Inlägg från: evema |Visa alla inlägg
  • evema

BF maj 2016

Jag plussade äntligen!! 27.8 visade det positivt efter 17månaders kämpande :D Första barnet och första gången jag blev gravid, hoppas allt går bra nu :)

• evema

Såhär överraskade jag min man :) fast han hade redan misstänkt att jag var gravid så någon stor överraskning blev det ändå inte, man överlycklig blev han :D BF 3.5.2016

• evema
    evema skrev 2015-08-31 19:37:31 följande:

Såhär överraskade jag min man :) fast han hade redan misstänkt att jag var gravid så någon stor överraskning blev det ändå inte, man överlycklig blev han :D BF 3.5.2016

varför fick jag inte med bilden??
  • evema

Jag mår också illa!

Började v. 6 och är nu i v.10 (9+5) så 4 veckor har jag mått dåligt konstant och spytt varje dag 3-15 gånger.... 2 "bra" dagar har jag haft och det var då jag bara spydde 3 gånger. Har varit sjukskriven från jobbet i 4veckor och som det verkar nu så kommer jag vara sjukskriven ett tag till då det inte verkar bli bättre. Var hos bm i tisdags, gjorde vul också. Vi såg två lika stora fostersäckar, i den ena såg man tydligt en liten plutt och i den andra en liten prick. Ultra-masinen var typ från stenåldern så hon sa att hon inte kunde få fram någon bra bild på den andra pricken. Nästa ultra blir 29/10 (v.12) då får vi nog med säkerhet veta om det är 1 eller 2!!!

• evema

Jag var in till akuten sö-mån natt pågrund av att jag spydde upp exakt allt jag försökte äta på söndagen. (Har annars också spytt 3-15 ggr/dag under en månads tid) På kvällen började det krampa i övermagen och kunde inte gå rakt. Låg bara i fosterställning i sängen. I akuten fick jag dropp och smärtstillande direkt i blodet. UL gjordes för att se om bebisen hade det bra, såg en liten krabat som viftade med händerna <3 fick åka hem på mån morgon och efter det har jag faktiskt bara spytt (ursäkta ) 1 gång men illamåendet håller i sig.

Kämpa på alla med och utan illamående, i slutändan får man nog världen bästa belöning (om allt bara går bra)

Svar på tråden BF maj 2016