• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • smiley85girl

jag ska höra av mig till min bm när jag är i vecka 7 och får komma vecka 9 på ulv för att se så det är något där. är också en privat klinik
    längtar som en tok nu

• Adorii
    Sajocawa skrev 2015-08-24 20:14:05 följande:
    Om du tänker göra KUB-test så görs ju det ultraljudet annars runt vecka 12 :)
    Nä jag vill inte göra något kub test jag vill mest göra ett ultraljud för att se könet!!:) och lyckas vi få veta könet så kan man "dubbel" kolla på rul.
  • Adorii
    tonita skrev 2015-08-24 20:12:05 följande:

Hej! Jag är antingen sista april eller först i maj cykeln pendlar 32-34 dgr. Ätit ppiller men gravid ändå. Mina tidigare graviditeter har jag gått över 12 dgr och Jaaa, då är vi verkligen i maj :) tänkte skriva mina symptom sen om en stund :) lycka till alla

Sajocawa skrev 2015-08-24 20:17:43 följande:

Och nu svarade jag här i tråden utan att ha presenterat mig... Hittade tråden igår innan en enda person hade hunnit svara TS så har följt er lite i hemlis. Jag testade nämligen väldigt svagt positivt igår på äl + 9, och lite starkare idag (på 3 olika test.. Otålig är mitt andra namn) men tror ändå inte på det förrän det blir tydligare så ska ta ett digitalt imorgonbitti, så hade inte tänkt avslöja mig här förrän dess. Men äsch. Jag vill gärna tro att alla dessa svaga streck stämmer så jag har BF 7 maj, två dagar före min födelsedag :)

Grattis till era pluss :D
  • LillaEochP
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-24 20:03:03 följande:

Var bor du? :D jag vill också se plutt!

Bor i Göteborg, Barnmorskegruppen heter mottagningen och är gratis för alla i västra Götaland och Halland! Förutom extra ultraljud så såklart, men så värt dom 250 kronorna! :D
  • Adorii

Nu är jag lite nyfiken!! Har ni berättat för eran gubbe? Hur berättade ni??

Jag kunde inte hålla mig tyst en dag ':D Jag gjorde en skattjakt åt pojken och sa att gubben skulle hjälpa han att hitta skatten. I skattkistan hade jag lagt guldpengar och ett kinder ägg till pojken och en lapp med gravtestet!!:)

• Sajocawa
    Adorii skrev 2015-08-24 22:10:38 följande:

Nu är jag lite nyfiken!! Har ni berättat för eran gubbe? Hur berättade ni??

Jag kunde inte hålla mig tyst en dag ':D Jag gjorde en skattjakt åt pojken och sa att gubben skulle hjälpa han att hitta skatten. I skattkistan hade jag lagt guldpengar och ett kinder ägg till pojken och en lapp med gravtestet!!:)

phpud7mIy37200.jpg

Åh från början tänkte jag ta ett test i smyg och berätta på något roligt sett, men hela graviditeten har varit så noga planerad att han varit med på allting ändå...och dessutom när jag fick jättesvagt positivt redan på äl+9 ville jag visa direkt ändå för att få hans åsikt ifall han också såg strecket :p Nu funderar vi istället på hur vi ska berätta på ett roligt sätt för släkten :) Dottern fyller 1 år om tre veckor så då kommer våra familjer ändå vara samlade.. :)
  • MimmiGbg

Jag är på BIM-3 och verkar ikväll ha fått ett tillräckligt klart plus för att våga säga det: GRAVID!!

Vilken vecka är jag i då? Jag får det till 4?

Förlossningskalkyl föreslår 6 maj som due date. Första barnet - spännande! Men såklart tidigt än.

• Sajocawa

Nu vågar jag verkligen vara med här! Har hittills bara fått svaga stickor så vågade inte riktigt tro på det men imorse tog jag ett digitalt! Jag ska bli tvåbarnsmamma! <3

• MimmiGbg
    Sajocawa skrev 2015-08-25 05:46:26 följande:

Nu vågar jag verkligen vara med här! Har hittills bara fått svaga stickor så vågade inte riktigt tro på det men imorse tog jag ett digitalt! Jag ska bli tvåbarnsmamma! <3 phpu0S5hu66997.jpg

Samma här!!!

Vad roligt att äntligen vänta sitt första barn!
  • Sajocawa
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 06:28:36 följande:
    Samma här!!! smile2.gif

Vad roligt att äntligen vänta sitt första barn! phpa1JqU589672.jpg
    Vad roligt! Vi ligger nog ganska nära varandra... Vet du när du hade ägglossning? ;)
Svar på tråden BF maj 2016