Sjöblomman skrev 2016-04-10 16:32:26 följande:
Vad har de för BMI gräns via landstinget? Och hur gör man? Går man till VC och får en remiss? Antar att man får en kopia på utredningen från kliniken där man gått, man behöver väl inte göra om utredningen också?
Nej! Nu ser vi till att de här småttingarna stannar så att vi slipper ny klinik och behandling.
Ruvardag 6 idag, har haft lite mensvärk de senaste dagarna och i fredags var det lite lite ljusrosa på pappret. Fick panik och torkade igen, lite då också. Blev så himla ledsen! Dock har det inte varit mer sedan dess och jag hoppas att det inte var tecken på mens.
Det brukar ju inte komma rosa så tidigt, det skulle bättre stämma med nidationsblödning, vi hoppas på det!
Om du är berättigad till landstinget så ställ dig i kö så kan du ta beslut senare, det kanske inte ens behövs. Jag har varit på både St Göran och Sophiahemmet. St Göran hade lite mer omvårdnad tyckte jag i samband men uttag och isättning. Fick eget rum. Men när Carolina och Lena flyttade till Sophiahemmet följde vi med tillbaka. Vi bytte från Sophia till St Göran då det (då) var billigare med trepack, nu har ju SH det också och jag blev för gammal för trepack. Fördelar m båda men jag litar verkligen på SH. SG hade mer att man fick samma läkare, det tyckte jag också var bra samt att man fick lugnande tablett hemma innan uttaget, men det har jag sett till att få på SH också.
Jag tycker nu att det är bra att man haft kontinuitet med SH, de har följt en hela vägen och kunnat justera doser etc.