• Susodus

IVFare i Stockholm?

Sjöblomman skrev 2016-01-27 16:10:39 följande:

Tack tjejer! Är så tacksam för ert stöd! <3

Lill J klarade sig fint och ville gärna flytta in. Vi fick se den lilla stjärnan på skärm innan de satte in och sedan med VUL när den var på plats. <3

Vet att flera kliniker har så men det var första gången vi varit med om det, så det var häftigt.

TD 7/2

Hej Sjöblomman, hur mår du?
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-07 06:04:58 följande:

Negativt test. Ingen mens.

Då är det bara att testa om ett par dagar igen, behöver inte vara kört.
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-07 16:28:20 följande:

Det känns ganska hopplöst nu.

Förstår det, men hoppas lite till, om du inte fått mens ännu. Jag blödde som riktig mens och var gravid, men då hade jag svagt plus på stickan. Hcg fördubblas väl på 48 timmar så om du inte blöder kan du väl testa på tisdag. Håller tummarna.
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-07 22:36:28 följande:

Då var det dags för ÄP i morgon igen. Spänd och lite nervös

Lycka till!
  • Susodus

Jag är nu på RD 5 och har det där molandet. Jag vet inte vad jag ska tro. Det är ju för tidigt att veta men jag inbillar mig ömsom att det är infästning ömsom att det är kroppen som vill stöta ut äggen. Jag borde ju veta vid det här laget (11 insättningar) men det är som om minnet är en guldfisk. När jag tittar på mina anteckningar sedan tidigare har det bara varit positivt när jag inte haft några känningar alls. Någon som vet?

• Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-08 17:06:13 följande:
    Tyvärr ingen aning. Tar du lutinus eller liknande kan det väl vara biverkningar??
    Ja, jag googlar och det låter som det kan vara det, man läser både det ena och det andra, men sedan verkar det som att de flesta som startar trådarna sedan får minus. Usch, det kanske är någon undermedveten känsla, så jag vill egentligen inte fråga... ni hör ju, jag börjar gå mot det där ruvargalna igen. Ska försöka ha lite is i magen, men det är svårt. Jag för ju statistik över alla mina försök för att se om det är något mönster i hormondosering, antal ägg och hur man känner, men inget direkt mönster har visat sig.  
  • Susodus

Jag är extremt hormonell i alla fall, känner mig gråtfärdig helt plötsligt utan anledning och trött, men luthinuset gör ju det, verkligen starka grejer, om allt går som det gjort tidigare har jag migrän att vänta inom ett par dagar.

• Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-08 22:11:13 följande:
    Hur många försök har ni hunnit göra? Lite kul med mönster och statistik är det ju förstås Hoppas du är gravid!
    Detta är totalt 11. Fick dotter 2009, son 2013 på 6:e försöket. Gravid med nr 3 på andra försöket som jag fick avbryta pga kromosomfel i september (v 18, han skulle födas på onsdag). Nu försök nr 2. Jag hoppas på positivt tjuvtest på onsdag då jag ska till kyrkogården, det vore fint, men det är för tidigt egentligen att se.
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-08 16:14:05 följande:
    Ja... Fortfarande mensvärk. Har gått på toa flera gånger för att jag trott att det börjat men hittills inte ett spår. CD29 idag, längsta cykeln var på 32 dagar så jag väntar. Det brukar dock vara mellan 26-28 dagar.
    Hur går det? Ingen skillnad? Nytt test?
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-09 21:28:15 följande:
    Migrän. Ingen mens. Inget nytt test. Fortsätter med Lutinus imorn också och testar på torsdag om jag inte fått mens.
    Usch, migrän, det får jag också av lutinusen. Det är tydligen pga det stora hormonpåslaget. Hade det mycket mina två sista graviditeter. Hoppas det känns bättre imorgon.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?