• Anonym (ts)

Synd om beslöjade kvinnor

Hade en diskussion idag med mina kollegor på jobbet angående alla dessa (stackars) kvinnor i slöja.

Tänk vad tråkigt att aldrig kunna göra fina håruppsättningar, tona/bleka/färga/slinga håret, använda hårspännen, flätor, tofsar, platta eller locka håret o.s.v.

Istället måste de alltid dölja sitt hår i extremt fula sjalar eller turbaner. Obestämd

Tycker olidligt synd om dem. De missar så mycket och för vad? Ingenting......

• Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor
  • Anonym (W)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-17 15:07:30 följande:

Nej det är inte alls konstigt.

Skulle det där påståendet vara ett bevis på Aishas ålder eller försöker du slingra dig ur?

Du påstod att jämförelsen var dum och att Jesus inte var en pedofil eftersom han inte gifte sig med ett barn, det betyder indirekt att du menar att man som pedofil måste gifta sig med sitt offer, för att räknas som pedofil. Vilket inte är sant. 

Tack! Jag vet att jag inte är dum. :)

www.islam-svarar.se/profeten-saw/180-profetens-enskap-med-aisha

Resten ids jag inte ens kommentera, det är alldeles för korkat.
  • Anonym (Rasism!?)

SD-sympatisörerna blir alltmer slipade och använder nu "synd-om-dem-juh"-argumentet för att dölja att de vill kasta ut alla muslimer.

Nej TS, om du nu "tycker så synd" om dem, varför frågar du dem inte varför de har slöja på sig, istället för att sitta och anta? Och vad exakt är det de går miste om? Faktiskt tror jag att slöja kan vara praktiskt på många sätt, t.ex. på arbetsplatser där man behöver skydda ansiktet t.ex.

• Anonym (tvärt om)
    Anonym (Rasism!?) skrev 2015-10-17 17:59:18 följande:

SD-sympatisörerna blir alltmer slipade och använder nu "synd-om-dem-juh"-argumentet för att dölja att de vill kasta ut alla muslimer.

Nej TS, om du nu "tycker så synd" om dem, varför frågar du dem inte varför de har slöja på sig, istället för att sitta och anta? Och vad exakt är det de går miste om? Faktiskt tror jag att slöja kan vara praktiskt på många sätt, t.ex. på arbetsplatser där man behöver skydda ansiktet t.ex.

Vi vet redan varför dom tar på sig våldta mig inte trasan, vidare efter det så kan man väl tycka att det är ingen kultur som hör hemma i ett öppet samhälle.

Det var ett av det mest långsökta och korkade jag har sett nån skriva, du menar alltså att lättantändlig stycke tyg skull bidra till nån form av skydd i arbeten där skyddsutrustning är nödvändig?

Det är trippel facepalm på det.

• Tom Araya

I Sverige tillhandahåller arbetsgivaren effektiv skyddsutrustning där så behövs.
  • Anonym (ts)

De jag träffar på arbetet är i beroendeställning till mig, så nej jag kan inte fråga varför de har slöja. Det angår inte mig.

Däremot ÄR det problematiskt eftersom de ska legitimera sig och jag har svårt att se skillnad på dem.

Många kvinnor blir arga "känner Du inte igen mig...."

Nej, hur ska jag kunna göra det när jag inte ser hur du ser ut? Tänker jag, men säger såklart inget.

Vilka arbetsplatser behöver man skydda ansiktet?

De jag träffar arbetar inte!
  • Anonym (Rasism!?)
    Anonym (tvärt om) skrev 2015-10-17 18:02:26 följande:

Vi vet redan varför dom tar på sig våldta mig inte trasan, vidare efter det så kan man väl tycka att det är ingen kultur som hör hemma i ett öppet samhälle.

Det var ett av det mest långsökta och korkade jag har sett nån skriva, du menar alltså att lättantändlig stycke tyg skull bidra till nån form av skydd i arbeten där skyddsutrustning är nödvändig?

Det är trippel facepalm på det.

Har ni SD:are något annat att komma med en våldtäkts-argumentet? Jag upplever att ni har en otroligt mörk bild av verkligheten, det är så man baxnar ibland.

Som sagt, fråga de slöjbärande kvinnorna själva, så får du korrekta svar istället för att sitta och anta saker.

När rasisterna börjar inse att deras vanliga retorik inte tas på allvar så börjar de maskera sig i skepnader av "vanliga människor" som "tycker synd om". Därmed är ni lika långsökta som ni upplever att jag är.

Ni borde skämmas!

• Anonym (Rasism!?)
    Anonym (ts) skrev 2015-10-17 18:09:56 följande:
    De jag träffar på arbetet är i beroendeställning till mig, så nej jag kan inte fråga varför de har slöja. Det angår inte mig.

Däremot ÄR det problematiskt eftersom de ska legitimera sig och jag har svårt att se skillnad på dem.

Många kvinnor blir arga "känner Du inte igen mig...."

Nej, hur ska jag kunna göra det när jag inte ser hur du ser ut? Tänker jag, men säger såklart inget.

Vilka arbetsplatser behöver man skydda ansiktet?

De jag träffar arbetar inte!
    Jag tror inte för ett ögonblick att en person som använder SD-argument har någon högre befattning inom något företag. Du iklär dig rollen som arbetsledare (eller vad du nu är) för att verka mer seriös, också ett typiskt SD-drag.

Finns väl många arbetsplatser där man behöver skyddsutrustning för övrigt.

• doge

Jag har fått intrycket att många islamska kvinnor tycker det är vackert med slöja. 

"I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • doge
    Anonym (Rasism!?) skrev 2015-10-17 18:13:15 följande:
    Jag tror inte för ett ögonblick att en person som använder SD-argument har någon högre befattning inom något företag. Du iklär dig rollen som arbetsledare (eller vad du nu är) för att verka mer seriös, också ett typiskt SD-drag.

Finns väl många arbetsplatser där man behöver skyddsutrustning för övrigt.
    Jag känner massor av människor på högre nivå som röstar på SD. Det där är ju dumheter. 
    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Anonym (tvärt om)
    Anonym (Rasism!?) skrev 2015-10-17 18:09:59 följande:
    Har ni SD:are något annat att komma med en våldtäkts-argumentet? Jag upplever att ni har en otroligt mörk bild av verkligheten, det är så man baxnar ibland.

Som sagt, fråga de slöjbärande kvinnorna själva, så får du korrekta svar istället för att sitta och anta saker.

När rasisterna börjar inse att deras vanliga retorik inte tas på allvar så börjar de maskera sig i skepnader av "vanliga människor" som "tycker synd om". Därmed är ni lika långsökta som ni upplever att jag är.

Ni borde skämmas!

Har ni sektmedlemmar annat än floskler och förnekelse att komma med?

Ni har inte ens vett nog att skämmas för dynga som dryper av era fanatiska rassistinlägg.

monawalter.blogg.se/2015/september/hijab-en-rattighet-eller-ett-fortryck.html

Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor