken är den mest rädda människan och vågar inte vara den patriot de borde vara. Jag är även stolt muslim och tar avstånd från islamister något alla muslimer borde göra och som muslim ska man inte lämna sitt land egentligen. Står klart och tydligt i Koranen. Så alla muslimer som flytt, bara emigrerat eller studerar utomlands begår haram. När jag har studerat klart ska jag flytta hem igen, gifta mig med en muslim och få många barn som varje muslimsk kvinna ska göra. Men muslimska män i Sverige. Tillåt mig kräkas på dessa män som begår haram genom att ligga med tjejer utan att vara gifta. De värsta är de som får en svensk flicka att bli muslim. Värre kvinnor finns inte som tror de är muslim och försöker vara bokstavstrogna men de blir fanatiska och lättlurade. Se bara jihad Jane! En vit kvinnlig konvertit som blir fanatisk för hon är egentligen inte en riktig muslim och kommer aldrig bli så hon gör i princip allt för att bli accepterad och därför ett lätt byte för islamisterna och vi ska inte beblanda oss med människor utanför våra egna länder och religion. Varje grupp ska hålla sig till sin egen grupp och inte beblanda sig PUNKT!
  • sextiotalist
    Anonym (ts) skrev 2015-10-16 14:18:08 följande:

Eller så förstår man innebörden av det jag skriver - att dom inte FÅR välja själv om dom vill fixa med sitt hår eller ej, inte hur det ser ut OM dom gör det?!

Jag ser det fortfarande det är fel orsak. De får för övrigt fixa så mycket de vill med sitt hår, att de inte visar det överallt innebär inte att det är synd om dom.
    Dessutom tycker jag många av dessa sjalar är oehört vackra.

Att täcka håret förekommer inom alla tre stora religionerna. Se på våra nunnor t.ex och förr fick inte en gift kvinna vara utan huvudbonad i kyrkan t.ex.

Nu är det sorgligt nog en hel del kvinnor som blir tvingade att bära slöja, det är tragiskt, men det är inte för att de inte får visa sitt blingbling utan att de bär sjalen med tvång.
    De som bär sjalen frivilligt har absolut inga problem med att de inte får visa sitt blingbling
  • todo nada
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 14:24:59 följande:

Sverige består av 7-8 miljoner etnisk svenskar, sedan finns det etnisk svenskar som bor utanför landet med ca en miljon och ca 1-2 miljon invandrare bor i Sverige. Så ditt påstående fallerar lika snabbt som din stöddighet borde göra. Jag är en stolt student från Qatar och har bott här i sju år. Jag har respekt för vad Sverige gjort för mig så jag kan studera här men jag ser hur svensken är den mest rädda människan och vågar inte vara den patriot de borde vara. Jag är även stolt muslim och tar avstånd från islamister något alla muslimer borde göra och som muslim ska man inte lämna sitt land egentligen. Står klart och tydligt i Koranen. Så alla muslimer som flytt, bara emigrerat eller studerar utomlands begår haram. När jag har studerat klart ska jag flytta hem igen, gifta mig med en muslim och få många barn som varje muslimsk kvinna ska göra. Men muslimska män i Sverige. Tillåt mig kräkas på dessa män som begår haram genom att ligga med tjejer utan att vara gifta. De värsta är de som får en svensk flicka att bli muslim. Värre kvinnor finns inte som tror de är muslim och försöker vara bokstavstrogna men de blir fanatiska och lättlurade. Se bara jihad Jane! En vit kvinnlig konvertit som blir fanatisk för hon är egentligen inte en riktig muslim och kommer aldrig bli så hon gör i princip allt för att bli accepterad och därför ett lätt byte för islamisterna och vi ska inte beblanda oss med människor utanför våra egna länder och religion. Varje grupp ska hålla sig till sin egen grupp och inte beblanda sig PUNKT!

Du menar att majoriteten av svenskar alltså är hatiska mot muslimer. Intressant, hur kom du fram till det? Jag skulle nog påstå att det är stöddigt om något att göra ett sådant antagande.

Kommer du från Qatar förstår jag att du har kunnat ha råd att komma hit och studera. Jag tycker dock det är märkligt att du reagerar på mitt inlägg istället för det personen jag besvarade gjorde där paralleller drogs mellan IS och muslimer (att IS är de "äkta" muslimerna).

Fast enl dig själv så begår du ju haram just nu när du är här och pluggar. Så hur kan du då sitta här i tråden och döma hej vilt när du i tidigare inlägg skrev "Du ska aldrig påtala andras brister om du inte följer den heliga skriften till punkt och pricka själv och ingen kan göra det. Det är en omöjlighet för den är skriven så att ingen ska kunna ta den fullkomligas plats dvs Allah"

Haram verkar vara ditt mellannamn..
  • Anonym (Leka fritt och få vara barn)

Oh detta hoppas jag innerligt på!

Bästa inlägget.

Varför flyttar inte muslimerna hem då så som du ska göra?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (ts) skrev 2015-10-16 14:18:08 följande:

Eller så förstår man innebörden av det jag skriver - att dom inte FÅR välja själv om dom vill fixa med sitt hår eller ej, inte hur det ser ut OM dom gör det?!
    Så vitt jag vet kan de ha regnbågsfärgat hår och ha pyntat håret med så mycket bling under slöjan att solen skulle bli avundsjuk så länge de inte visar håret för okända män

Sen finns det så klart rabiata personer som tror de är goda muslimer och tvingar sina fruar och döttrar att bära slöja och förvägrar dem i stort sett alla mänskliga rättigheter, men i själva verket är det bara små osäkra människor som tror att den som skriker högst och har mest 'pli' på 'sina' kvinnor och definitivt inte goda muslimer.
  • Anonym (Vilket land?)

Vad studerar du i Sverige, du orena muslim från Quatar?

• SupersurasunkSara

Det försvann en bit där..

Sen finns det så klart rabiata personer som tror de är goda muslimer och tvingar sina fruar och döttrar att bära slöja och förvägrar dem i stort sett alla mänskliga rättigheter, men i själva verket är det bara små osäkra människor som tror att den som skriker högst och har mest 'pli' på 'sina' kvinnor är bäst och närmast Gud och de är definitivt inte goda muslimer.

• Anonym (aninsiktet.)

Slöjan framhäver ögonen och skulpturala ansiktsdrag betydligt bättre än alla dessa dåligt färgade hår man ser överallt. Det är inte snyggt med färgat här har aldrig varit och kommer aldrig att bli det det drar å andra sidan bort uppmärksamheten från de mindre smickrande dragen som små bleka ögon, den runda ansiktsformen, den lilla tjocka näsan och dubbelhakan som många numera har.

• Anonym (Vilket land?)

Världens godaste.

• Anonym (hm)
    Vad tycker du om att ditt land varit med och stött IS tillsammans med Saudiarabien? Är du kanske också IS-stödjare?
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor