• Susodus

IVFare i Stockholm?

...och nu visar cb digital gravid 1-2... Nu ska jag coola...

• Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-13 12:31:54 följande:
    Yay! Ja nu får du coola! Grattis!
    Hur många fick du insatta?
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-15 12:10:39 följande:
    Kroppsligt känns det inte mycket alls. Lite ömma bröst, lutinus. Lite spänd/öm tjejmage men antar det är äggstockarna som ömmar efter ÄP eller så är det förstoppningen jag fått en slängd av

Mentalt ska vi inte prata om, kan inte tänka på annat
    Jag vet, jag har varit superduktig och inte testat på två dagar, d.v.s. sedan jag började tjuvtesta.... Rekommenderas ej. Jag är i alla fall inte euforiskt glad, den delen har liksom dött för mig i den här processen. Kommer ihåg mitt första försök som blev plus och barn, hur glad jag var och efter plus var det liksom klart. Lyckligt ovetande som det kanske heter. Nu är det delmål, testdagen, ökning på digitaltest, vul, modekaksprov, v12, rul.., vet inte när jag kommer känna mig gravid "på riktigt". Det enda jag vet är att jag inte känner så mycket i magen och det är ett gott tecken för mig, och sedan är jag hyfsat cool, också bra och trött.
  • Susodus
    Iskristall skrev 2016-02-16 17:43:16 följande:

Kom hem idag och vi har ett brev som ligger och väntar...yay!...en blastocyst har de kunnat frysa in! Vår första blastocyst, den första som kunnat frysas in känns väldigt bra!

Hur går det för dig?

Vad roligt! Det känns ju på något sätt att eftersom de satte in den bästa så borde den ju ta sig då ni fick en till frysen till och med!
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-16 17:54:50 följande:

Blev firad ordentligt av min man, han skämmer bort mig extra nu när alla behandlingar avlöser varandra.

Sen var vi på bal i lördags och jag drack en massa vin, alltså egentligt är alkohol inget som lockar mig men i lördags behövde jag släppa loss.

Nu väntar jag med spänning på torsdagens besök och hoppas att vi får starta nu direkt. Känns skit med hela programmet igen men det finns ju inget val då jag är redo!

Klart ni kommer kunna köra direkt! Jag tycker varje gång jag börjar med sprutorna, att jag blir överraskad hur fort det går, men det är väl för att man kommer från en ruvningsperiod då tiden kryper fram. Spruttiden tycker jag är lättare för man gör någonting aktivt och man har alla möjligheter framför sig, man går in i någonting positivt. Jag har tvingat i min man en massa vitaminer, fertilitetsvitaminer för män, det är zink, magnesium och folsyra bl.a.msom ska vara bra, tycker att det är något han kan bidra med. Läste att det krävs minst 15 miljoner för varje ml, under 3 miljoner är mycket nedsatt, vi hade 200 000... Men vi kör ju ICSI varje gång.
  • Susodus
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-16 23:03:36 följande:
    Skall på första vul imorgon. Hoppas verkligen de växt till sig. Grymt ont i huvudet varje dag och illamående till och från nu i 2 dagar. Usch.
    Usch vad jobbigt med biverkningar, jag får mest av Lutinusen, huvudvärk och ibland lätt illamående. Inte så mycket att göra åt, men du kan ju nämna det för läkarna, det kanske finns lindring eller om du (förhoppningsvis inte) måste göra det igen, andra hormoner. Jag tog puregon och orgalutran sedan ovitrellen, har funkat bra men blivit lite pms-ig.
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-17 08:57:55 följande:

Jo, visst går det fort med sprutor men först blir det ju spray i ett par veckor. Och då är det konstant migrän.

Men man hur ju som sagt inget val.

Ok, jag har aldrig kört långa metoden utan alltid bara tagit sprutor, varför gör ni den långa?
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-17 14:26:40 följande:

Först gjorde vi korta programmet två gånger och sen två FET. Ingen graviditet.
    Så då ville de testa den långa metoden för att se om det fungerade bättre, vilket det gjorde.
    Egentligen finns det ingen förklaring till det, allt ser bra ut och de får ut samma mängd ägg varje gång men vår läkare tycker ändå att det var värt att testa långa.

Ok, jag läste någonstans, kanske var här, att det skulle vara bra med långa, men jag har för dåligt tålamod för det så jag har valt korta, man gör ju som de säger :)
  • Susodus

Idag visar CB Gravid 2-3 veckor, trodde inte att det skulle ses förrän imorgon, jag känner mig så mycket lugnare den här graviditeten.

Svar på tråden IVFare i Stockholm?