• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tallbarr12
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 21:15:26 följande:
    Måttligt är det, mindre än som när jag har mens.. Allt är så nytt... Inga klumpar heller..
    Gyn kan ta blodprov och kolla hcg och se om det ökar som det ska. Om du är orolig, så kontakta nån!
  • Stemia

Gör ont i högersida, är de normalt?

Känns lite molande, gör extra ont om ja gör något ansträngande tex rastar hunden,dammsugar osv.

Va kan de bero, äre missfall på gång?

• FruD

Hej alla, 

Jag hoppar gärna in här också om det är okej? Plussade igår och är beräknad 10 eller 11 maj beroende på vilken sida man räknar på. 

Jag slutade med mina p-piller i maj så det har väl gått ganska fort... Känns både roligt med samtidigt lite läskigt. Första barnet för vår del, förutsatt att allt går vägen. Har ni redan ringt BM eller ska man avvakta? Känns som en helt ny värld...

Såg att det var någon här över som frågade efter bra gravidappar, jag tar också gärna emot tips. Letade lite själv igår men det känns som att det finns väldigt många och att kvaliteten variera. 

• Tallbarr12
    Stemia skrev 2015-09-02 15:36:55 följande:

Gör ont i högersida, är de normalt?

Känns lite molande, gör extra ont om ja gör något ansträngande tex rastar hunden,dammsugar osv.

Va kan de bero, äre missfall på gång?

Det är troligtvis bara ligamenten som stramar lite! Mina hugger till rejält vid snabba rörelser.
  • anja1661

V5 idag känns lite fjuttigt att säga/skriva så hehe!

Jag känner hittills: molande och stretchande i nedre magen, trött, illamåendekänslor som kommer och går, brösten började ömma idag och känns stora och tunga, väldigt varm.

Känns som många symptom med tanke på att det är så tidigt än...

Varje gång jag är på toaletten så kan jag inte låta bli att le när jag blir påmind om att mensen aldrig kom :)

Jag vill berätta för ALLA men måste vänta...

• Vasarru

Plussade med digitalt test idag, dagen före beräknad mens! Är så glad och rädd samtidigt. Fick 2 missfall på raken i våras. Om detta går vägen blir det en Femma i Maj 2016. =)

• Vasarru

Plussade med digitalt test idag, dagen före beräknad mens! Är så glad och rädd samtidigt. Fick 2 missfall på raken i våras. Om detta går vägen blir det en Femma i Maj 2016. =)

• Planritning
    Tallbarr12 skrev 2015-09-02 17:29:47 följande:
    Det är troligtvis bara ligamenten som stramar lite! Mina hugger till rejält vid snabba rörelser.
    Håller med. Precis samma här.
  • Planritning

Jag har inte haft så mkt symptom (lite mer kissnödig och lite tröttare bara) men inatt började jag få yrsel och hade det även idag. Har ni några tips mot det? Äta långsamma kolhydrater kanske (ifall det är blodsockret)? Ska resa med jobbet nästa vecka och vill inte gå runt där och vara yr...

• LillaEochP
    Stemia skrev 2015-09-01 23:09:54 följande:

Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android

Jag gillar Familjelivs app Gravidguiden, Gravid och Baby och Liberoklubben Glad Har samsung galaxy s6 edge och dom funkar utmärkt här i alla fall!
Svar på tråden BF maj 2016