BF maj 2016
Jag hänger gärna på!
Plussade idag, också beräknad till 1 Maj! Det blir första barnet för oss!
Jag hänger gärna på!
Plussade idag, också beräknad till 1 Maj! Det blir första barnet för oss!
Jag har inte känt någonting fören igårkväll och idag, har sjukt ömma tuttar:p
Jag tog ett RFSU testa tidigt igår, fick ett tydligt streck på detta, jag hoppar gärna på...
BIM på torsdag om en vecka
Vad roligt att så många har skrivit. :D Välkommna och grattis!!
Mina symptom innan plusset var illamående, humörsvängningar, molvärk och trötthet. Så förstod innan testet sa gravid. ;)
Nu har jag fått tid för inskrivning och första ultraljudet! Ultraljud den 22/9, så spännande!!
Var bor du? :D jag vill också se plutt!
Grattis till plussen!! :D
Jag plussade ju i söndags och tänkte spela cool och lägga en present på frukostbordet, eftersom att jag alltid är uppe tidigt och plockat ut det, i presenten hade jag lagt en dregglis som det stod mum och dad på. Dock när jag fick "Gravid" på digital kunde jag inte vänta utan rusade in till sambon i sängen och han hann inte ens öppna innan jag tryckte upp testet i ansiktet: hallå läs!!!! Fattar du?!?!?
Han bara skratta åt mig och tyckte såklart att det är en av dom bästa dagarna i hans liv!
En annan rolig grej var att vi köpte ny bil i fredags, visade denna för min syster som har fyra små och hennes näst äldsta som är fyra sa rakt ut att "Moster E ska köpa ny bil bara för att hon har en bebis i magen!". Hade ju inte testat positivt då ännu men hade det på känn så det var extra roligt att ringa min syster i söndags och säga att hon hade helt rätt!
Fyraåringen hade så klart kopplat att man köper en ny bil när man är gravid, eftersom min syster gjorde det med senaste i magen, haha!
Eftersom jag ÄLSKAR min Facebook-grupp som jag har med mitt tidigare barn, där vi har följt varandra sen början av graviditeten och nu fyller alla våra små knoddar 1 år, så tog jag mig friheten att skapa en Maj-grupp på Facebook för er som inte vill hålla er anonyma. Jag har gjort gruppen "hemlig" så att andra inte kan se att man är medlem i den (enklast såhär i början när man inte outat för hela världen att man är gravid). Jag vet inte hur man löser det dock, tror inte ni kan söka på den om den är hemlig?
Den heter "Majmammor 2016".
Alternativt lägger ni till mig som vän på Facebook "Caroline Wallbäck", då kan jag lägga till er i gruppen och sen ta bort er som vän.
Hoppas någon vill vara med. Det är så kul att kunna följa varandra på ett "personligare" sätt än här på Familjeliv.
Jag lämnar såklart inte denna tråden för det.
<3
Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android
Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android