Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

BF maj 2016

smiley85girl skrev 2015-08-25 10:14:14 följande:

Jag hittade inte fb grubben heller. Osäker om jag törs gå med ännu. Väntar nog tills jag vart på vul om 4 veckor om jag inte kan få tidigare ?????

Läste att hjärtat börjar slå 22-23 dagar efter befruktningen så för mig är de 1-2 sep riktigt nära ju. Så spännande

Grattis till plusset. Känns det bra ändå trots att ni "var färdiga" med barn? :) 

Nej, jag gjorde gruppen helt hemlig så att utomstående inte kan se att man är med i gruppen nu när det är så tidigt, jag vill ju inte heller avslöja för hela min Facebook att jag är gravid. Det du kan göra är att lägga till mig som vän "Caroline Wallbäck" så lägger jag till dig i gruppen. Du är väldigt välkommen i alla fall, oavsett om du vill gå med innan eller efter VUL :)
  • Sajocawa
    Tallbarr12 skrev 2015-08-25 12:53:22 följande:

Använder ni nån särskild gravidapp som ni tycker är bra? Jag laddade ner några gratisappar men stör mig så på reklamen!

Den som heter Gravid & Baby har jag laddat ner, den använde jag förra graviditeten, fast såg att den är helt omgjord nu. På ett bra sätt för nu kan jag följa utvecklingen om bebin i magen, och även fylla i att jag har ett tidigare barn och följa hennes utveckling också!
    Tycker inte det är någon reklam där, förutom att dem som står bakom appen samarbetar med TryggHansa så du kommer väl antagligen bli rekommenderad deras gravidförsäkring... :)
  • Sajocawa
    Myyslii skrev 2015-08-25 21:26:23 följande:

Här händer det grejer. :D

Jag berättade i fredags för min man med hjälp av en kartong med blandade bebissaker i och testet. :D han blev jätteglad! Sen åkte vi på en liten tripp till Gbg på Metallica. Tyckte att det var bra å testa innan vi åkte för vi skulle ha partat lite annars men nu blev de tidig kväll på fredagen och direkt till lgn efter konserten. Haha trött som man blivit. ;)

Mitt absolut första tecken var att jag var såååå varm!! Puuh och det har inte gett sig heller ^^

Har ni berättat för någon annan än partner?:)

Vad roligt!

Jag har bara berättat för min bästa kompis (var tvungen att berätta för någon!!!) men vill berätta för hela världen direkt! Vi ska berätta för våra familjer om 3 veckor då alla ändå kommer vara samlade. :)
  • Sajocawa
    bjorkken skrev 2015-08-26 17:46:28 följande:

Har gjort en grupp på facebook "majmammor 2016" men den är hemlig så ingen kan se men vill ni vara med får ni lägga till mig som vän så lägger jag till er i den =) här är länken till mig för att lägga till mig:

www.facebook.com/mariebjorken

Vi har redan en grupp som heter Majmammor 2016. Ni kan skicka vänförfrågan till mig "Caroline Wallbäck" så lägger jag till er. :)
  • Sajocawa
    Myyslii skrev 2015-08-23 15:45:04 följande:

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

Myyslii - Du kanske kan redigera trådstarten och skriva med att vi har en Facebook som heter "Majmammor 2016" så att det syns tydligt och att inte fler missar det, då det blivit lite missar nu när nya medlemmar tillkommit till tråden. Gruppen är hemlig nu i början och därför får man lägga till mig på som vän först så lägger jag till i gruppen. "Caroline Wallbäck" på Facebook.
  • Sajocawa
    Tallbarr12 skrev 2015-08-26 19:27:50 följande:

Är det några som tänkt fortsätta hänga här eller hoppar ni över till fb allihop?

Jag hänger såklart kvar här men gillar att ha en Facebook-grupp, där kan man följa varandra på en enklare sätt sen då inlägg lätt försvinner i mängden här... :)
  • Sajocawa
    Cissi2801 skrev 2015-08-26 19:47:05 följande:

Godkväll alla glada!

Jag fick i morse bruna flytningar (förlåt för äcklig info)
    Iaf den höll i sig från morgonen, sedan blev det rosa/bruna flytningar... Kan det ha varit nidblödningen som skedde idag... Det har gått 12 dagar sedan senaste mensen..

Jag känner mig inte tillräckligt säker för att kunna svara på din fråga egentligen, men jag vet att det är väldigt vanligt det du beskriver så ifall du är orolig behöver du nog inte vara det :)
  • Sajocawa
    Cissi2801 skrev 2015-08-26 19:47:05 följande:

Godkväll alla glada!

Jag fick i morse bruna flytningar (förlåt för äcklig info)
    Iaf den höll i sig från morgonen, sedan blev det rosa/bruna flytningar... Kan det ha varit nidblödningen som skedde idag... Det har gått 12 dagar sedan senaste mensen..

Fast.. Har du väldigt kort cykel? Kan man plussa så tidigt efter mensen?
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2015-08-26 20:07:07 följande:
    Fast.. Har du väldigt kort cykel? Kan man plussa så tidigt efter mensen?
    Eller nu kanske du menade sen mensens slut, inte början *trött och borde verkligen sova nu* :p
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2015-08-26 20:08:33 följande:
    Eller nu kanske du menade sen mensens slut, inte början *trött och borde verkligen sova nu* :p
    Fast det lät också kort så jag ska verkligen sluta virra nu *tar fram skämskudden*
Svar på tråden BF maj 2016