• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Blessed Kids

Jag testade positive imorse ,3 maj kommer vår bebis # 4 om allt går bra. Jag kan fortfarande inte fatta

• noraaa

Jag har skickat en vänförfråga!

Har bf 1 maj, misstänkte graviditet när jag bara fick rosa/bruna flytningar. Har fortfarande färgade flytningar, håller tummarna att det avtar snart!

• noraaa

Jag har skickat en vänförfråga!

Har bf 1 maj, misstänkte graviditet när jag bara fick rosa/bruna flytningar. Har fortfarande färgade flytningar, håller tummarna att det avtar snart!

• Sajocawa
    Tallbarr12 skrev 2015-08-25 12:53:22 följande:

Använder ni nån särskild gravidapp som ni tycker är bra? Jag laddade ner några gratisappar men stör mig så på reklamen!

Den som heter Gravid & Baby har jag laddat ner, den använde jag förra graviditeten, fast såg att den är helt omgjord nu. På ett bra sätt för nu kan jag följa utvecklingen om bebin i magen, och även fylla i att jag har ett tidigare barn och följa hennes utveckling också!
    Tycker inte det är någon reklam där, förutom att dem som står bakom appen samarbetar med TryggHansa så du kommer väl antagligen bli rekommenderad deras gravidförsäkring... :)
  • Planritning

Hallåhallå!! Jag hoppar gärna in här och pratar av mig och lyssnar på er andra nu när vi inte berättat för någon annan och allt är så nytt! Detta är första gången jag lyckats blivit gravid (men det skedde naturligt ändå) och det tog en lååång tid tills att det hände! Vi firade nyligen 10år tillsammans så detta var den mest underbara gåva man kunde få!! Jag har tempat och enligt ÄL är jag beräknad till 2 maj :)
    Ska läsa igenom tråden ikväll. Grattis kramar till er!!

• Tallbarr12
    Planritning skrev 2015-08-25 16:21:51 följande:

Hallåhallå!! Jag hoppar gärna in här och pratar av mig och lyssnar på er andra nu när vi inte berättat för någon annan och allt är så nytt! Detta är första gången jag lyckats blivit gravid (men det skedde naturligt ändå) och det tog en lååång tid tills att det hände! Vi firade nyligen 10år tillsammans så detta var den mest underbara gåva man kunde få!! Jag har tempat och enligt ÄL är jag beräknad till 2 maj :)
    Ska läsa igenom tråden ikväll. Grattis kramar till er!!

Grattis! Jag och min man firar 10 år tillsammans imorrn
  • Planritning
    Tallbarr12 skrev 2015-08-25 16:30:41 följande:
    Grattis! Jag och min man firar 10 år tillsammans imorrn smile1.gif
    Vad roligt!!!! Grattis till det med då :D det skiljer inte länge mellan våra "due dates" heller :D men det är ju fortfarande så tidigt på maj än så länge så vi är ju alla väldigt nära :)

Jag fick "Gravid 2-3" igår när jag testade. Igår var det ÄL+14 för mig. Så nu är jag alltså i vecka 5, är överlycklig!! Vi har bokat inskrivning med, hos Mama Mia :) var går ni andra?
    Vad kul att se hur ni berättade för era män :) Maken min har alltid velat att vi gör resan ihop så på morgonen på ÄL+11 så sa jag bara att jag gör ett test nu och han sa ok. Han verkade dock inte tro det var något då jag var tvungen att springa ner till honom för att visa testet! Vi har gjort flera test därefter :)
  • Planritning

Föresten Tallbarr vi hade också försökt väldigt länge innan något hände :) (hade till och med typ gett upp) så jag kan ju förstå din glädje extra mycket ;)

• Myyslii

Här händer det grejer. :D

Jag berättade i fredags för min man med hjälp av en kartong med blandade bebissaker i och testet. :D han blev jätteglad! Sen åkte vi på en liten tripp till Gbg på Metallica. Tyckte att det var bra å testa innan vi åkte för vi skulle ha partat lite annars men nu blev de tidig kväll på fredagen och direkt till lgn efter konserten. Haha trött som man blivit. ;)

Mitt absolut första tecken var att jag var såååå varm!! Puuh och det har inte gett sig heller ^^

Har ni berättat för någon annan än partner?:)

• Tallbarr12
    Planritning skrev 2015-08-25 20:05:08 följande:

Föresten Tallbarr vi hade också försökt väldigt länge innan något hände :) (hade till och med typ gett upp) så jag kan ju förstå din glädje extra mycket ;)

Då har vi extra mycket gemensamt då <3 vi har en son sen innan, född nov 2012 och åldersskillnaden har ju bara blivit större och större månad för månad. Hade också börjat fundera i tankarna att det kanske inte skulle bli nån mer, så är väldigt glad att det tog sig. Håller tummarna för oss båda!

Här var det heller ingen överraskning med testet, maken visste att jag hade passerat bim utan att få mens, så testet var mer för att få det svart på vitt
Svar på tråden BF maj 2016