Inlägg från: Adorii |Visa alla inlägg
  • Adorii

BF maj 2016

Hej hopp!!(: 
    Jag hade ägglossning 8/9 aug så jag är beräknad den 30 april men jag tror starkt på en majbebis igen så jag tänkte att jag hoppar in hos er!!:)

• Adorii
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-23 21:14:56 följande:

Skönt med en som tror som jag hihi

Haha ja eller hur!!;D förra graviditeten så ramlade jag ut för trappen hemma när jag skulle ner och kissa så det satte igång allt 5 dagar tidigare. Annars hade jag nog lunkat på övertid då också:p
  • Adorii
    smiley85girl skrev 2015-08-23 21:56:48 följande:

Jag hänger gärna på här.

Jag har nyss plussat med. Efter lite mer än 2 år utan skydd och fertilitetsutredning. Ätit pergotime i 4 månader för jag inte har egen äl.

Trodde inte de var sant när jag såg plusset.

Fast nu börjar jag bli orolig för mf då många i min familj fått många mf ????

Men bestämt mig för att detta kommer gå bra.

Bf är beräknat till 1maj och har bim i morgon.

Så roligt att det äntligen gick, grattis!!:)

Nu får du försöka tänka positivt och leva i nuet. Händer det så händer det och då får du ta tag i det då men försök att njuta nu:)
  • Adorii

Jag har inte känt någonting fören igårkväll och idag, har sjukt ömma tuttar:p

• Adorii
    Cissi2801 skrev 2015-08-24 06:29:21 följande:

Jag tog ett RFSU testa tidigt igår, fick ett tydligt streck på detta, jag hoppar gärna på...

BIM på torsdag om en vecka

Grattis till plusset:)
  • Adorii

Åh va roligt:)

Jag ska boka in ett privat ultraljud till v14-16 någon gång hade jag tänkt. Har väldigt långt för att åka på ett sånt men smakar det så kostar det;D

• Adorii
    Sajocawa skrev 2015-08-24 20:14:05 följande:
    Om du tänker göra KUB-test så görs ju det ultraljudet annars runt vecka 12 :)
    Nä jag vill inte göra något kub test jag vill mest göra ett ultraljud för att se könet!!:) och lyckas vi få veta könet så kan man "dubbel" kolla på rul.
  • Adorii
    tonita skrev 2015-08-24 20:12:05 följande:

Hej! Jag är antingen sista april eller först i maj cykeln pendlar 32-34 dgr. Ätit ppiller men gravid ändå. Mina tidigare graviditeter har jag gått över 12 dgr och Jaaa, då är vi verkligen i maj :) tänkte skriva mina symptom sen om en stund :) lycka till alla

Sajocawa skrev 2015-08-24 20:17:43 följande:

Och nu svarade jag här i tråden utan att ha presenterat mig... Hittade tråden igår innan en enda person hade hunnit svara TS så har följt er lite i hemlis. Jag testade nämligen väldigt svagt positivt igår på äl + 9, och lite starkare idag (på 3 olika test.. Otålig är mitt andra namn) men tror ändå inte på det förrän det blir tydligare så ska ta ett digitalt imorgonbitti, så hade inte tänkt avslöja mig här förrän dess. Men äsch. Jag vill gärna tro att alla dessa svaga streck stämmer så jag har BF 7 maj, två dagar före min födelsedag :)

Grattis till era pluss :D
  • Adorii

Nu är jag lite nyfiken!! Har ni berättat för eran gubbe? Hur berättade ni??

Jag kunde inte hålla mig tyst en dag ':D Jag gjorde en skattjakt åt pojken och sa att gubben skulle hjälpa han att hitta skatten. I skattkistan hade jag lagt guldpengar och ett kinder ägg till pojken och en lapp med gravtestet!!:)

• Adorii
    Sajocawa skrev 2015-08-24 22:20:30 följande:

Åh från början tänkte jag ta ett test i smyg och berätta på något roligt sett, men hela graviditeten har varit så noga planerad att han varit med på allting ändå...och dessutom när jag fick jättesvagt positivt redan på äl+9 ville jag visa direkt ändå för att få hans åsikt ifall han också såg strecket :p Nu funderar vi istället på hur vi ska berätta på ett roligt sätt för släkten :) Dottern fyller 1 år om tre veckor så då kommer våra familjer ändå vara samlade.. :)

Det är ju nästan roligast om man kan göra allting tillsammans som ni gjorde:)

Ja det funderar vi också på hur vi ska göra!! Ja men det skulle ni ju kunna göra, det blir ju en kul grej:D
  • Adorii
    Myyslii skrev 2015-08-25 21:26:23 följande:

Här händer det grejer. :D

Jag berättade i fredags för min man med hjälp av en kartong med blandade bebissaker i och testet. :D han blev jätteglad! Sen åkte vi på en liten tripp till Gbg på Metallica. Tyckte att det var bra å testa innan vi åkte för vi skulle ha partat lite annars men nu blev de tidig kväll på fredagen och direkt till lgn efter konserten. Haha trött som man blivit. ;)

Mitt absolut första tecken var att jag var såååå varm!! Puuh och det har inte gett sig heller ^^

Har ni berättat för någon annan än partner?:)

Åh det var ett roligt sett att berätta på:)
  • Adorii

Hann inte ens skriva klart innan jag skickade ;D jag är så himla sugen på att berätta för nån mer så man har någon mer att surra om det men jag vet inte riktigt hur jag ska göra:p

• Adorii

Vad äter ni för något för att få i er folsyra?? Så dålig på det där:p

• Adorii

Jag har börjat bli så himla nervös, jag jobbar på ett boende och vi har en boende som kan vara väldigt våldsam mellan gångerna(då menar jag extremt våldsam) och vi jobbar ensamma på natten. Är så himla rädd att bli slagen eller sparkad. Vore hemskt att få missfall pga av en våldsam boende!!

• Adorii
    mammamagi skrev 2015-09-04 10:50:20 följande:

Men gud det låter ju inte alls bra - kan du verkligen jobba kvar i en sådan miljö gravid? Har du kollegor som är gravida/varit gravida som har jobbat där? Tänk så här - ingenting i världen är värt att riskera din mage. Prata med läkare/din barnmorska/din chef....någon som du kan ta upp det med. Har du möjlighet att byta tjänst på något sätt? Vad finns det för risklinjer och säkerhetsregler kring personal? Det kanske är så att du inte FÅR jobba där som gravid, vem vet? Kolla upp det med en gång, du ska inte behöva gå omkring och vara rädd för ditt ofödda barns liv. Sen förstår jag att du säkert behöver jobba osv, men kanske kan du byta till dagtid om man inte är ensam då...? Ta tag i det i alla fall och fråga/undersök... Lycka till 

Ja det är ju det jag tänker samtidigt kan jag inte jobba dag då min gubbe jobbar borta på veckorna så jag har barnvakt som sover med min 3 åring. Ska jag jobba dag måste jag ha en barnvakt som hämtar han på dagis, tar hand om han och lägger han på kvällen.

Jag jobbade på denna avdeling förra graviditeten men då hade vi ingen som var våldsam på det här sättet. Bor på ett mkt litet ställe så det finns inte nånting annat än dag att välja heller skulle jag tro.

Jag vet verkligen inte hur jag ska lösa detta!!:s
  • Adorii

Inatt när jag jobbade så började jag blöda, först ganska mycket hela trosorna med ganska brunt gammalt blod. Sen kommer det lite blod när jag har kissat å torkat mig? Jag har inte ont bara en olustig känsla i magen

Kan det vara så eller är det ett missfall på g??

• Adorii

Har varit i kontakt med barnmorskan och hon tyckte att det lät som ettt "typiskt" missfall:(

vad jag verkligen inte orkar med det här nu!! Bara att börja om med alla ägglossningstest och skit igen..

Lycka till allihop!!

Svar på tråden BF maj 2016