BF maj 2016
Testade mig ikväll, jag är GRAVID!!!
Bf 10maj. Detta blir fjärde barnet så det är både spännande och läskigt!
Testade mig ikväll, jag är GRAVID!!!
Bf 10maj. Detta blir fjärde barnet så det är både spännande och läskigt!
Har bara berättat för min syster och min bästa vän. Resten får nog vänta några veckor till. Dock brukar min mage bli stor ganska fort så får se hur länge det går.
Familjen (mamma och pappa) får nog veta om kanske tre veckor. Är då i vecka 7övriga får vänta längre...
[quote=75701809][quote-nick]Adorii skrev 2015-08-31 20:04:51 följande:[/quote-nick]
Vad äter ni för något för att få i er folsyra?? Så dålig på det där:p
[/
Jag äter folsyratabletter sen ett par veckor innan jag plussade plus en varierad kost såklart
V5 idag känns lite fjuttigt att säga/skriva så hehe!
Jag känner hittills: molande och stretchande i nedre magen, trött, illamåendekänslor som kommer och går, brösten började ömma idag och känns stora och tunga, väldigt varm.
Känns som många symptom med tanke på att det är så tidigt än...
Varje gång jag är på toaletten så kan jag inte låta bli att le när jag blir påmind om att mensen aldrig kom :)
Jag vill berätta för ALLA men måste vänta...
Ringde mvc och bokade inskrivning idag. Enligt fl graviditetsuträknare är jag 4+3 men bm sa at jag var 4+0????
Hur räknar dem? Är det beroende på hur lång cykel man har?
Vet du när du hade ägglossning?
Vi kommer försöka få veta könet. Det har vi gjort med de andra tre :) jag tycker att det känns mer personligt och verkligt att veta vem man väntar på. Våra barn har alla fått sina namn redan direkt efter UL.
Har ni funderat på namn? Jag har mina klara redan :) (jag är ett planering och kontrollfreak)
Det var som gårdagens test visade.
Så om detta håller i sig så är bf 14/5.
Grattis alla andra med!!
Är i V6, 5+3 idag. Mår illa och är sjukt trött hela tiden.
Igår berättade vi för mina föräldrar att de ska få sitt 7:e barnbarn, de blev glada. Det var nog ingen större överraskning för dem, vi har skämtat och pratat om en till ett tag nu. Dessutom byter vi bil nu till en 7-sitsig så...
Igår var det en kollega som berättade att hon ska bli mormor! Hon var sååå glad och gissa om det var svårt att inte berätta då!? Men jag höll mig, vill berätta för chefen först så det inte kommer ryktesvägen. När tänker ni berätta för jobbet? Jag ska nog göra det snart, måste bara samla mod till mig. Känns så fånigt att vara pirrig för det men det är jag.
När jag har berättat på jobbet så kommer vi berätta för våra tre barn. De längtar och tjatar om ett syskon ska bli kul att se reaktionerna. Man kanske ska filma?
Mina jeans jag hade innan sommaren sitter inte så skönt längre. Vet dock inte om det är semesterkilon eller bebis. Vet bara att magen är ok på morgonen och under dagen blir den supersvullen och jag ser gravid ut i typ v18
Igår berättade jag för min chef. Blev skitfånig och började nästan gråta när jag berättade. Haha! Men hon tyckte att det var roligt och tog det bra. Därefter berättade jag för mina kollegor och alla gratulerade och blev glada :)
Idag hade jag mina vanliga jeans på mig och vid lunch var jag tvungen att knäppa upp knappen och dra ner gylfen helt. När jag sen skulle knäppa dem då gick det inte!!! Jag fick inte igen byxorna under resten av dagen! Nu blur det leggings och inköp av mammabyxor framöver :)
Är det nån som vet om det är ok att bada tunna? Tänkte på värmen... Ska till gekås med syrran och mamma om en månad och vi har bokat tunnan med tillhörande korvbricka :)
Jag vill gå med i den hemliga!!! Hur gör jag?
Hej alla.
Ett stort grattis till alla som plussat. Jag beklagar till er som fått mf, vi är många som vet hur det känns!
Tänkte bars tipsa om två fb grupper; majmammor 2016 och majbebisar 2016 "den sista kommer vara hemlig för alltid" för er som är intresserade ;) :)
Jag är förskollärare och har valt att berätta! Känns jätteskönt att alla vet och nu kan jag gäspa när som helst, äta när som helst och låta den svullna magen synas. :)
Har du bf 10:e?
Ni som jobbar på fsk hur tänker ni kring att berätta?
När och hur?
Jag är väldigt trött och väldigt hungrig jämnt. Måste äta för att inte må illa. Sen är jag trött trött trött...
Än så länge har jag hållit det i smyg. Idag skyllde jag tröttheten på förkylning.. ont i huvudet har jag med på eftermiddagen, och blir ju inte bättre av högljudda barn!
Är bara i vecka 7+1 idag.. Hade hoppats på att hålla det hemligt fram till vecka 12 typ...