• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tallbarr12
    Adorii skrev 2015-08-31 20:04:51 följande:

Vad äter ni för något för att få i er folsyra?? Så dålig på det där:p

jag äter folsyratabletter från apoteket. Har provat med olika gravid-kosttillskott men min mage har inte klarat några av dom, så kör enbart med folsyra nu.
  • smiley85girl

Jag har börjat fått som kraftig mensvärk. Är de ofarligt att ta 2 panodil?

Någon mer som har så?

Var några dagar sedan jag hade lite värk där nu.

Fast har mått illa varje dag sen några dagar innan jag plussade.

• Anonym (Hemlisen)

Hejsan! Grattis till alla dom plussat och ett stort lycka till!!

Jag är nästan hundra på att jg är gravid. Mår superdåligt. Jag är på bim-5 nu och vet inte om det kanske är dags att börja testa. Hur tidigt plussade ni?

Vet att denna grupp är för er som fått pluss och ska ha i maj men jag är som jag nämde tidigare jättesäket på att jag är gravid pch om jag är så blir det en majbebis för mig med.

Hoppas att det är ok att jag skrivet här.

Tack! :)

• Sajocawa
    Stemia skrev 2015-08-31 20:00:55 följande:

Förresten kan någon hjälpa mej att förstå hur man tyder veckorna på veckoindikator? På mej blev de gravid 1-2 i lördags, betyder de att jag är gravid i vecka 1-2? Borde haft äl 24e så får de inte att gå ihop?

Står det 1-2 veckor betyder det från ägglossningen, du är alltså i vecka 3-4 i graviditeten :) Grattis!
  • Meliaz

Hej! Jag hoppar in här =) Plussade förra veckan och är nu (enligt uträkning här på familjeliv) i v. 6 och bf är 2 maj. Väntar nu 3:e lilla plutten =)

• Myyslii

Tror ni att jag kan få ett Vul men tanke på mf för fyra månader sen och är under utredning för hjärtproblem? Sen har jag HMS(bindvävnadssjukdom) och ska köra actionrun den 19 sep.. Skulle vara sååå skönt å veta att allt ser bra ut. :)

• Cissi2801

När kan man börja köpa hem bebisgrejjer?? Ska man vänta tills efter tolfte veckan??

• Tallbarr12
    Myyslii skrev 2015-09-01 13:46:57 följande:

Tror ni att jag kan få ett Vul men tanke på mf för fyra månader sen och är under utredning för hjärtproblem? Sen har jag HMS(bindvävnadssjukdom) och ska köra actionrun den 19 sep.. Skulle vara sååå skönt å veta att allt ser bra ut. :)

Ring och kolla bara! Det är så olika på olika ställen...
  • kielal
    Emmsie skrev 2015-08-31 18:19:39 följande:
    Vad roligt, vad sa han?
    Ja det är spännande. Han blev jätteglad. Fast inte överdrivet, vi tar det båda lite försiktigt.
Svar på tråden BF maj 2016