Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

BF maj 2016

Brinkly skrev 2015-09-07 22:45:25 följande:

Jag har fått se min lilla ärta på UL (inte VUL) i v 6 (5+1). Nytt UL inbokat 18/9 för att se hjärtat. Längtar dit, tänker nog berätta för syskonen då.

phpGV8oCn61768.jpg

Åh så härligt! Går det att se utanpå alltså i V6?
  • Tallbarr12

Jag är i 6+5 och får rejäl kula under dagen, är rätt platt på morgonen men på kvällen känner jag mig som jag var i v 15 med första barnet :-/ Ska börja nytt jobb på måndag (i 6 månader) och ska försöka dölja kulan tills jag varit på tidigt ul och känner mig mer säker på graviditeten...

Är också illamående och äter ofta, käkar nyponsoppa, yoghurt, salta kex, äpplen och bananer till mellanmål.

• Tallbarr12

Köpte ett par mammabyxor från hms hemsida (hittade dom inte i butik) som har resår/mudd istället för framfickor, ser annars ut som ett par vanliga jeans. Supersköna för en svullen gravidmage som blir rejält stor efter lunch!

• Tallbarr12

Jag bad maken när han skulle upp om att hämta lite nyponsoppa till mig och sonen frågade "lite kex också, mamma?" Han har lärt sig vad jag äter på morgonen!

• Tallbarr12
    noraaa skrev 2015-09-13 12:34:29 följande:
    Finns en som kommer vara hemlig och ha en maxgräns på 50. Den kommer inte bli öppen som gruppen ovan.
    Vilken är det? Jag vill inte vara med i gruppen som kommer bli öppen...
  • Tallbarr12

Här sitter jag och käkar salta kex och mår illa och funderar på hur jag ska kunna dölja det på nya jobbet imorrn... :-/

• Tallbarr12

Ang inskrivning så ringde jag i V6 och fick tid i v12, eftersom de hade ont om tider på tidig morgon och sen em och jag pendlar (med start imorrn) en timme enkel resa till jobbet. Så kan vara bra att ringa tidigt även om man vill ha en tid lite senare i graviditeten eller har ett arbete så man har svårt att gå på dagtid.

• Tallbarr12
    Sajocawa skrev 2015-09-13 20:42:37 följande:

Vet knappt om jag hunnit berätta att jag var på ultraljud i fredags? Gjorde alltså vanligt ultraljud, inte vul som jag först trodde vi skulle göra. (Vi bokade dagen innan när jag var på inskrivning så blev lite hastigt).
    Var då i 6+0. Fick se min lilla "bebis" som var 2,8 mm "lång", vi kunde däremot inte se att hjärtat hade börjat slå då det är lite tidigt men allt såg bra ut i alla fall, ja man kan ju inte se så mycket så tidigt men allt var liksom i helt rätt fas, fick ny tid till ultraljud om några veckor!

Så skönt att det såg bra ut, hoppas ni får se ett tickande hjärta nästa gång! Jag ska på tidigt ul på tisdag i v 7+2.
  • Tallbarr12
    m2b skrev 2015-09-13 21:16:29 följande:

Ni som får göra tidiga ultraljud finns det någon specifik anledning eller går ni privat så det är lättare?

Jag går privat, har jobbat på den här graviditeten i 1,5 år och fick missfall i höstas, dagen efter jag var på inskrivning, så känner mig tryggare med ett tidigt ul denna gången. Ska dessutom börja på ett nytt jobb i ett halvår imorrn och vill gärna ha mer koll på att allt är ok med bebis innan jag berättar (och som jag mår nu och så svullen jag är så får jag nog berätta ganska snart).
  • Tallbarr12
    fair skrev 2015-09-15 08:26:55 följande:

Igår gjorde jag ett vul pga jag hade så ont i söndags. Man kunde se en fostersäck med begynnande gulesäck. Enligt måtten v.5+3. Men inget foster syntes. Dock normalt vad jag förstod.

Ska förhoppningsvis tillbaka om ca 1,5 vecka för nytt vul.Hoppas man ser en liten bebis då!!!

Ska även ta blodprov för att se om hcg stiger eller ej. Känns ju lite jobbigt just nu men det ska nog gå bra det här!

Håller tummarna för ökande hcg och att du får ett nytt vul om ett tag med bra besked! Skönt att dom håller koll på dig!
Svar på tråden BF maj 2016