• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sajocawa
    Mera76 skrev 2015-08-30 08:20:03 följande:

Tog ett nytt test idag, som direkt visade positivt. Det jag kollat tidigt var väldigt svagt. Kör på IVF här, och det är andra grav genom IVF, men har 3 tidigare barn på naturlig väg med annan man. Så, Somensvala88, detta blir mitt 5e med! Vad det gäller Facebookgrupp undrar jag varför den ska göras fullt synlig alls sen? Vi har inte berättat för omgivningen att vi kört på IVF, känns privat.. Onödigt att Facebook ska skylta med det. Vet inte vad ni andra tycker?

För att folk ska hitta och kunna vara med i gruppen, nu går den inte att söka efter överhuvdtaget och då fyller den ju inte riktigt sitt syfte. Den ska finnas för alla blivande mammor som vill ta del av gemenskapen av andra mammor som är i samma stadie i livet. Vi kommer kunna följa varandra tills barnen börjar skolan, inte bara under graviditeten.
    Och jag sa heller aldrig att den kommer vara fullt synlig, den kommer vara sluten vilket betyder att man måste ansöka om medlemskap, men då kan man ändå gå in och se vilka som är medlemmar.
    Hoppas du blev nöjd med mitt svar. :)
  • smiley85girl
    Sajocawa skrev 2015-08-29 21:17:22 följande:

Alla är välkomna! Bara att skicka vänförfrågan till mig, och eventuellt ett meddelande så jag inte missar eller glömmer någon, så lägger jag till alla som vill.

Tänker att vi "låser upp" gruppen (gör den synlig så vem som helst kan söka efter den) om ett par veckor när de flesta inte ärliga oroliga att andra ska få veta om graviditeten. Så dumt att man inte kan ha gruppen synlig utan att visa medlemmar... :(

Hoppas den blir hemlig tilks alla hunnit berätta iallafall.

Min mobil gillar inte fl helt. Så bra fb gruppen finns.

När har ni tänkt berätta?

Jag har betättat för min syster och 2 nära kompisar.

Får se om vi fixar att hålla oss tills vi passerat v12 innan familjen får reda på de.

Fast vill berätta de nuuuuu. Men ingen som vet vi försökt så vill inte berätta om de blir knas
  • Grumpy88

Jag tänkte berätta för familjen efter v12. Men väntar tills rul för resten av vänskapskretsen. Vi gjorde likadant med dottern. Om det nu inte läcker ut innan.

• Sajocawa
    smiley85girl skrev 2015-08-30 09:51:40 följande:
    Hoppas den blir hemlig tilks alla hunnit berätta iallafall.

Min mobil gillar inte fl helt. Så bra fb gruppen finns.

När har ni tänkt berätta?

Jag har betättat för min syster och 2 nära kompisar.

Får se om vi fixar att hålla oss tills vi passerat v12 innan familjen får reda på de.

Fast vill berätta de nuuuuu. Men ingen som vet vi försökt så vill inte berätta om de blir knas
    Förra gången berättade vi för våra familjer i vecka 9 när vi absolut inte kunde hålla oss längre, och sen när vi "gick ut med det" på Facebook så var jag nog i vecka 15 om jag inte minns fel... Nu ska vi berätta för våra familjer om två veckor då alla kommer va samlade (vissa kommer och hälsar på från annan stad) och då kommer jag vara i vecka 6. Sen bryr jag mig inte så mycket när övriga får veta den här gången så får se om vi gör något kul av det :)
  • Myyslii

Vi har bara berättat för min mamma (är i V5, på mån V6):) Förra graviditeten berättade vi senare för familj och på BF på fb. :)

• tonita

Vi berättar för familjen efter kub eller rul och alla andra får se när det kommer en bebis isåf tror jag. Brukar delat med oss vid rul annars.

• anja1661

Har bara berättat för min syster och min bästa vän. Resten får nog vänta några veckor till. Dock brukar min mage bli stor ganska fort så får se hur länge det går.

Familjen (mamma och pappa) får nog veta om kanske tre veckor. Är då i vecka 7övriga får vänta längre...

• Stemia
    noraaa skrev 2015-08-29 17:31:34 följande:

Kosttillskott till gravida. Innehåller bland annat folsyra, så du behöver inte mecka med andra tabletter, räcker gott och väl med dom.

Okej äre något visst märke som är att rekommendera?

Sen undra ja om de ä normalt att känna obehag där nere då man är gravid,alltså de känns lite som UVI emellan åt?
  • Majviva

Idag har jag ringt till barnmorskemottagningen och bokat in en tid för inskrivning! Ska få komma dit i slutet på nästa vecka :) Hon jag fick prata med var jättegullig och supertrevlig, tydligen är det hon som jag kommer att ha som barnmorska Glad 
    Så det känns verkligen hur bra som helst och jag längtar till nästa vecka, känns helt plötsligt lite verkligare allting Solig

• Nummer tre

Hej
    Jag hoppar gärna in här. Jag plussade förra veckan och har BF 4-6 maj beroende på vilken sida man går efter. Tror mer på 6/5 eftersom jag vet när ÄL VAR. Det blir mitt tredje barn kul att följas åt!

Svar på tråden BF maj 2016