Inlägg från: Anonym (Leka fritt och få vara barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leka fritt och få vara barn)

Synd om beslöjade kvinnor

Jag tycker verkligen synd om alla beslöjade bebisar ich flickebarn jag ser överallt i tex Malmö.

Anonym (Amal) skrev 2015-10-15 22:41:52 följande:

Bara Allah och ingen annan än Allah kan bestämma om en kvinna ska ha slöja eller inte och har Allah sagt till kvinnan att hon ska ha slöja ska hon bära slöja. Ingen man får föra Allahs talan till kvinnan och tro att han kan vara Allah. Så om en man säger till en kvinna att hon ska bära slöja leker han Allah och begår haram

Har allah sagt till bebisarna och de små flickebarnen att sätta på sig slöjan innan de ens är blöjfria?
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 14:24:59 följande:

Sverige består av 7-8 miljoner etnisk svenskar, sedan finns det etnisk svenskar som bor utanför landet med ca en miljon och ca 1-2 miljon invandrare bor i Sverige. Så ditt påstående fallerar lika snabbt som din stöddighet borde göra. Jag är en stolt student från Qatar och har bott här i sju år. Jag har respekt för vad Sverige gjort för mig så jag kan studera här men jag ser hur svensken är den mest rädda människan och vågar inte vara den patriot de borde vara. Jag är även stolt muslim och tar avstånd från islamister något alla muslimer borde göra och som muslim ska man inte lämna sitt land egentligen. Står klart och tydligt i Koranen. Så alla muslimer som flytt, bara emigrerat eller studerar utomlands begår haram. När jag har studerat klart ska jag flytta hem igen, gifta mig med en muslim och få många barn som varje muslimsk kvinna ska göra. Men muslimska män i Sverige. Tillåt mig kräkas på dessa män som begår haram genom att ligga med tjejer utan att vara gifta. De värsta är de som får en svensk flicka att bli muslim. Värre kvinnor finns inte som tror de är muslim och försöker vara bokstavstrogna men de blir fanatiska och lättlurade. Se bara jihad Jane! En vit kvinnlig konvertit som blir fanatisk för hon är egentligen inte en riktig muslim och kommer aldrig bli så hon gör i princip allt för att bli accepterad och därför ett lätt byte för islamisterna och vi ska inte beblanda oss med människor utanför våra egna länder och religion. Varje grupp ska hålla sig till sin egen grupp och inte beblanda sig PUNKT!

Oh detta hoppas jag innerligt på!

Bästa inlägget.

Varför flyttar inte muslimerna hem då så som du ska göra?
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 20:21:19 följande:

Du gör en tankevurpa genom att försöka jämföra nunnor och amisch people med muslimska kvinnor. För det första har nunnor och amisch people ställt sig utanför samhället och lever enskilt i parallella samhällen och lever inte med samhället. Det är den största skillnaden. Den andra skillnaden är att de inte kräver något från samhället utan klarar sig själva och lever på sin kyrka för nunnor och jordbruk för amisch people. Muslimska kvinnor lever inte i en parallell samhälle bredvid det vanliga samhället utan muslimska kvinnor är en del av samhället. Vissa muslimska länder har restriktioner för kvinnor för att få vistas ute tex genom att dölja sig, man får inte vistas i samma rum som männen men alla muslimska länder har inte den attityden eller reglerna. Så snälla jämför inte muslimer med nunnor eller amisch people. För jag lever i samma samhälle som du, det gör inte de andra utan de lever i sitt kloster eller gård.

Jag tycker också inte alls att ni är i samma nivå som de fina fredliga nunnorn!
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 21:08:53 följande:

Försök inte ta poäng som inte är dina. Muslimer är fredliga, islamister är det inte. Du får lära dig skillnaden mellan dessa två. Det finns elaka människor och det finns goda människor oavsett vilken religon de tillhör eller vilken skinn de har.

Katolicismen kan inte jämföras med islam som är en otroligt männkskofientlig religion. Den religionen är inte fredlig och inte bra för framtidens kvinnor och barn, det är fakta att ni i religionens namn tvingas leva som ni gjorde under medeltiden. Titta dig omkring.

Jesus är godheten själv, er muhammed förespråkar mord, död och krig mot de hmmmm "otrogna". Dessutom är han en äcklkg pedofil.
    todo nada skrev 2015-10-16 22:10:38 följande:

Det är relaterat till klimatet i arabländerna, att männen som har tunga fysiska arbeten ska kunna jobba utan tröja.Känner du likadant inför de som föds in i en kristen familj, följer kristna traditioner, och fortsätter med det som vuxen?Denna hade du redan fått svar på såg jag.

Du är ju helt bakom flötet märker man direkt.

Du vet väl om att tex Quatar, Saudiarabien, Förenadae arabemiraten mfl är mycket rika oljeländer. Mycket rijare än tex Sverige. De inhemska utför inga tunga arbeten överhuvudtaget, de besitter de bästa yrken, resten slavar gästarbetare från tex Sri Lanka, Pakistan, Bangladesh och Indien med dag ut som dag in helt utan några som helst rättigheter i landet.

Du är väldigt okunnig. Det märker man i alla trådar du sprider dina felinformationer på.
    Kawthar skrev 2015-10-16 22:58:03 följande:

Jag tror dock att alla skapades  som muslimer, dock så leds många på fel väg .vad tror du fitrahn kommer ifrån?

Du vet väl om att Islam är världens yngsta religion. Säger väl allt.

Den fanns inte alls förr, så du får nog tänka till en gång till.

Den är bara påhittad.

Nej katoliker föds inte som muslimer. Katolicismen är en mycket äldre religion dessutom. Vilken vanära att påstå att alla föds som muslimer, tvi för det.
    Anonym (Amal) skrev 2015-10-17 00:17:25 följande:

Många av de länder med icke araber där de är muslimer har tolkat koranens ord väldigt hårt för att försöka bli lika nära Allah som araberna. Vi står närmast Allah genom Mohammed eftersom även han var arab.

Haha precis. Religionen i ett nötskal.

Därför ser ni ner på somalierna tex. Ni är de mest rasistiska folket dels pga er "fredliga" religion.
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor