Inlägg från: LillaEochP |Visa alla inlägg
  • LillaEochP

BF maj 2016

Jag hänger gärna på! Skrattande
    Plussade idag, också beräknad till 1 Maj! Det blir första barnet för oss!

• LillaEochP
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-23 19:55:38 följande:
    Hej!
    Jag plussade 15 augusti. I uträkningar via hemsidor så säger de bf 22/4
    Men jag vet att ägglossningen var 1/8 och då skedde också insemineringen.
    Förra gången flyttades vi till exakt 9månader efter inseminering och vår dotter föddes några dagar efter bf.
    När hade ni ägglossning ?

Jag tror ändå jag får majbebis.
    Vi har en dotter född juli förra året :)
    Testat att räkna ut på typ alla hemsidor som finns, haha! Vet att någon sa 2 maj med men majoriteten sa 1a så jag håller mig till det! Hade ägglossning 10/8 :)
  • LillaEochP
    Adorii skrev 2015-08-24 08:39:53 följande:

Jag har inte känt någonting fören igårkväll och idag, har sjukt ömma tuttar:p

Åh, jag har också helt gaaaaalet ömma tuttar!!! Gör typ ont om jag ens tänker på dom haha... Och bröstvårtorna har kliat sen en vecka tillbaka, så mycket att jag fått sår under nätterna. Men allt för något gott i slutändan Skrattande
  • LillaEochP

Cissi2801 skrev 2015-08-24 06:29:21 följande:

Jag tog ett RFSU testa tidigt igår, fick ett tydligt streck på detta, jag hoppar gärna på...
    BIM på torsdag om en vecka

Grattis!! Skrattande
  • LillaEochP
    Myyslii skrev 2015-08-24 13:06:08 följande:

Vad roligt att så många har skrivit. :D Välkommna och grattis!!

Mina symptom innan plusset var illamående, humörsvängningar, molvärk och trötthet. Så förstod innan testet sa gravid. ;)

Hahaha kände också på mig innan testet, molvärk från äl+7 och var arg som ett bi för ALLT!

Tex Sambon tog spårvagnen till träningen och ringde mig på vägen hem men jag blev sååå arg för att jag inte hörde vad han sa för det var så mycket ljud i bakgruden att jag först skällde ut honom för det och se slängde på luren. Sen insåg jag ju att det är ju inte ens hans fel hahaha.
  • LillaEochP

Nu har jag fått tid för inskrivning och första ultraljudet! Ultraljud den 22/9, så spännande!! Skrattande

• LillaEochP
    Cissi2801 skrev 2015-08-24 16:23:24 följande:
    Va kul.. Hur långt gången är du?? Ja själv går in i vecka tre om två dagar
    Myyslii skrev 2015-08-24 16:30:01 följande:
    Undrar också vilken vecka du är i och hur du får ul så tidigt??:D jag är i v 5 enligt min app ;) 4+0
    Jag är i vecka 5 (4+0) nu och ultraljudet blir i vecka 9 (8+1)! Skrattande

Det är en privat mottagning men med vårdavtal så man fick välja om man ville göra ett i samband med inskrivning för 250 kr, vilket vi gjorde då Skrattande

• LillaEochP
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-24 20:03:03 följande:

Var bor du? :D jag vill också se plutt!

Bor i Göteborg, Barnmorskegruppen heter mottagningen och är gratis för alla i västra Götaland och Halland! Förutom extra ultraljud så såklart, men så värt dom 250 kronorna! :D
  • LillaEochP

Grattis till plussen!! :D

Jag plussade ju i söndags och tänkte spela cool och lägga en present på frukostbordet, eftersom att jag alltid är uppe tidigt och plockat ut det, i presenten hade jag lagt en dregglis som det stod mum och dad på. Dock när jag fick "Gravid" på digital kunde jag inte vänta utan rusade in till sambon i sängen och han hann inte ens öppna innan jag tryckte upp testet i ansiktet: hallå läs!!!! Fattar du?!?!?

Han bara skratta åt mig och tyckte såklart att det är en av dom bästa dagarna i hans liv!

En annan rolig grej var att vi köpte ny bil i fredags, visade denna för min syster som har fyra små och hennes näst äldsta som är fyra sa rakt ut att "Moster E ska köpa ny bil bara för att hon har en bebis i magen!". Hade ju inte testat positivt då ännu men hade det på känn så det var extra roligt att ringa min syster i söndags och säga att hon hade helt rätt!

Fyraåringen hade så klart kopplat att man köper en ny bil när man är gravid, eftersom min syster gjorde det med senaste i magen, haha!

• LillaEochP
    Sajocawa skrev 2015-08-25 06:43:46 följande:

Eftersom jag ÄLSKAR min Facebook-grupp som jag har med mitt tidigare barn, där vi har följt varandra sen början av graviditeten och nu fyller alla våra små knoddar 1 år, så tog jag mig friheten att skapa en Maj-grupp på Facebook för er som inte vill hålla er anonyma. Jag har gjort gruppen "hemlig" så att andra inte kan se att man är medlem i den (enklast såhär i början när man inte outat för hela världen att man är gravid). Jag vet inte hur man löser det dock, tror inte ni kan söka på den om den är hemlig?

Den heter "Majmammor 2016".

Alternativt lägger ni till mig som vän på Facebook "Caroline Wallbäck", då kan jag lägga till er i gruppen och sen ta bort er som vän.

Hoppas någon vill vara med. Det är så kul att kunna följa varandra på ett "personligare" sätt än här på Familjeliv.

Jag lämnar såklart inte denna tråden för det.

<3

Jag vill vara med! Dock hittar jag inte gruppen så jag skickar en vänförfrågan :)
  • LillaEochP
    Stemia skrev 2015-09-01 23:09:54 följande:

Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android

Jag gillar Familjelivs app Gravidguiden, Gravid och Baby och Liberoklubben Glad Har samsung galaxy s6 edge och dom funkar utmärkt här i alla fall!
  • LillaEochP
    Stemia skrev 2015-09-01 23:09:54 följande:

Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android

Jag gillar Familjelivs app Gravidguiden, Gravid och Baby och Liberoklubben Glad Har samsung galaxy s6 edge och dom funkar utmärkt här i alla fall!
Svar på tråden BF maj 2016