• Anonym (Okej eller inte?)

Borta hela dagen, okej eller inte?

Min sambo och jag fick första barnet precis. Bebis 11 dagar. Sambon är hemma med sina 10 pappadagar. Så blev han bjuden på en jobb-relaterad golftävling. Tackade ja. Borta 11-18 eller 19.

Jag tycker han prioriterar fel och blev ledsen för att han stack.

Hur hade ni ställt er till att sambon försvann en hel dag i samband med de första 10 dagarna? Nyfiken på om andra ser som jag att dessa 10 dagar är till för familjen och inte vara borta hela dagen.

Att det dessutom är ett jobb-relaterat evenemang gör att jag blir ännu mer irriterad. För mig blir det ju samma som att han är på jobbet. Han kan dock inte lägga in arbetstid eftersom han ju faktiskt inte jobbar

Blir så arg. Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?
  • Birgitta02

Hade inte reagerat ett enda dugg. Varför skall man inte kunna göra en skojig grej även om det råkar vara på pappadagarna? Varför är du arg?

• Duckan

Inte så värst farligt tycker jag. Har hört värre saker. Kompisens kille drog på jobbresa i tre dagar när första var nyfödd. Det hade jag kanske inte uppskattat, men hade heller inte sagt nej till en sån grej.

• Anonym (Ja)

Hade också blivit förbannad. Dessutom låter det som att han har mage att ta ut pappapenning för den dagen?? Han borde åtminstone ta en semesterdag och ta pappadagen efter de 10 dagarna. Låter inte som någon som är "nyförälskad" i sitt lilla barn precis

• annananonym

Förstår inte heller varför du är arg och vad problemet egentligen är?

Klarar du inte bebisen själv några timmar?

• Birgitta02
    Anonym (Ja) skrev 2015-09-14 11:22:22 följande:
    Hade också blivit förbannad. Dessutom låter det som att han har mage att ta ut pappapenning för den dagen?? Han borde åtminstone ta en semesterdag och ta pappadagen efter de 10 dagarna. Låter inte som någon som är "nyförälskad" i sitt lilla barn precis smile4.gif
    Varför? Är man handbojad till hemmet när man har pappadagar? Piskad att vara hemma? Varför inte få några timmar för sig själv? Det kan ju även mamman få om hon vill (ammande mödrar har ju dock lite svårare där) och ber killen vara hemma en hel eftermiddag och så gör hon skojiga saker.

Jag fattar helt enkelt inte. Är det avundsjuka som gör att ts blir sur - eller vad handlar detta om?
  • HWR

Jag hade inte reagerat alls...inte mer än att jag skulle tycka det var kul för min sambo som kom iväg på något skoj. Spelar ingen roll om det skulle falla in på de 10 första dagarna. De resterande 380 dagarna då? Ska du bara sitta hemma hela dagarna då eller kommer du kanske hitta på nåt skoj nån dag?

Anonym (Ja) skrev 2015-09-14 11:22:22 följande:

Hade också blivit förbannad. Dessutom låter det som att han har mage att ta ut pappapenning för den dagen?? Han borde åtminstone ta en semesterdag och ta pappadagen efter de 10 dagarna. Låter inte som någon som är "nyförälskad" i sitt lilla barn precis

Precis så ser jag på det. Han har gått till gymmet osv under dessa sagar vilket jag känner är jättebra. Någon timme liksom. Men ta en pappadag och inte vara hemma på hela dagen. Det är kanske mest principen som gör mig arg.

Jodå nyförälskad i bebben är han allt. Han vill gosa mest hela tiden. Och bebis lider ju inte. Men mamman då!?
    annananonym skrev 2015-09-14 11:23:09 följande:

Förstår inte heller varför du är arg och vad problemet egentligen är?

Klarar du inte bebisen själv några timmar?

Jo bebis är jättesnäll och sover mest hela tiden. Vi har det mysigt. Men ska man inte vara hemma när man är pappaledig?
  • Birgitta02
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 11:29:44 följande:
    Precis så ser jag på det. Han har gått till gymmet osv under dessa sagar vilket jag känner är jättebra. Någon timme liksom. Men ta en pappadag och inte vara hemma på hela dagen. Det är kanske mest principen som gör mig arg.

Jodå nyförälskad i bebben är han allt. Han vill gosa mest hela tiden. Och bebis lider ju inte. Men mamman då!?
    Varför lider du av att inte se din karl på 8 timmar?
Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?