• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • kielal

Hej!
    Jag är ny här på sidan och hänger gärna på i denna tråd. Jag har den senaste veckan haft mensvärk varje dag, ömma och större bröst och i eftermiddag har jag mått väldigt illa. Jag gjorde nyss ett grav.test och det visade positivt! Så glad! Glad Vi har försökt få barn ett tag och jag har haft ett missfall tidigare (så försöker att inte ta ut så mycket i förväg men det är svårt). 

BF är beräknat till den 4 maj.

Snart kommer sambon hem från jobbet och då blir det att berätta det för honom! Jag har lagt testet i en ask som han ska få (han har födelsedag om två veckor så det blir en tidig present). Jag valde att göra asken i bebisblått och bebisrosa med en rosett på så får se om han fattar något innan han öppnar. 

Nu är det ca 10 minuter tills han kommer och jag är så nervös! Glad
  • Emmsie
    kielal skrev 2015-08-31 16:30:51 följande:

Hej!

Jag är ny här på sidan och hänger gärna på i denna tråd. Jag har den senaste veckan haft mensvärk varje dag, ömma och större bröst och i eftermiddag har jag mått väldigt illa. Jag gjorde nyss ett grav.test och det visade positivt! Så glad!  Vi har försökt få barn ett tag och jag har haft ett missfall tidigare (så försöker att inte ta ut så mycket i förväg men det är svårt). 

BF är beräknat till den 4 maj.

Snart kommer sambon hem från jobbet och då blir det att berätta det för honom! Jag har lagt testet i en ask som han ska få (han har födelsedag om två veckor så det blir en tidig present). Jag valde att göra asken i bebisblått och bebisrosa med en rosett på så får se om han fattar något innan han öppnar. 

Nu är det ca 10 minuter tills han kommer och jag är så nervös! 
    Vad roligt, vad sa han?
  • evema

Jag plussade äntligen!! 27.8 visade det positivt efter 17månaders kämpande :D Första barnet och första gången jag blev gravid, hoppas allt går bra nu :)

• Brinkly
    evema skrev 2015-08-31 18:50:44 följande:

Jag plussade äntligen!! 27.8 visade det positivt efter 17månaders kämpande :D Första barnet och första gången jag blev gravid, hoppas allt går bra nu :)

Grattis!
  • evema

Såhär överraskade jag min man :) fast han hade redan misstänkt att jag var gravid så någon stor överraskning blev det ändå inte, man överlycklig blev han :D BF 3.5.2016

• evema
    evema skrev 2015-08-31 19:37:31 följande:

Såhär överraskade jag min man :) fast han hade redan misstänkt att jag var gravid så någon stor överraskning blev det ändå inte, man överlycklig blev han :D BF 3.5.2016

varför fick jag inte med bilden??
  • Stemia

Förresten kan någon hjälpa mej att förstå hur man tyder veckorna på veckoindikator? På mej blev de gravid 1-2 i lördags, betyder de att jag är gravid i vecka 1-2? Borde haft äl 24e så får de inte att gå ihop?

• SunnyB

Jag tycker om att det finns en grupp för oss majmammor, det känns skönt att den är hemlig för man kan dela med sig av privata tankar osv som man kanske inte vill gå ut med på fb annars.. Jag är inte säker på att jag vill gå ut med min graviditet alls på fb. Detta pga tidigare erfarenheter.. Jag får nog tänka på saken då..!

• Adorii

Vad äter ni för något för att få i er folsyra?? Så dålig på det där:p

• anja1661

[quote=75701809][quote-nick]Adorii skrev 2015-08-31 20:04:51 följande:[/quote-nick]

Vad äter ni för något för att få i er folsyra?? Så dålig på det där:p

[/

Jag äter folsyratabletter sen ett par veckor innan jag plussade plus en varierad kost såklart

Svar på tråden BF maj 2016