Anonym (Hemlisen) skrev 2015-09-06 10:42:31 följande:
Supergrattis till er! Skönt att du hittat din takt. Allt kommer att gå bra det gäller bara att inte stressa. Ganska svårt egentligen men man får ta det som det kommer, en dag i taget.
Jag plussade igår och är överlycklig. Jag har oxå svullen mage, är sötsugen, illamående och det bubblar i magen. Undrar faktiskt om det kan vara två bebisar i magen.
Hur mår du? Tänker ni ta reda på vad det är för kön? Lycka till med allt!
Samma tanke hade jag också, när jag var så svullen. Tänk om det är två, men svullnaden gick ner efter någon dag...varit lite trög i magen enda sen onsdags...men blivit bättre och bättre för varje dag. Så jag tror nog att det bara är en. :)
Jag mår ganska exakt såhär: vaknar tidigare än vanligt, pigg. Lite illamående. Äter mina favvo cornflakes och gravid-vitaminer. ps. glöm inte det.
Sen mår jag rätt bra. lite öm i brösten, de har vuxit lite alla redan. en molande verk i magen, som på något vis känns mysigt. när jag lägger handen på magen blir jag alldeles varm. Generellt är jag himla glad och får mycket gjort på jobbet och mycket kreativa tankar och inspiration har jag just nu. Känner mig balanserad på ett sånt där härligt vis.
Jag tror vi kommer vilja veta kön. Bara för att man kan!
Jag, till skillnad från många andra tror jag...eller iaf som jag har läst här på forumet berättar för mina nära, familj och vänner att jag är gravid. Jag ser det som en delad glädje som ger mig oerhört mycket positivt tillbaka. Jag är inte så orolig för missfall. Försöker inte ha det som fokus/hinder. Dock är jag medveten att risken är större fram till v12. Jag försöker istället vara i nuet och glädjas för det som kommit till mig:)