Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

BF maj 2016

kicken skrev 2015-09-15 12:07:20 följande:

Har nyss varit hos mvc och gjort gravtest. Definitivt gravid och inte rester efter missfall. Har fått tid för inskrivning och vul den 6okt! Hoppas nu att lilla ärtan stannar där inne! Jag är så glad just nu! Fast orolig.

Hoppas att det går vägen för er andra också! Nu vill man bara att det ska bli v12 fort!

Oroar mig över lite värk i ryggslutet men hoppas att det beror på helgens träning :/.

Kram på er i höstrusket!

Hurra!!!
  • Tallbarr12

Idag fick jag se ett litet litet pyre med tickande hjärta och rätt storlek för vecka 8! Så skönt, vågar äntligen hoppas på den här graviditeten! <3

• Tallbarr12
    noraaa skrev 2015-09-13 13:36:25 följande:
    Skicka ett privat meddelande till mig :)
    Hej! Jag har skickat ett meddelande till dig ang fb-gruppen. Har det kommit fram? Hemsidan strulade så när jag skickade det...
  • Tallbarr12
    Nunit skrev 2015-09-17 20:15:28 följande:

Vad skumt med frågetecken som kommer fram och inte ansikten.:/

Det funkar inte med smileys och emojis och sånt i appen, bara gamla hederliga : -)
  • Tallbarr12
    Ted19 skrev 2015-09-19 08:36:34 följande:

Hej, en liten fråga: hur mycket molande värk har ni? Jag har i stort sett ingenting. Är i v 5+3. Det enda symptomet jag har egentligen är att jag är väldigt hård och trög i magen.. Annars känner jag mig extremt "ogravid". Min man vill gärna berätta för sina föräldrar idag när vi träffar dem men jag vill vänta och nu börjar jag plötsligt känna mig orolig över om allt ens är ok därinne :-/

Så tidigt hade jag heller inte så mycket symptom, för mig dök de upp i början på v7. Vi berättade tidigt (v6) för våra närmaste familjer, mycket för att det är lättare få stöd då om det skulle gå åt skogen.
  • Tallbarr12

Jag utsätter mina tänder för ett ofrivilligt stresstest för tillfället... Är jäkligt känslig för at få lågt blodsocker så äter något en gång i timmen samtidigt som jag får kväljningar av tandborstningen och därför inte kan borsta så länge som jag vill...

Hej försämrad tandhälsa!

• Tallbarr12
    myownworstenemy skrev 2015-09-20 22:47:12 följande:
    Om det är jobbigt att borsta länge kanske du kan äta några fluortabletter per dag eller använda Flux?
    Käkar en del salivstimulerande tabletter som det är fluor i, för jag är dessutom så jäkla torr i munnen. Men ja, borde kanske prova flux! Tack för tipset.
  • Tallbarr12
    Anonym (Lisa) skrev 2015-09-21 14:28:29 följande:

Beklagar så till er som fått missfall :'( och håller tummarna för att det ska gå fort att bli gravida igen!

Jag ringde just mvc för inskrivning. Enligt min egen beräkning är hag i v. 5+5 idag (använt app). Men hon på mvc hävdar att jag bara är i v. 4+5?! Jag är orolig för att det kommer bli fel nu och att dom bokar in mitt kub försent. Vad jag kan minnas från föregående graviditet så var det även viktigt att kub skulle göras senast i v. 13 men nu säger den här bm i v. 14 har det ändrats? Blir orolig då KUB testet är en självklarhet för oss då jag är 35+ så vill verkligen inte missa det.

Ni som får men ändå väljer att tacka nej till kub är det för att ni känner att det spelar ingen roll om det skulle vara avvikelser att ni självklart vill behålla barnet ändå eller hur resonerar ni? Nyfiken! ;)

Hur lång cykel har du och vet du när i cykeln du har äl? Bm räknar alltid på 28 dagars cykel och att äl är på dag 14, så om din cykel inte stämmer med det, så kan ni mycket väl ha olika åsikter om vilken vecka du är i.
  • Tallbarr12

Jag blev helt sjukt sugen på sushi imorse och kunde inte tänka på något annat! Sicken tur då att jag har en förstående man som gör allt för sin gravida fru och köper hem efter jobbet

Svar på tråden BF maj 2016