• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Cissi2801
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 20:15:51 följande:
    Blödningen fortsätter, hoppas såklart att graviditeten fortsätter...
    Ska ja ta ett nytt test i morgon??
  • Treanhoppsan

Hejsan! Hoppar in här med er. Plussade idag har har bf 5 maj. Tredje barnen på G, lika spännade och pirrigt som tidigare :)

Har knölat på lite över ett år, så nu känns det härligt att det äntligen fastnade :) 

• Myyslii
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 20:26:47 följande:

Ska ja ta ett nytt test i morgon??

Gör det ont? Hur är blödningen?
  • Cissi2801
    Myyslii skrev 2015-09-01 20:32:22 följande:
    Gör det ont? Hur är blödningen?
    Molande, blödningen kommer och går.. Svårt att förklara
  • Sajocawa
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 20:47:08 följande:
    Molande, blödningen kommer och går.. Svårt att förklara
    Hm.. Är det rikligt som mens då, eller bara en liten blödning? Tveka inte att ringa in till gyn om du känner dig orolig <3
    Det är vanligare än man tror med blödningar under graviditeten så det är säkert ingen fara, så länge det inte gör ont eller kommer klumpar :)
  • Cissi2801
    Sajocawa skrev 2015-09-01 20:57:50 följande:
    Hm.. Är det rikligt som mens då, eller bara en liten blödning? Tveka inte att ringa in till gyn om du känner dig orolig <3
    Det är vanligare än man tror med blödningar under graviditeten så det är säkert ingen fara, så länge det inte gör ont eller kommer klumpar :)
    Måttligt är det, mindre än som när jag har mens.. Allt är så nytt... Inga klumpar heller..
  • smiley85girl
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 21:15:26 följande:

Måttligt är det, mindre än som när jag har mens.. Allt är så nytt... Inga klumpar heller..

Jag hade åkt in till gyn akuten lr ringt din läkare i morgon.

Det är vanligt man blöder när man skulle haft mens. Men min bm sa att om jag får den minsta röda flytningen skulle jag kontakta henne för att bli undersökt.
  • smiley85girl

Läst att ungefär 30% av de gravida får blödning under graviditeten. Så det är ganska vanligt.

• Cissi2801
    smiley85girl skrev 2015-09-01 21:43:06 följande:
    Jag hade åkt in till gyn akuten lr ringt din läkare i morgon.

Det är vanligt man blöder när man skulle haft mens. Men min bm sa att om jag får den minsta röda flytningen skulle jag kontakta henne för att bli undersökt.
    Okej, då vet jag om detta
  • Stemia

Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android

Svar på tråden BF maj 2016