• Susodus

Det ökar fort nu, trodde det var för tidigt, jag är mentalt inställd på tvillingar...

• Susodus
    Susodus skrev 2016-02-24 09:50:40 följande:

Det ökar fort nu, trodde det var för tidigt, jag är mentalt inställd på tvillingar...

• Susodus
    Susodus skrev 2016-02-24 09:50:40 följande:

Ah, skit samma, får ej upp bild men det står 3+ ej morgonurin.
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-24 10:12:29 följande:
    Bilden syns! Tänk om det är två?!
    Jag har ju alltid velat ha tvillingar och blivit lite besviken när det "bara" varit en, men å andra sidan, först och främst vill jag ha ett friskt barn, och vi skulle få fullt upp... har ju en 6 och en 3 åring redan...
  • Susodus
    MadArp skrev 2016-02-24 11:14:12 följande:

[quote=76371661][quote-nick]Susodus skrev 2016-02-24 09:50:40 följande:[/quote-nick]Det ökar fort nu, trodde det var för tidigt, jag är mentalt inställd på tvillingar... [/

Har du mer symtom än de tidigare 2 graviditeterna??

Jag har fått 2 tillbaka td på söndag, men har börjat fundera om man får mer gravidsytom tidigare med 2?

Hej, nej jag har faktiskt inga symptom alls. Jag blir lite illamående ibland om jag äter för fet mat känner jag och brösten är lite ömma ibland och så är jag tröttare, men det är inga tydliga eller starka symptom ännu. Jag tycker att luktsinnet är lite skarpare. Sedan är jag inte så nojig, lite lugnare och det är ju bra. Jag har ju ul på onsdag så då får vi se. 

Jag tror inte att du känner någonting tidigare med två eftersom de ju ska fästa vid samma tidpunkt ändå, däremot vet jag att hcg stiger kraftigare med två eftersom ju två fäst och utsöndrar hcg, men det är ju inte förrän ca dag 9-11 som det ska vara mätbart i blodet, beroende på hur många dagar som det odlats. Men jag har haft kompisar som fått tvillingar och de mådde mycket mer illa än med bara en, det blir väl starkära hormonpåslag helt enkelt. Tror det är ganska individuellt. Jag mådde piss med dottern och inget illamående alls med sonen, däremot fick jag huvudvärk med honom istället. 
  • Susodus

Börjar fundera på mvc, är det någon som har tips på bra mottagning/person? Jag vill helst föda på Danderyd.

• Susodus
    Sälma Riit skrev 2016-02-25 12:21:05 följande:
    Du ska inte föda på BB Stockholm? Är ju i samma lokaler och dem kan jag varmt rekommendera. Jag går hos deras barnmorskor i city och är nöjd.
    Jo jag tänkte BB Stockholm, jag ringde dem men hamnade i Kungsholmen, men jag tänkte att det spelar kanske ingen roll så nu är jag inskriven där. Jag berättade lite om min historia, med IVF, förlossningsskräck, kejsarsnitt och vår avbrutna graviditet och sade att jag ville ha någon som var snäll, så hon sade direkt att jag skulle gå till någon som hette Milli så jag hoppas hon är bra. Gick tidigare i Gamla Stan som väl är City nu.
  • Susodus
    Sälma Riit skrev 2016-02-25 12:21:05 följande:
    Du ska inte föda på BB Stockholm? Är ju i samma lokaler och dem kan jag varmt rekommendera. Jag går hos deras barnmorskor i city och är nöjd.
    Vem har du på City? Kan du rekommendera? 
  • Susodus
    Live Love Hope skrev 2016-02-25 14:04:28 följande:

Hej :)

Skriver inte så ofta...men... sen sist jag skrev har en del hänt.

Sist jag skrev hölls det på med sprutor. Nu r äggplock gjort samt återförandet.. (äggplocket...ujuj.. har en kropp som beter sig lite hursomheöst vilket innebar att jag inte fick effekt av ens dubbel dos lokalbedövning, inte heller effekt av vare sig maxdos intravenöst lugnande eller i.v smärtlindring... så att plocka de 19 ägg som fanns...var ingen dans på rosor. Om jag nångång måste göra det igen...hoppas jag nån bättre sederande lösning finns...)

Hursomhelst...

Jag ruvar...

Ett befruktat ägg återfördes i onsdags för en dryg vecka sen... (ägget befruktades på måndagen)

Tar Lutinus ×3.

Min fråga...

Jag skyller en hel del av symtomen på Lutinus... som tex lite molande i livmodern, ömma bröst o ont i bröstvårtorna. Aptiten är rejält förändrad med (till det bättre)men det kan bero på andra saker. Jag är ofta rätt pigg men ändå pang bom...sååå trött.

Allt detdär kan jag förstå har antingen med Lutinus eller andra saker o göra (har satt ut ett gäng andra läkemedel bl.a)

Men... jag kissar...o kissar..o kissar...

Inte mycket åt gången..inte heller alls som att det e nån uvi... jag måste bara helt kissa.

Jag dricker samma mängd som innan.. och jag har även vanligtvis problem med att känna jag behöver kissa förräns jag kissar närmare en liter.

Detta hittar jag ingen info om under några Lutinus-biverkningar eller nån annan förklaring.

Idag är det dag 25 i cykeln...som brukar ligga på ca 27-29 oftast.

Den 15e var asså äggplock o befruktning.

Jag ska inte grav.testa förräns den 4e mars...

Nån mer som är oförklarligt kissnödig såhär???

Det svåra med Lutinus är att de ger ungefär samma biverkningar som graviditetskänningar, med bröstspänningar, livmodern som spänner (ibland är det ju tarmar som känns också). Att kissa mycket kan ju vara ett graviditetstecken. 

Personligen så har det för mig varit så att när jag inte känt så mycket har jag varit gravid. Men jag tror att det är väldigt personligt. Som du säger med din kropp att den är väldigt känslig för påverkan så känner du kanske dina symptom starkare också, men det är nästan omöjligt att känna vad som är vad. 

Förstår jag dig rätt så är du på rd 8... det är mycket tidigt, men jag såg mitt svaga, svaga plus på rd 8 (vääääldigt svagt och väldigt tidigt). Råder inte till att tjuvtesta dock, man blir bara mer nojjig över svaga streck och jätteleden om det är minus och så kan det bli plus en vecka senare, då har man tagit ut sorg i onödan.

Hoppas att det blir plus!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?