• Anonym (ts)

Synd om beslöjade kvinnor

Hade en diskussion idag med mina kollegor på jobbet angående alla dessa (stackars) kvinnor i slöja.

Tänk vad tråkigt att aldrig kunna göra fina håruppsättningar, tona/bleka/färga/slinga håret, använda hårspännen, flätor, tofsar, platta eller locka håret o.s.v.

Istället måste de alltid dölja sitt hår i extremt fula sjalar eller turbaner. Obestämd

Tycker olidligt synd om dem. De missar så mycket och för vad? Ingenting......

• Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor
  • Anonym (Amal)
    todo nada skrev 2015-10-16 14:41:58 följande:
    Du menar att majoriteten av svenskar alltså är hatiska mot muslimer. Intressant, hur kom du fram till det? Jag skulle nog påstå att det är stöddigt om något att göra ett sådant antagande.

Kommer du från Qatar förstår jag att du har kunnat ha råd att komma hit och studera. Jag tycker dock det är märkligt att du reagerar på mitt inlägg istället för det personen jag besvarade gjorde där paralleller drogs mellan IS och muslimer (att IS är de "äkta" muslimerna).

Fast enl dig själv så begår du ju haram just nu när du är här och pluggar. Så hur kan du då sitta här i tråden och döma hej vilt när du i tidigare inlägg skrev "Du ska aldrig påtala andras brister om du inte följer den heliga skriften till punkt och pricka själv och ingen kan göra det. Det är en omöjlighet för den är skriven så att ingen ska kunna ta den fullkomligas plats dvs Allah"

Haram verkar vara ditt mellannamn..
    Ursäkta men jag förstår inte vad du menar när du skriver om svenska män? Du får gärna förklara närmare. Jag har dock skrivit om muslimska män. Är man född arab kan man aldrig bli svensk utan enbart svensk medborgare. En gång född arab alltid arab.

Alla muslimer begår haram någon gång i livet för ingen kan vara fulländad utan det är bara Allah som är fulländad.

Alla åker utomlands och studerar. Min mor var i Sverige och min far var i England. Jag vill uppleva det vackra land min mor pratat om. Jag förstår inte vad du menar med ha råd? Alla får studera i Sverige. Jag betalar ingen skolavgift utan får utbildningen precis som svenska medborgare får då alla har rätt att studera i Sverige oavsett vilket land man kommer ifrån. Sedan att min far försörjer mig så är det hans plikt fram tills jag gift mig, då tar min man över försörjningen av mig. Jag bor enkelt fast min far hade kunnat betala en svit på Grand Hotell men jag vill inte sticka ut utan försöka lära mig hur svenskar lever. Det för att jag ska kunna känna tacksamhet för det liv jag har hemma och alla mina vänner känner likadant. Jag och många muslimer är inte emot att lära oss om andra människor och deras traditioner men man måste inte bli en del av det eller utföra traditionerna och göra avkall på sig själv. Min master ska jag läsa på Cambridge i UK så jag flyttar nästa år. Sverige är ett fantastiskt land med underbara människor. Men jag är muslim och jag ska vara där jag hör hemma när jag studerar klart. Precis som alla muslimer borde när de studerat klart eller när krigen är slut.
  • Anonym (Amal)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-16 17:21:02 följande:
    Vad tycker du om att ditt land varit med och stött IS tillsammans med Saudiarabien? Är du kanske också IS-stödjare?
    Nej jag står inte bakom IS. Många av deras krigare är män som aldrig levt hemma och vet inget om arabvärlden än det de läst om eller när de varit på semester med familjen och det de blivit hjärntvättade till. Min släkt stödjer inte IS och jag stödjer inte IS. Vad andra gör vill jag inte lägga mig i för det kan skapa problem. Jag vill inte gifta mig med en man som stödjer IS heller. Hoppas jag varit tydlig.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (ts) skrev 2015-10-16 14:08:52 följande:

Det var ju så jag sa , männen går ut och deras kvinnor är hemma . De som inte respekterar mig respekterar inte jag . Min son sålde min bil till en muslisk man ,som trodde jag ingick i bilköpet ringde och kom hem hit för en svensk kvinna har flera vänner även fasst hon är gift .
    Men Du är väl inte svensk själv? Du kan ju inte skriva på svenska menar jag.[/quote] Jag är ursvens sedan generationer , men iphonen är inget vidare att skriva på . Trevlig ton har du ialla fall .
  • Anonym (A)
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-15 12:31:25 följande:
    Problemet är att de inte får göra sig vackra och attrahera männen för enligt Koranen kan män inte tycka sin sexlust om han ser en vacker kvinna. Att bära slöja gör man för att dölja sin skönhet pga att män inte kan tygla sin sexlust och kvinnor som inte täcker sig är vilt villebråd och helt okej att uppvakta, trakassera och våldföra sig på just för att de stackars männens sexlust kan de inte rå sig på och tygla.
    Det är inte bara inom Islam man bär slöja. Tänk på nunnor och amischfolket.
  • Anonym (tvärt om)
    Drottningen70 skrev 2015-10-16 18:04:34 följande:

Idiot

Trevligt att träffas, funderat på att byta namn?

För det är inget jag hade velat bli kallad till vardags.

• Tom Araya
    todo nada skrev 2015-10-15 12:23:34 följande:

Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?

Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.

Jo, fast det är inte de plaggen som täcker deras hår och hals som gör dem vackra, de hade troligen varit lika vackra eller vackrare utan.
  • Tom Araya
    todo nada skrev 2015-10-15 12:23:34 följande:

Varför är det synd om dem? Utgår du från att de blir tvingade att ha slöja?

Jag tycker tex att dessa kvinnor är jätte vackra.

Jo, fast det är inte de plaggen som täcker deras hår och hals som gör dem vackra, de hade troligen varit lika vackra eller vackrare utan.
  • Anonym (onyanserat)
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 17:56:06 följande:
    Ursäkta men jag förstår inte vad du menar när du skriver om svenska män? Du får gärna förklara närmare. Jag har dock skrivit om muslimska män. Är man född arab kan man aldrig bli svensk utan enbart svensk medborgare. En gång född arab alltid arab.

Alla muslimer begår haram någon gång i livet för ingen kan vara fulländad utan det är bara Allah som är fulländad.

Alla åker utomlands och studerar. Min mor var i Sverige och min far var i England. Jag vill uppleva det vackra land min mor pratat om. Jag förstår inte vad du menar med ha råd? Alla får studera i Sverige. Jag betalar ingen skolavgift utan får utbildningen precis som svenska medborgare får då alla har rätt att studera i Sverige oavsett vilket land man kommer ifrån. Sedan att min far försörjer mig så är det hans plikt fram tills jag gift mig, då tar min man över försörjningen av mig. Jag bor enkelt fast min far hade kunnat betala en svit på Grand Hotell men jag vill inte sticka ut utan försöka lära mig hur svenskar lever. Det för att jag ska kunna känna tacksamhet för det liv jag har hemma och alla mina vänner känner likadant. Jag och många muslimer är inte emot att lära oss om andra människor och deras traditioner men man måste inte bli en del av det eller utföra traditionerna och göra avkall på sig själv. Min master ska jag läsa på Cambridge i UK så jag flyttar nästa år. Sverige är ett fantastiskt land med underbara människor. Men jag är muslim och jag ska vara där jag hör hemma när jag studerar klart. Precis som alla muslimer borde när de studerat klart eller när krigen är slut.
    verkligen inte, det finns en hel del krav för att du som utomeuropé ska få avgiftsfri skola i Sverige. det är inte gratis för alla 

www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Anmalnings--och-studieavgifter/Medborgare-utanfor-EU-och-EES/
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor