Godmorgon allesammans!
Vi beslöt oss för att ta en riktigt lugn helg hemma denna helg. Det har varit himla skönt. Allt får ramla på sin plats och onödig stress är som borta.
Vill gärna skriva av mig hur det varit för mig hittills. I onsdags var min mens beräknad och jag vaknade 03.15 av att: ja, nu han jag äntligen kissa på stickan ;) Jag hade liksom väntat på detta tillfälle bra länge....hela två veckor och testat redan dagarna innan som såklart visade minus. Så när jag vaknade var jag förberedd på ett minus. Men det visade sig vara plus. Vet faktiskt inte hur länge jag stirrade på stickan, eftersom det fortfarande var natt, men jag trodde inte mina ögon. Lyckan var total! Jag kunde inte undgå att väcka min man, och kan höll bara om mig och log och fortsatte sova. Han var inte ett dugg överraskad. Han kände det på sig, eftersom jag börjat äta så konstiga saker som jag annars inte gör. Haft 37.3 i temp ända sen ägglossning, och magen svullen som en ballong.
Enda sen den dagen har jag googlat barn, pratat barn, och drömt barn. nästa lite för mycket. Så nu när helgen kom va det så skönt att stänga ner allt. Det kan ju bli alldeles förmycket, ni vet....kan jag äta det, måste googla...kan jag träna så osv.
Det har skapat mig en himla massa stess också som jag annars inte har.
Så jag har lärt mig nu, att ta allt med en nypa salt. Jag vet vad jag behöver äta och att det är bra att träna, och så får resten bli i den takt som det kommer!
Jag har börjat gå på långpromenad nästa varje dag, vilket är både underbart skönt, och rogivande.
Trevlig söndag!