Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

BF maj 2016

Adorii skrev 2015-08-24 18:32:49 följande:

Åh va roligt:)

Jag ska boka in ett privat ultraljud till v14-16 någon gång hade jag tänkt. Har väldigt långt för att åka på ett sånt men smakar det så kostar det;D

Om du tänker göra KUB-test så görs ju det ultraljudet annars runt vecka 12 :)
  • Sajocawa

Och nu svarade jag här i tråden utan att ha presenterat mig... Hittade tråden igår innan en enda person hade hunnit svara TS så har följt er lite i hemlis. Jag testade nämligen väldigt svagt positivt igår på äl + 9, och lite starkare idag (på 3 olika test.. Otålig är mitt andra namn) men tror ändå inte på det förrän det blir tydligare så ska ta ett digitalt imorgonbitti, så hade inte tänkt avslöja mig här förrän dess. Men äsch. Jag vill gärna tro att alla dessa svaga streck stämmer så jag har BF 7 maj, två dagar före min födelsedag :)

• Sajocawa
    Adorii skrev 2015-08-24 22:10:38 följande:

Nu är jag lite nyfiken!! Har ni berättat för eran gubbe? Hur berättade ni??

Jag kunde inte hålla mig tyst en dag ':D Jag gjorde en skattjakt åt pojken och sa att gubben skulle hjälpa han att hitta skatten. I skattkistan hade jag lagt guldpengar och ett kinder ägg till pojken och en lapp med gravtestet!!:)

phpud7mIy37200.jpg

Åh från början tänkte jag ta ett test i smyg och berätta på något roligt sett, men hela graviditeten har varit så noga planerad att han varit med på allting ändå...och dessutom när jag fick jättesvagt positivt redan på äl+9 ville jag visa direkt ändå för att få hans åsikt ifall han också såg strecket :p Nu funderar vi istället på hur vi ska berätta på ett roligt sätt för släkten :) Dottern fyller 1 år om tre veckor så då kommer våra familjer ändå vara samlade.. :)
  • Sajocawa

Nu vågar jag verkligen vara med här! Har hittills bara fått svaga stickor så vågade inte riktigt tro på det men imorse tog jag ett digitalt! Jag ska bli tvåbarnsmamma! <3

• Sajocawa
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 06:28:36 följande:
    Samma här!!! smile2.gif

Vad roligt att äntligen vänta sitt första barn! phpa1JqU589672.jpg
    Vad roligt! Vi ligger nog ganska nära varandra... Vet du när du hade ägglossning? ;)
  • Sajocawa

Eftersom jag ÄLSKAR min Facebook-grupp som jag har med mitt tidigare barn, där vi har följt varandra sen början av graviditeten och nu fyller alla våra små knoddar 1 år, så tog jag mig friheten att skapa en Maj-grupp på Facebook för er som inte vill hålla er anonyma. Jag har gjort gruppen "hemlig" så att andra inte kan se att man är medlem i den (enklast såhär i början när man inte outat för hela världen att man är gravid). Jag vet inte hur man löser det dock, tror inte ni kan söka på den om den är hemlig?

Den heter "Majmammor 2016".

Alternativt lägger ni till mig som vän på Facebook "Caroline Wallbäck", då kan jag lägga till er i gruppen och sen ta bort er som vän.

Hoppas någon vill vara med. Det är så kul att kunna följa varandra på ett "personligare" sätt än här på Familjeliv.
    Jag lämnar såklart inte denna tråden för det.
    <3

• Sajocawa
    Tallbarr12 skrev 2015-08-25 07:19:02 följande:

Hej! Studsar av glädje in i den här gruppen! Jag och maken har jobbat i 16 månader på att få ett syskon till vår son född 2012 och äntligen blev det ett plus imorse! Hade äl den 8/8 så borde vara beräknad 30/4 men satsar på maj ändå smile2.gif

Jag hänger hellre här på fl än på fb än så länge...

Stort grattis! Måste vara en underbar känsla när man har kämpat så länge!
  • Sajocawa
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 08:03:35 följande:
    Jag tog ett ÄL-test på måfå den 13 aug som blev tokstarkt och tänker nu att det måste blivit ÄL den 14:e. När hade du? smile2.gif

Så galet underbart! smile2.gif
    Jag hade också äl den 14 augusti!! Vet exakt eftersom jag har tagit tempen hela månaden ;) extra roligt för min ägglossning skulle egentligen komma två veckor tidigare men det blev aldrig nåt så jag tog också ett test den 13 augusti bara på måfå, och tur va väl det för annars hade vi nog inte fått till det! Haha
  • Sajocawa
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 09:01:17 följande:
    Shiiit, ligger vi så nära i tid då? Coolt! Jag tempade också och förstod det på det sättet med. Det var efter kompisen snackade lite generellt om ÄL-test som jag tänkte "Ah, jag tar väl ett test sen..." Hade jag inte testat då och nuppat ;) så hade alltså mensen kommit om en-två dagar. My god!

Har du haft några symtom? För mig har jag haft mensvärk som nu gått över från molande till lite lätt-lätt brännande värk. Sägs ju att livmodern börjar växa nu.
    Haft lite mensvärk korta stunder sen i lördags :) Annars inga symptom alls.. Vad jag vetat om i alla fall.. Nu när jag tänker efter har kaffet varit lite äckligt i några dagar och minns att jag inte tyckte om kaffe alls under förra graviditeten, och det smakade sååå himmelskt igen dagen efter förlossningen :p kroppen är så rolig ;)
  • Sajocawa
    LillaEochP skrev 2015-08-25 09:01:20 följande:
    Jag vill vara med! Dock hittar jag inte gruppen så jag skickar en vänförfrågan :)
    Vad kul! Gör det :) Det borde va lätt att hitta mig :)
Svar på tråden BF maj 2016