• Anonym (Okej eller inte?)

Borta hela dagen, okej eller inte?

Min sambo och jag fick första barnet precis. Bebis 11 dagar. Sambon är hemma med sina 10 pappadagar. Så blev han bjuden på en jobb-relaterad golftävling. Tackade ja. Borta 11-18 eller 19.

Jag tycker han prioriterar fel och blev ledsen för att han stack.

Hur hade ni ställt er till att sambon försvann en hel dag i samband med de första 10 dagarna? Nyfiken på om andra ser som jag att dessa 10 dagar är till för familjen och inte vara borta hela dagen.

Att det dessutom är ett jobb-relaterat evenemang gör att jag blir ännu mer irriterad. För mig blir det ju samma som att han är på jobbet. Han kan dock inte lägga in arbetstid eftersom han ju faktiskt inte jobbar

Blir så arg. Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?
  • Anonym (k)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-09-14 21:40:08 följande:

Det har jag nog aldrig gjort och jag undrar om jag någonsin kommer att komma över det. Det var mina första dagar som mamma och de kommer aldrig igen. Och jag genomlevde dem så ensam.

Vad sa han när du bad honom komma dit?
  • Lavish

Om det inte var oöverstigliga problem med bebisen hade jag tveklöst låtit honom åka. Snart ska du ju klara dig själv ändå.

Däremot hade jag velat att han FRÅGADE mig om det var okej först. Jag hade blivit arg om han inte frågat utan tagit för givet att det var okej för mig att han drog. 

• lövet2

Jag skulle också tycka att han prioriterade fel, men jag skulle acceptera hans val. Bättre än att han far ut och super i alla fall ...

• Anonym (I)
    Det har jag nog aldrig gjort och jag undrar om jag någonsin kommer att komma över det. Det var mina första dagar som mamma och de kommer aldrig igen. Och jag genomlevde dem så ensam.
    Hoppas han har bra sidor också, och att han bett om ursäkt tusen ggr.

Helt ofattbart hur han kunde ligga vid en jävla pool när ert barn och du låg på neontalavd.
  • Penida
    Det du beskrev är en helt annan sak, jag tror aldrig att jag hade kunnat se förbi det. Tycker det är rent elakt.
    Avskyr CIO-metoder
  • HäckHäxan
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 11:17:45 följande:

Min sambo och jag fick första barnet precis. Bebis 11 dagar. Sambon är hemma med sina 10 pappadagar. Så blev han bjuden på en jobb-relaterad golftävling. Tackade ja. Borta 11-18 eller 19.

Jag tycker han prioriterar fel och blev ledsen för att han stack.

Hur hade ni ställt er till att sambon försvann en hel dag i samband med de första 10 dagarna? Nyfiken på om andra ser som jag att dessa 10 dagar är till för familjen och inte vara borta hela dagen.

Att det dessutom är ett jobb-relaterat evenemang gör att jag blir ännu mer irriterad. För mig blir det ju samma som att han är på jobbet. Han kan dock inte lägga in arbetstid eftersom han ju faktiskt inte jobbar

Blir så arg. Hur hade ni reagerat?

Jag förstår inte problemet. Hade inte brytt mig alls om det inte var så att vi egentligen hade något annat planerat som var viktigt just den dagen.

Tycker du verkar rätt överkänslig.
  • SIS79

TS

Om du tänker börja tjafsa om principer redan nu när bäbisen är 11 dagar så kan jag lova att erat liv tillsammans som föräldrar kommer att bli tufft. Man kan inte hålla på och vara småaktig och petig - livet funkar inte så, det finns ingen millimeterrättvisa.

Höj takhöjden i relationen så kommer allt fungera mycket smidigare. Ni är bara människor när allt kommer till kritan.

• Emmadee

Jag tycker inte det låter så farligt att TS sambo åker iväg och spelar golf en dag. Hon och bebisen klarar sig ju ändå och man ska låta sin partner hitta på roliga saker.

Men... Jag hade blivit sur om min sambo gjort så. Särskilt med en nyfödd, full av hormoner och inne i den där bubblan första tiden med nyfödd. Jag inser att jag hade säkerligen fört ett himla liv om min sambo ens nämnt tanken.

Det här är en sån situation där det är så himla mycket lättare att se utifrån. Jag tycker det är en onödig sak att reagera på, men har full förståelse för att TS gör det.

• Påven Johanna
    Varit där skrev 2015-09-14 21:33:33 följande:

Vi fick barn för 3 månader sen. Min sambo har ett fast jobb och ett där de ringer vid behov. Vi har oxå 1 gemensamt sen innan plus att han har 3 till sen tidigare. Bebis kom dagen innan de 3 andra kom till oss då vi har vv. På fredagen när bebis var 5 dagar så jobbade han natt där han jobbar vid behov fast än att jag sa nej men han tyckte att det var ok då amning funkade och jag skulle bara lägga barnen även fast jag hatar när han jobbar natt då jag inte trivs i våran lgh vi nyligen har flyttat till och jag blev som dig ts irriterad för att han jobbade när han skulle vara hemma med familjen.

Låter som om ni kan behöva pengarna. Fem barn kostar en del, och jag har för mig - om jag minns rätt - att du är väldigt ung och kanske inte haft någon större inkomst att basera din föräldrapenning på?

Från det ena till det andra och apropå "bebis" - hur tycker du att det låter i den här exempeltråden?

www.familjeliv.se/forum/thread/75756021-jag-tycker-inte-att-det-ar-gulligt
Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?