Inlägg från: Majviva |Visa alla inlägg
  • Majviva

BF maj 2016

Hoppar in jag med! :)

Plussade i söndags, två dagar innan beräknad mens. Efter två år av försök så kan jag fortfarande inte fatta det att jag är gravid! Solig

Nu ska vi bara lyckas hålla det hemligt i alla fall ett tag till, har man en riktig skvaller släkt så är det lika bra att hålla tyst :P Men man vill ju bara skrika ut det för hela världen! Skrattande

Enligt beräkningar på min senaste mens första dag så är BF 3 maj.

• Majviva

I appen som jag har laddat ner så står det att jag är i graviditetsvecka 5(4+1), vad menas med siffrorna inom parentes? Är min första graviditet och jag känner mig fruktansvärt vilsen, haha Solig

Har fått ont i svanken och det strålar liksom ner i skinkorna, är det fler som känner så? Borde jag vara orolig?
    Man blir ju så fruktansvärt nojig över att något ska vara fel..

• Majviva
    SunnyB skrev 2015-08-27 16:29:15 följande:
    Du behöver inte vara nojig det är jättemycket som händer i kroppen just nu så det kan kännas på alla möjliga olika sätt..

Vet inte om jag var så tydlig i mitt tidigare svar. Jag menar att du har gått 4 fullständiga veckor plus 1 dag men du ör inne på vecka 5. Du och jag ligger lika i tid då. 3/5? :)

Ska försöka intala mig själv att det faktiskt är så, men det är inte alltid så lätt :)

Så om någon frågar vilken vecka jag är i, så ska jag svara 5 då?
    Precis, 3/5 :)

• Majviva

Idag har jag ringt till barnmorskemottagningen och bokat in en tid för inskrivning! Ska få komma dit i slutet på nästa vecka :) Hon jag fick prata med var jättegullig och supertrevlig, tydligen är det hon som jag kommer att ha som barnmorska Glad 
    Så det känns verkligen hur bra som helst och jag längtar till nästa vecka, känns helt plötsligt lite verkligare allting Solig

Svar på tråden BF maj 2016