• Susodus

IVFare i Stockholm?

Grattis Sjöblomman! Hoppas att smärtan lägger sig, jag fick överstimulering en gång ca v 5 och var gravid (man får tydligen lättare det som gravid pga hormonpåslaget) jag hade en lättare form och det räckte med vila så om du är orolig för det ska du försöka att ta det lugnt. Fick ni ngt att odla vidare till frysen?

• Susodus
    minipeach skrev 2016-04-05 09:43:10 följande:

Ligger nu och vilar efter äggplocket, fick ut 5 stycken. Inte något toppresultat direkt, hoppas att ett blir av bra kvalitet i alla fall :(

5 är inte alls dåligt, en gång fick jag bara tre och gissa vad, en blev min son. För många vill de inte ha, en gång fick jag 21, blev inget till frysen.
  • Susodus

Köpte gravidjeans idag, tänkte vänta till Nipt-resultatet, men gjorde det ändå. Fy fasen vad skönt det är för magen!

• Susodus
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-06 17:23:26 följande:
    Visst är det skönt med mammabyxor =)  När gjorde du testet? Jag fick resultat efter 10 dagar
    Jag gjorde i onsdags så det har gått 7 dagar på BB Stockholm Family (Moodgallerian) var gjorde du? Har hört att om det är dåligt så får man svar inom en vecka så det är skönt att det gått en vecka redan (om det nu är då).
  • Susodus
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-06 20:33:30 följande:

Gjorde där med =)

Okej, så kanske fredag då... Har ul på måndag, ett extra, ska väl göra något liknande nupp för att säkra upp det. Känns så overkligt att vara gravid den här perioden när man väntar och inte känner rörelser ännu. Vill se att hjärtat slår och att allt ser bra ut. Längtar efter att få ett bra besked, då ska jag berätta för barnen. Vågar inte ännu. Båda barnen pratar om att jag hade en bebis i magen som dog. Igår sade sonen, han är tre år och pratar väldigt bra, mycket tankar, om han var död, om jag skukle bli ledsen då och sedan frågade han " när jag är död, fångar någon mig då." Vilka tankar. Fast fina. Jag tror att de förstår att jag ör gravid, eller åtminstone kommer de inte bli så förvånade. Det måste gå bra den här gången!
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 16:32:26 följande:

Vad har de för BMI gräns via landstinget? Och hur gör man? Går man till VC och får en remiss? Antar att man får en kopia på utredningen från kliniken där man gått, man behöver väl inte göra om utredningen också?

Nej! Nu ser vi till att de här småttingarna stannar så att vi slipper ny klinik och behandling.
    Ruvardag 6 idag, har haft lite mensvärk de senaste dagarna och i fredags var det lite lite ljusrosa på pappret. Fick panik och torkade igen, lite då också. Blev så himla ledsen! Dock har det inte varit mer sedan dess och jag hoppas att det inte var tecken på mens.

Det brukar ju inte komma rosa så tidigt, det skulle bättre stämma med nidationsblödning, vi hoppas på det!

Om du är berättigad till landstinget så ställ dig i kö så kan du ta beslut senare, det kanske inte ens behövs. Jag har varit på både St Göran och Sophiahemmet. St Göran hade lite mer omvårdnad tyckte jag i samband men uttag och isättning. Fick eget rum. Men när Carolina och Lena flyttade till Sophiahemmet följde vi med tillbaka. Vi bytte från Sophia till St Göran då det (då) var billigare med trepack, nu har ju SH det också och jag blev för gammal för trepack. Fördelar m båda men jag litar verkligen på SH. SG hade mer att man fick samma läkare, det tyckte jag också var bra samt att man fick lugnande tablett hemma innan uttaget, men det har jag sett till att få på SH också.

Jag tycker nu att det är bra att man haft kontinuitet med SH, de har följt en hela vägen och kunnat justera doser etc.
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-04-11 10:25:18 följande:
    Tack för bra jämförelse!

Hur menar du berättigad?

På Sophiahemmet har jag alltid får lugnande automatiskt, skumt att du behövde be om det...
    Man kan ju bara gå via landstinget med första (gemensamma) barnet, men det är det väl för er
  • Susodus

Gjort UL allt såg jättefint ut, ing bråck, inget vatten i huvudet eller liknande, nackspalten 1,1, dvs knappt mätbar, hjärta bra, hjärna bra, storlek bra, mycket rörlig, känns jätteskönt!

• Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-04-11 11:20:31 följande:
    Japp det är det.

Mer orolig för BMI gräns...
    Jag tycker att du ska sluta oroa dig för bmi, det känns som du skuldbelägger dig själv. Var snäll mot dig, det behöver du. Tänk på USA, där finns det massor av superfeta människor och de flesta får barn, du är ju inte i närheten av att vara så stor. Er infertilitet beror på annat. Jag tror inte att man får samma kritiska bemötande i USA för då skulle de säkert bli stämda. Gör det lättare för dig och tänk inte i de banorna, stanna på SH om du är nöjd, du har ju alltid SH kvar även om du går via landstinget också.
  • Susodus

Vi har fått nipt-svar att vi väntar en frisk liten pojke! Såg jättebra ut på ultraljudet. Ska berätta för barnen ikväll.

Svar på tråden IVFare i Stockholm?