Inlägg från: smiley85girl |Visa alla inlägg
  • smiley85girl

BF maj 2016

Jag hänger gärna på här.

Jag har nyss plussat med. Efter lite mer än 2 år utan skydd och fertilitetsutredning. Ätit pergotime i 4 månader för jag inte har egen äl.

Trodde inte de var sant när jag såg plusset.

Fast nu börjar jag bli orolig för mf då många i min familj fått många mf ????

Men bestämt mig för att detta kommer gå bra.

Bf är beräknat till 1maj och har bim i morgon.

• smiley85girl
    Adorii skrev 2015-08-23 22:38:09 följande:

Så roligt att det äntligen gick, grattis!!:)

Nu får du försöka tänka positivt och leva i nuet. Händer det så händer det och då får du ta tag i det då men försök att njuta nu:)

Tack så mycket.

Njuter för fullt. Sparat mitt testsom ligger på toaå kan inte låta bli att kika på de då å då.

Har ni börjat känna av några symptom?

jag hade äl den 10/8 cd17 och sedan den14 cd21 fick jag tryckkänsla där nere som nått var på väg ut.

Den 16 cd23 vart jag åksjuk och kände mig jätte illamående. Så var hemma 2 dagar från jobbet då ja trodde jag var sjuk.

Sen kom ömande bröst och konstiga värken imagen å att det drog jättemycket mot ljumsken, och ont mot svanken.
  • smiley85girl

Jag pratade med min bm idag hon sa jag är 4+3 idag. Trodde man räknade anorlunda. Senaste mensen var 25/7.

• smiley85girl

jag ska höra av mig till min bm när jag är i vecka 7 och får komma vecka 9 på ulv för att se så det är något där. är också en privat klinik
    längtar som en tok nu

• smiley85girl

Jag hittade inte fb grubben heller. Osäker om jag törs gå med ännu. Väntar nog tills jag vart på vul om 4 veckor om jag inte kan få tidigare ?????

Läste att hjärtat börjar slå 22-23 dagar efter befruktningen så för mig är de 1-2 sep riktigt nära ju. Så spännande

• smiley85girl
    smiley85girl skrev 2015-08-25 10:14:14 följande:

Jag hittade inte fb grubben heller. Osäker om jag törs gå med ännu. Väntar nog tills jag vart på vul om 4 veckor om jag inte kan få tidigare ?????

Läste att hjärtat börjar slå 22-23 dagar efter befruktningen så för mig är de 1-2 sep riktigt nära ju. Så spännande

Inte meningen med ???? Gjorde smiley blitt så fler gg haha
  • smiley85girl
    smiley85girl skrev 2015-08-25 10:14:14 följande:

Inte meningen med ???? Gjorde smiley blitt så fler gg haha
  • smiley85girl

måste bara skriva av mig lite,

Fick så sjukt ont i magen i dag på högersida i mitten av magen ner mot höften. vart alldeles tårögd till och från de satt i 2 timmar så åkte till läkaren som gav mig tid senare.
    Så nyss hemkommen från läkaren å var livrädd för att nått var fel med "ärtan"

Men läkaren tror det är ligamenten som börjat göra ont å de kan tydligen göra sjukt ont. fast jag bara är i vecka 5.
    Eller trodde han de kunde vara blindtarmen som börjat spöka.

Men urch vart livrädd att det var missfall på gång men inte blött något så hoppas "bara" det var ligamenten för jag har ett tungt jobb.

Men han tyckte jag skulle kontakta min bm å få komma å göra et vul då de inte kunde göra de där å sedan att jag ska ta det lugnare.

Fick iallafall bekräftat av de att jag är gravid och mitt hcg är bra.

• smiley85girl
    Cissi2801 skrev 2015-08-26 19:47:05 följande:

Godkväll alla glada!

Jag fick i morse bruna flytningar (förlåt för äcklig info)
    Iaf den höll i sig från morgonen, sedan blev det rosa/bruna flytningar... Kan det ha varit nidblödningen som skedde idag... Det har gått 12 dagar sedan senaste mensen..

Har du fått plus på stickan och sedan får en färgad flytning/blödning ska man kontakta sin barnmorska för kontroll.

var det nidblödning kan du inte ha fått plus på stickan då hcg börjas producera när ägget fäst å nidblödning kan uppstå när ägget fäster. (vad jag lärt mig)
  • smiley85girl
    Sajocawa skrev 2015-08-29 21:17:22 följande:

Alla är välkomna! Bara att skicka vänförfrågan till mig, och eventuellt ett meddelande så jag inte missar eller glömmer någon, så lägger jag till alla som vill.

Tänker att vi "låser upp" gruppen (gör den synlig så vem som helst kan söka efter den) om ett par veckor när de flesta inte ärliga oroliga att andra ska få veta om graviditeten. Så dumt att man inte kan ha gruppen synlig utan att visa medlemmar... :(

Hoppas den blir hemlig tilks alla hunnit berätta iallafall.

Min mobil gillar inte fl helt. Så bra fb gruppen finns.

När har ni tänkt berätta?

Jag har betättat för min syster och 2 nära kompisar.

Får se om vi fixar att hålla oss tills vi passerat v12 innan familjen får reda på de.

Fast vill berätta de nuuuuu. Men ingen som vet vi försökt så vill inte berätta om de blir knas
  • smiley85girl

Jag har börjat fått som kraftig mensvärk. Är de ofarligt att ta 2 panodil?

Någon mer som har så?

Var några dagar sedan jag hade lite värk där nu.

Fast har mått illa varje dag sen några dagar innan jag plussade.

• smiley85girl
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 21:15:26 följande:

Måttligt är det, mindre än som när jag har mens.. Allt är så nytt... Inga klumpar heller..

Jag hade åkt in till gyn akuten lr ringt din läkare i morgon.

Det är vanligt man blöder när man skulle haft mens. Men min bm sa att om jag får den minsta röda flytningen skulle jag kontakta henne för att bli undersökt.
  • smiley85girl

Läst att ungefär 30% av de gravida får blödning under graviditeten. Så det är ganska vanligt.

• smiley85girl
    Mahlin skrev 2015-09-23 21:18:54 följande:

Hej alla.

Ett stort grattis till alla som plussat. Jag beklagar till er som fått mf, vi är många som vet hur det känns!

Tänkte bars tipsa om två fb grupper; majmammor 2016 och majbebisar 2016 "den sista kommer vara hemlig för alltid" för er som är intresserade ;) :)

Jag vill gärna vara med i majbebisar (redan med i den andra. Men går nog ut när den blir sluten)
Svar på tråden BF maj 2016