Inlägg från: Myyslii |Visa alla inlägg
  • Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Myyslii

Vad roligt att så många har skrivit. :D Välkommna och grattis!!

Mina symptom innan plusset var illamående, humörsvängningar, molvärk och trötthet. Så förstod innan testet sa gravid. ;)

• Myyslii
    LillaEochP skrev 2015-08-24 16:02:41 följande:

Nu har jag fått tid för inskrivning och första ultraljudet! Ultraljud den 22/9, så spännande!! 

Undrar också vilken vecka du är i och hur du får ul så tidigt??:D jag är i v 5 enligt min app ;) 4+0
  • Myyslii
    Cissi2801 skrev 2015-08-24 16:34:12 följande:

Vilken app använder du?

Familjelivs egna app. :) Lite tråkig tycker jag dock haha så ska leta efter en annan. :)
    LillaEochP skrev 2015-08-24 16:37:48 följande:

Jag är i vecka 5 (4+0) nu och ultraljudet blir i vecka 9 (8+1)! 

Det är en privat mottagning men med vårdavtal så man fick välja om man ville göra ett i samband med inskrivning för 250 kr, vilket vi gjorde då 

Ooh! Vilken tur! Det hade jag också velat. Här i krokarna finns inga såna lyxsaker. :/ ska försöka flörta med min bm om ett vul. :)
  • Myyslii

Här händer det grejer. :D

Jag berättade i fredags för min man med hjälp av en kartong med blandade bebissaker i och testet. :D han blev jätteglad! Sen åkte vi på en liten tripp till Gbg på Metallica. Tyckte att det var bra å testa innan vi åkte för vi skulle ha partat lite annars men nu blev de tidig kväll på fredagen och direkt till lgn efter konserten. Haha trött som man blivit. ;)

Mitt absolut första tecken var att jag var såååå varm!! Puuh och det har inte gett sig heller ^^

Har ni berättat för någon annan än partner?:)

• Myyslii
    Cissi2801 skrev 2015-08-29 17:31:02 följande:

Någon??

Absolut jag ser två streck!:) Grattis!:)
  • Myyslii

Vi har bara berättat för min mamma (är i V5, på mån V6):) Förra graviditeten berättade vi senare för familj och på BF på fb. :)

• Myyslii

Tror ni att jag kan få ett Vul men tanke på mf för fyra månader sen och är under utredning för hjärtproblem? Sen har jag HMS(bindvävnadssjukdom) och ska köra actionrun den 19 sep.. Skulle vara sååå skönt å veta att allt ser bra ut. :)

• Myyslii
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 20:26:47 följande:

Ska ja ta ett nytt test i morgon??

Gör det ont? Hur är blödningen?
  • Myyslii

Här händer det grejer :D Vad roligt att så många har hittat hit! Stort grattis till oss alla. :D

Var på vul idag pga smärta.. De hittade inte någon bebis först så de förberedde mig på att de inte hade gått vägen men de letade lite till och fann en liten böna långt in i ena hörnet så att säga hihi på 10,8 mm med bra hjärtslag. Puuuuh vad skönt de var. Den lilla var bara blyg. ^^ Vart lite bakåtflyttad så fick beräknat bf 30 april men jag stannar här iaf. Gick över 10 dagar förra grav. ;)

Har haft HEMSKT illamående knappt av denna värld. ;(

• Myyslii
    fair skrev 2015-09-16 00:22:49 följande:

Skönt att allt var bra! Vilken vecka är du i?

Vi är inne i v 7+4 :) Du då?
  • Myyslii

Har varit borta härifrån väldigt länge märker jag ;) Haft mycket att stå i och så gick min pappa hastigt bort för snart en månad sen 3 Var ju på tidigt vul i v 7 och då beräknade de mig till bf 30 april och var och skrev in mig hos bm förra vecksn och hon säger 26 april.. Haha. Får se på Rul den 24 november vad som stämmer. Vet ju när jag hade äl och hur långt jag har mellan mens osv men vad vet man. :D Har köpt en ultraljudsmonitor som borde komma på fredag, ska bli skönt att kunna kolla själv lite hur det står till. Orkar inge mera oroligheter just nu känner jag.

Svar på tråden BF maj 2016