• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • noraaa
    Stemia skrev 2015-08-29 15:34:47 följande:

Hej!

Plussade på digitalt test idag gravid vecka 1-2 enligt sidor på nätet borde barnet bli beräknad 15maj

Första barnet därav lite funderingar: när ska man ta kontakt med barnmorska?

Bör jag börja äta vitaminer av nå slag,hört många äter mittval osv.

Kosttillskott till gravida. Innehåller bland annat folsyra, så du behöver inte mecka med andra tabletter, räcker gott och väl med dom.
  • somensvala88

hoppar in här. Detta blir mitt 5 barn följer gärna med er tillsammans :)
    Vad heter facebookgruppen?

• Myyslii
    Cissi2801 skrev 2015-08-29 17:31:02 följande:

Någon??

Absolut jag ser två streck!:) Grattis!:)
  • Cissi2801
    Myyslii skrev 2015-08-29 18:40:17 följande:
    Absolut jag ser två streck!:) Grattis!:)
    Tackar
  • Sajocawa
    somensvala88 skrev 2015-08-29 18:13:43 följande:

hoppar in här. Detta blir mitt 5 barn följer gärna med er tillsammans :)
    Vad heter facebookgruppen?

Välkommen! Spännande med så många barn :)
    Facebookgruppen heter Majmammor 2016, men än så länge är den hemlig så andra inte kan se att man är medlem, så skicka vänförfrågan till mig 'Caroline Wallbäck' så lägger jag till dig i gruppen! :)
  • anja1661

Testade mig ikväll, jag är GRAVID!!!

Bf 10maj. Detta blir fjärde barnet så det är både spännande och läskigt!

• Chicy
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 06:28:36 följande:

Samma här!!!

Vad roligt att äntligen vänta sitt första barn!

Tjohoooo! En till Mimmi som plussat nyligen här, onsdags närmare bestämt. Mejade senaste mensen 28/7 och fick BF till 3 maj 2016!

Vi har försökt i nästan två år...så nu är man ju sååå nervös över att ngt ska gå snett!

Vi vill ju bara skrika ut till hela världen då många vet att vi försökt men vi håller oss ett tag till! Första barnet! Vill nog göra Kub-testen för att kanske lugna nerverna lite!
  • Chicy
    Sajocawa skrev 2015-08-29 20:03:08 följande:

Välkommen! Spännande med så många barn :)

Facebookgruppen heter Majmammor 2016, men än så länge är den hemlig så andra inte kan se att man är medlem, så skicka vänförfrågan till mig 'Caroline Wallbäck' så lägger jag till dig i gruppen! :)

Vore superkul att få gå med i FB-gruppen! Är jag också välkommen? ????
  • Sajocawa
    Chicy skrev 2015-08-29 21:04:36 följande:
    Vore superkul att få gå med i FB-gruppen! Är jag också välkommen? ????
    Alla är välkomna! Bara att skicka vänförfrågan till mig, och eventuellt ett meddelande så jag inte missar eller glömmer någon, så lägger jag till alla som vill.

Tänker att vi "låser upp" gruppen (gör den synlig så vem som helst kan söka efter den) om ett par veckor när de flesta inte ärliga oroliga att andra ska få veta om graviditeten. Så dumt att man inte kan ha gruppen synlig utan att visa medlemmar... :(
  • Mera76

Tog ett nytt test idag, som direkt visade positivt. Det jag kollat tidigt var väldigt svagt. Kör på IVF här, och det är andra grav genom IVF, men har 3 tidigare barn på naturlig väg med annan man. Så, Somensvala88, detta blir mitt 5e med! Vad det gäller Facebookgrupp undrar jag varför den ska göras fullt synlig alls sen? Vi har inte berättat för omgivningen att vi kört på IVF, känns privat.. Onödigt att Facebook ska skylta med det. Vet inte vad ni andra tycker?

Svar på tråden BF maj 2016