Inlägg från: Anonym (W) |Visa alla inlägg
  • Anonym (W)

Synd om beslöjade kvinnor

Anonym (Amal) skrev 2015-10-16 23:56:37 följande:

Jag hoppas sedan min blivande man är snäll och låter mig studera fler språk.

Det här sammanfattar bra allt som är förhatligt med islam. Fattar inte hur den svenska vänsterrörelsen kan vurma så för den här stenålderssynen på kvinnor?
  • Anonym (W)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-17 07:35:55 följande:

Pedofil? Muslimer borde isåfall bli bästa vänner med katoliker, som är kända för att ha otroligt många pedofiler i sina kyrkor. 

Sannerligen har Jesus lärt er att älska, men kan det inte vara så att ni missförstått det liiite grann? Kärlek för människor innebär inte per automatik våldtäkt mot barn.

Säg mig, är det medfött eller inlärt att det känns extra i katolikers penisar varje gång ett barn är i närheten? Vore intressant att veta!

Och tro inte att jag menar något illa! Absolut inte, jag undrar bara hur ett sånt uttalande kan komma från en katolik, kasta inte sten i glashus kallas det, hört det?

På vilket sätt är detta ens jämförbart? Hade Jesus varit en pedofil hade din jämförelse funkat, nu blev det bara platt fall.
  • Anonym (W)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-17 08:04:14 följande:

Jag anser inte att det inte är jämförbart, utan tvärtom, väldigt jämförbart.

Speciellt när det inte finns något som tyder på att profeten Muhammed var pedofil. Vilken pedofil torterar sig själv psykiskt genom att gifta sig med fullvuxna kvinnor, egentligen? (Och nej, lägger man fram alla bevis så kommer man fram till att Aisha inte var 9 år, en hadith av Aisha själv är inte trovärdigt). 

Men om Muhammed nu var pedofil enligt er, vad säger att inte Jesus också var det?

Däremot finns det många muslimska och katolska pedofiler (precis som det finns inom alla grupper), så visst kan det jämföras. Speciellt när det är just katolska präster som är kända för det.

Aha, det är du. Dina "bevis" har man hört motsägas av andra muslimer här så vad säger att just du har rätt?

Jag skiter i om Jesus var pedofil eller inte, jag är ateist, poängen var att din jämförelse faller platt eftersom han inte gifte sig med ett barn som din profet gjorde.
  • Anonym (W)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-17 14:47:07 följande:

Vadå "Det är du"? Vem är jag?

En muslim eller ickemuslim får jättegärna motbevisa och ge bevis på att Aisha var 9 år så att vi andra, okunniga, kan ta del av det. Varken muslimer eller ickemuslimer har lyckats göra det hittills. 

När det kommer till bevis med hadither, så accepteras inte en hadith där källan är en enda person, oavsett kön. Konstigt nog verkar du tro på den trots att du inte tror på resten av hennes hadither? Märkligt. 

Så du menar att man måste gifta sig för att räknas som pedofil?

Det är inte konstigt att det är krig i de flesta muslimska länder.

Och ja, självklart måste man gifta sig med sitt offer för att räknas som peddo. Det var ju precis det jag skev. Absolut. Du är inte dum du!
  • Anonym (W)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-17 15:07:30 följande:

Nej det är inte alls konstigt.

Skulle det där påståendet vara ett bevis på Aishas ålder eller försöker du slingra dig ur?

Du påstod att jämförelsen var dum och att Jesus inte var en pedofil eftersom han inte gifte sig med ett barn, det betyder indirekt att du menar att man som pedofil måste gifta sig med sitt offer, för att räknas som pedofil. Vilket inte är sant. 

Tack! Jag vet att jag inte är dum. :)

www.islam-svarar.se/profeten-saw/180-profetens-enskap-med-aisha

Resten ids jag inte ens kommentera, det är alldeles för korkat.
Svar på tråden Synd om beslöjade kvinnor