• Anonym (Okej eller inte?)

Borta hela dagen, okej eller inte?

Min sambo och jag fick första barnet precis. Bebis 11 dagar. Sambon är hemma med sina 10 pappadagar. Så blev han bjuden på en jobb-relaterad golftävling. Tackade ja. Borta 11-18 eller 19.

Jag tycker han prioriterar fel och blev ledsen för att han stack.

Hur hade ni ställt er till att sambon försvann en hel dag i samband med de första 10 dagarna? Nyfiken på om andra ser som jag att dessa 10 dagar är till för familjen och inte vara borta hela dagen.

Att det dessutom är ett jobb-relaterat evenemang gör att jag blir ännu mer irriterad. För mig blir det ju samma som att han är på jobbet. Han kan dock inte lägga in arbetstid eftersom han ju faktiskt inte jobbar

Blir så arg. Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?
    Anonym (L) skrev 2015-09-14 16:00:54 följande:
    Fast om vi ska vara riktigt petiga tillbringar du ju inte aktiv tid med bebisen och din sambo när du sitter här i tråden och uppdaterar för fu

Varför ska du ha rätt till egen tid,och inte din sambo?
    va? sambon är ju borta på golf. det är ju det hela tråden handlar om.
    Anonym (L) skrev 2015-09-14 16:00:54 följande:
    Fast om vi ska vara riktigt petiga tillbringar du ju inte aktiv tid med bebisen och din sambo när du sitter här i tråden och uppdaterar för fullt.

Varför ska du ha rätt till egen tid,och inte din sambo?
    Om du kallar familjeliv egentid så har vi olika uppfattning om vad egentid är. För mig är det inget annat än tidsfördriv. Men man väljer ju själv vad man lägger sin egentid på..
  • taquine
    Anonym (Men skärp er) skrev 2015-09-14 15:17:54 följande:
    Nej, framförallt du har nog varit mest otrevlig och nedlåtande.
    För att man inte håller med? Läst tråden nu och ser inte någon som varit otrevlig . Däremot läst om otroligt osjälvständiga , osäkra samt gjorda av porslin-tjejer som kanske skulle väntat med barn några år till.. 
    Det är ju knappast raketforskning att ta hand om en bebis , och nu skulle TS karl vara borta 8 ynka timmar inte åka på festarresa till Ibiza i 2 veckor. 
    Är det första  curlinggenerationen som får sina ungar nu?
    Till sist en fråga till , hur tror ni ensamstående mammor klarar sig?
    Goodness me
  • Anonym (L)
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 16:06:25 följande:

Om du kallar familjeliv egentid så har vi olika uppfattning om vad egentid är. För mig är det inget annat än tidsfördriv. Men man väljer ju själv vad man lägger sin egentid på..

Och din sambo väljer också själv vad han lägger sin egen tid på?

Även om du nu råkar kalla FL för tidsfördriv och inte för egen tid.
    taquine skrev 2015-09-14 16:06:26 följande:

För att man inte håller med? Läst tråden nu och ser inte någon som varit otrevlig . Däremot läst om otroligt osjälvständiga , osäkra samt gjorda av porslin-tjejer som kanske skulle väntat med barn några år till.. 

Det är ju knappast raketforskning att ta hand om en bebis , och nu skulle TS karl vara borta 8 ynka timmar inte åka på festarresa till Ibiza i 2 veckor. 

Men suck. Ännu en som helt tappade vad hela poängen handlar om. Vilka är ni som gång efter annan väljer att misstolka något så otroligt. Gör ni det med vilja för att provocera?
  • Anonym (k)
    taquine skrev 2015-09-14 16:06:26 följande:
    Nuförtiden när kvinnor är självständiga på alla andra plan så är det liksom ingen skam att behöva sin karl i hemmet. Vi har redan en yrkestitel och utbildning och egna pengar, varför ska man behöva vara SJÄLVSTÄNDIG som nyförlöst? Är det nån gång man ska kunna ta hjälp av sin man så är det väl just då. Våga be om hjälp det betyder liksom inte att man förlorat sin identitet som kvinna.
    Hur tror ni ensamstående mammor klarar sig, ja som sagt så är man inte duktigare för att man klarat sig igenom fler och värre vedermödor. Ni äldre mammor är så jävla duktiga på att skuldbelägga alla som inte klarat av det ni själva har klarat även om ni inte själva tyckte det var så kul då det begav sig. Det finns pappadagar av en anledning men det finns ingen anledning för en nyförlöst att göra det svårare än det behöver vara!
    Anonym (L) skrev 2015-09-14 16:15:10 följande:

Och din sambo väljer också själv vad han lägger sin egen tid på?

Även om du nu råkar kalla FL för tidsfördriv och inte för egen tid.

Men vad är det du menar? Sambon åkte iväg. Valde att spela golf.

Jag är hemma själv med vårt nyfödda barn. Jag passar på att läsa/skriva på fl medans bebisen sover. Jag kan liksom inte välja och vraka på saker att hitta på. Har du ens läst tråden? det är inte direkt så att familjeliv är mitt förstahandsval på saker att ägna mig åt när jag har tid för mig själv. Jag sitter med en sovande bebis i famnen. Hur kan du tolka det som egentid? Även om jag gärna är med mitt barn och gärna sitter och bara stirrar på underverket då och då så kan man nog inte kalla det egentid.

Förstår faktiskt inte alls hur du tänker.
  • Kjell2

Det rör sig om drygt 3% av tiden under de första tio dagarna. Om det gör hon glad och på så sätt, en bättre pappa, kan det vara väl investerad tid.

Är det däremot ett mönster, att han lägger mycket tid på annat än familjen, tv, läsning,spel, träning, sortera frimärken, hade det varit anledning att protestera.

• Anonym (L)
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 16:21:57 följande:

Jag är hemma själv med vårt nyfödda barn. Jag passar på att läsa/skriva på fl medans bebisen sover. Jag kan liksom inte välja och vraka på saker att hitta på. Har du ens läst tråden? det är inte direkt så att familjeliv är mitt förstahandsval på saker att ägna mig åt när jag har tid för mig själv. Jag sitter med en sovande bebis i famnen. Hur kan du tolka det som egentid? Även om jag gärna är med mitt barn och gärna sitter och bara stirrar på underverket då och då så kan man nog inte kalla det egentid.

Då missuppfattatade jag dig då!!

Jag trodde att din sambo redan hade varit iväg och spelat golf.

Men hur som helst kan du inte begära av honom att han ska behöva sitta inne hela dagarna.
  • Hannah76

[quote=75755896][quote-nick]Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 16:21:57 följande:[/quote-nick]

[/

Vad är det som bebisen hindrar dig från att göra?

Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?