Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 18:03:35 följande:
Nu lämnar jag detta. Jag blir otroligt frustrerad av alla som väljer att tolka allt som de själva vill. Vilka jobbiga människor det finns där ute. Detta är en av de få trådar jag startat och nu förstår jag varför jag inte gör det oftare. Tråden har ju helt förlorat sin substans. Jag förväntade mig både mothugg och medhåll och tyckte båda var intressanta att läsa men lessnar totalt när folk inte kan hålla sig till fakta utan gärna förvränger och tolkar som de själva vill.
Sen finns det ni som valt att läsa det jag skrivit och kommit med vettiga råd och kommentarer. Tack för det!
Jag är varken trött på bebis eller bebislivet. Allt jag ville var att dela så mycket tid som möjligt med hela familjen nu när vi hade chansen. Sambon valde ändå att åka och jag har spenderat dagen hemma med babyn. Mellan varven svarat i denna tråd. Och nej, självfallet sitter jag inte på familjeliv hela tiden när familjen är samlad som någon påstod. snacka om att inte kunna skilja på saker och analysera hej vilt.
Precis som alla vettiga människor så anpassar jag det jag ägnar min tid åt till situationen. Lugn dag hemma själv tillåter mer tid på nätet. En bebis behöver inte övervakas konstant utan kan ligga bredvid i nestet och sova tryggt. När hen är vaken och vill gosa eller amma så får det såklart ta över.
Så tack för mig.
Ta inte åt dig för mycket. Du känner det du gör och du hade förväntat dig något annat, du är nybliven förälder och säkert full av hormoner. Det är okej. De flesta av oss skapar situationer i våra huvuden och känner besvikelse när det inte alls blev som vi hade gått och tänkt. Det är inga konstigheter.
Jag ser inget i något som du har skrivit som ens tyder på att du är trött på ert barn eller att tillbringa tid med det, om det känns bättre så gjorde jag mycket annat när mina barn var i späd ålder och inte i behov av svar från mig. Jag satt inte bara på familjeliv utan jag duschade också, pratade med en vän, målade naglarna, tränade. När vi var två föräldrar gjorde jag saker utanför hemmet till och med;) Låt ingen ge dig dåligt samvete för att du känner och kanske nån gång önskar lite fritid du också även om du är mamma. Det är fullt normalt.
Lycka till i fortsättningen, känn inte dåligt samvete för inget och glöm inte bort dig själv. Hitta en bra balans där ni båda har mycket tid med barnet, varandra och på egen hand.