• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2015-08-26 20:08:33 följande:
    Eller nu kanske du menade sen mensens slut, inte början *trött och borde verkligen sova nu* :p
    Fast det lät också kort så jag ska verkligen sluta virra nu *tar fram skämskudden*
  • smiley85girl
    Cissi2801 skrev 2015-08-26 19:47:05 följande:

Godkväll alla glada!

Jag fick i morse bruna flytningar (förlåt för äcklig info)
    Iaf den höll i sig från morgonen, sedan blev det rosa/bruna flytningar... Kan det ha varit nidblödningen som skedde idag... Det har gått 12 dagar sedan senaste mensen..

Har du fått plus på stickan och sedan får en färgad flytning/blödning ska man kontakta sin barnmorska för kontroll.

var det nidblödning kan du inte ha fått plus på stickan då hcg börjas producera när ägget fäst å nidblödning kan uppstå när ägget fäster. (vad jag lärt mig)
  • Cissi2801
    Sajocawa skrev 2015-08-26 20:07:07 följande:
    Fast.. Har du väldigt kort cykel? Kan man plussa så tidigt efter mensen?
    Det tror jag, det har ju gått tolv dagar sammanlagt..
  • Planritning

Jag hänger också kvar här :)
    Vilka veckor är ni i nu? Jag är 4v+3 :) Tycker dock det är rörigt att man kan få två olika beräknade bf på olika sidor... Kan inte vänta till inskrivning :D

• Grumpy88

Jag är 4+5 idag men är också osäker över bf datum då min menscykel är 26 dagar. Men förra grav räknade dom ändå på 28. Så får väl se på inskrivning vilket datum det blir :)

• Tallbarr12

Typ v 4+4 här, om jag går efter äl, hade lite långt mellan mens och äl denna gången. Skulle lämnat blodprover för utredning vid mensen denna månaden, men fick ringa och avboka återbesöket hos gyn idag istället. Passade på att boka in en tid för vul istället. Känns bra. Fick missfall dagen efter inskrivningen förra hösten så har dragit mig lite för att ringa och boka inskrivningstid...

Hur mår ni? Jag är svullen, trött och har ömma bröst. Och sjukt torr i mun och ögon, det var jag med sonen med.

• Planritning

Det är verkligen inte lätt det här med veckor och datum Flört. Åh jag är också trött! Brukar alltid va öm i brösten mellan ÄL och mens men nu går det upp och ner ibland känsligt ibland inte.

Föresten Sajocawa, jag tror Cissi2801 måste mena sedan ÄL?

• Majviva

I appen som jag har laddat ner så står det att jag är i graviditetsvecka 5(4+1), vad menas med siffrorna inom parentes? Är min första graviditet och jag känner mig fruktansvärt vilsen, haha Solig

Har fått ont i svanken och det strålar liksom ner i skinkorna, är det fler som känner så? Borde jag vara orolig?
    Man blir ju så fruktansvärt nojig över att något ska vara fel..

• SunnyB

Det betyder att du har gått 4+1 veckor men är inne på v 5. :)

Majviva skrev 2015-08-27 14:46:26 följande:

I appen som jag har laddat ner så står det att jag är i graviditetsvecka 5(4+1), vad menas med siffrorna inom parentes? Är min första graviditet och jag känner mig fruktansvärt vilsen, haha

Har fått ont i svanken och det strålar liksom ner i skinkorna, är det fler som känner så? Borde jag vara orolig?

Man blir ju så fruktansvärt nojig över att något ska vara fel..

Svar på tråden BF maj 2016