Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

BF maj 2016

Hej! Studsar av glädje in i den här gruppen! Jag och maken har jobbat i 16 månader på att få ett syskon till vår son född 2012 och äntligen blev det ett plus imorse! Hade äl den 8/8 så borde vara beräknad 30/4 men satsar på maj ändå

Jag hänger hellre här på fl än på fb än så länge...

• Tallbarr12
    Sajocawa skrev 2015-08-25 07:24:02 följande:
    Stort grattis! Måste vara en underbar känsla när man har kämpat så länge!
    Tack! Helt fantastiskt och sjukt läskigt!
  • Tallbarr12

Använder ni nån särskild gravidapp som ni tycker är bra? Jag laddade ner några gratisappar men stör mig så på reklamen!

• Tallbarr12
    Planritning skrev 2015-08-25 16:21:51 följande:

Hallåhallå!! Jag hoppar gärna in här och pratar av mig och lyssnar på er andra nu när vi inte berättat för någon annan och allt är så nytt! Detta är första gången jag lyckats blivit gravid (men det skedde naturligt ändå) och det tog en lååång tid tills att det hände! Vi firade nyligen 10år tillsammans så detta var den mest underbara gåva man kunde få!! Jag har tempat och enligt ÄL är jag beräknad till 2 maj :)
    Ska läsa igenom tråden ikväll. Grattis kramar till er!!

Grattis! Jag och min man firar 10 år tillsammans imorrn
  • Tallbarr12
    Planritning skrev 2015-08-25 20:05:08 följande:

Föresten Tallbarr vi hade också försökt väldigt länge innan något hände :) (hade till och med typ gett upp) så jag kan ju förstå din glädje extra mycket ;)

Då har vi extra mycket gemensamt då <3 vi har en son sen innan, född nov 2012 och åldersskillnaden har ju bara blivit större och större månad för månad. Hade också börjat fundera i tankarna att det kanske inte skulle bli nån mer, så är väldigt glad att det tog sig. Håller tummarna för oss båda!

Här var det heller ingen överraskning med testet, maken visste att jag hade passerat bim utan att få mens, så testet var mer för att få det svart på vitt
  • Tallbarr12

Min mamma kommer upp imorrn och hälsar på över helgen så då kommer vi berätta för henne och sen kommer mannens familj upp på söndag, så då berättar vi för dem med! Jag tycker att det är mycket skönare att de närmsta vet om det inte går vägen, mycket lättare att berätta då. Sen kommer jag nog inte berätta för så många fler förrän vi gjort ett tidigt vul!

• Tallbarr12
    cleo skrev 2015-08-26 09:12:00 följande:

Hoppar gärna in här då jag äntligen plussade imorse! Helt overkligt! smile1.gif bf 1 maj enligt sista mensen smile1.gif

Grattis!
  • Tallbarr12

Är det några som tänkt fortsätta hänga här eller hoppar ni över till fb allihop?

• Tallbarr12

Typ v 4+4 här, om jag går efter äl, hade lite långt mellan mens och äl denna gången. Skulle lämnat blodprover för utredning vid mensen denna månaden, men fick ringa och avboka återbesöket hos gyn idag istället. Passade på att boka in en tid för vul istället. Känns bra. Fick missfall dagen efter inskrivningen förra hösten så har dragit mig lite för att ringa och boka inskrivningstid...

Hur mår ni? Jag är svullen, trött och har ömma bröst. Och sjukt torr i mun och ögon, det var jag med sonen med.

• Tallbarr12
    Adorii skrev 2015-08-31 20:04:51 följande:

Vad äter ni för något för att få i er folsyra?? Så dålig på det där:p

jag äter folsyratabletter från apoteket. Har provat med olika gravid-kosttillskott men min mage har inte klarat några av dom, så kör enbart med folsyra nu.
Svar på tråden BF maj 2016