Inlägg från: kielal |Visa alla inlägg
  • kielal

BF maj 2016

Hej!
    Jag är ny här på sidan och hänger gärna på i denna tråd. Jag har den senaste veckan haft mensvärk varje dag, ömma och större bröst och i eftermiddag har jag mått väldigt illa. Jag gjorde nyss ett grav.test och det visade positivt! Så glad! Glad Vi har försökt få barn ett tag och jag har haft ett missfall tidigare (så försöker att inte ta ut så mycket i förväg men det är svårt). 

BF är beräknat till den 4 maj.

Snart kommer sambon hem från jobbet och då blir det att berätta det för honom! Jag har lagt testet i en ask som han ska få (han har födelsedag om två veckor så det blir en tidig present). Jag valde att göra asken i bebisblått och bebisrosa med en rosett på så får se om han fattar något innan han öppnar. 

Nu är det ca 10 minuter tills han kommer och jag är så nervös! Glad
  • kielal
    Emmsie skrev 2015-08-31 18:19:39 följande:
    Vad roligt, vad sa han?
    Ja det är spännande. Han blev jätteglad. Fast inte överdrivet, vi tar det båda lite försiktigt.
  • kielal

Glömde ju skriva grattis till alla er som också har plussat och ska ha i maj. Så: grattis!

• kielal
    Rara Klara skrev 2015-09-07 11:41:57 följande:
    Träning å sånt!
    Hej allesammans! Innan jag var gravid tränade jag på gym varannan dag och cykla till jobbet ( 10 km enkel väg) och så sprang jag inbland...5 km. Men efter att jag plussade har jag inte riktigt vågat förrän igår. Jag har alltså i flera veckor gjort egentligen ingenting, i rädsla att det något ska bli tok. Men så igår var jag på gymmet, och promenerade därefter men mig man. En riktigt härlig långpromenad i regnet. Och idag vågade jag cykla till jobbet. Och vet ni, det känns mycket bättre. Jag känner mig starkare, piggare och känner en bättre kontroll på min kropp. Är så glad att jag våga igen. Jag cyklar dock sittandes, för det ska visst inte va så bra att stå upp och cykla.
    Är glad för det lilla- och det har för så mycket positivt med sig! Hur tränar ni?
    Trevlig måndag
    Hej!

Innan jag fick reda på att jag är gravid tränade jag styrketräning på gym 5 gånger i veckan och cardio ca 2 + promenader med hunden 2 gånger om dagen. När jag sen fick känningar blev jag inte rädd, men jag hade lite ont så jag ville inte träna därför. Nu tränar jag styrka hemma 3 gånger i veckan + går/cyklar med hunden (jakten börjar ju snart), men jag hade hellre varit på gymmet. Tyvärr luktar det starkt av gummi där (det är ett hemmagym som mina svågrar har byggt med gummimatta på golvet) och det vill jag inte utsätta det som är i magen för. Är själv doftöverkänslig. Jag saknar gymmet jättemycket, speciellt marklyften som är svåra att göra hemma men ska försöka göra lite sånt utomhus istället.

Att röra på sig/träna under en graviditet är väl bland det bästa man kan göra. Glad Fast med måtta och anpassa sig förstås.
  • kielal
    Fagelfri skrev 2015-09-07 13:40:00 följande:

Hej alla glada väntande! Äntligen äntligen fick vi positivt besked. Förväntad BF 14 maj 2016. Det är första barnet men vi hann till v.11 innan vi tyvärr fick missfall i julas. Så just nu känner Jah igen alla känslor, illamående å trötthet (ändå trodde jag bara att jag var sjuk förra veckan ) hehe men ser fram emot att uppleva nya saker som ultraljud å faktiskt få ett barn :). Men är väldigt orolig för att bli för glad å hoppfull å därmed ännu en gång bli besviken. Men ska försöka vara optimistisk. Grattis alla ni andra! :)

Grattis!! Jag vet hur det är, har också varit med om missfall så vi är också lite försiktiga med att vara glada. Men det är ju svårt att låta bli. Man vill bara att tiden ska gå. Glad
  • kielal

Grattis alla nykomna! Glad

I veckan har jag haft feber i två dagar och varit så fruktansvärt trött. En del trötthet beror väl på febern men en del på graviditeten tror jag. Någon mer som är trött? 

Jag har även denna vecka fått halsbränna, varit superhungrig hela tiden och i dag har jag mått illa hela dagen. Någon som känner igen sig?

I morgon börjar v 7 för mig och på onsdag ska jag till barnmorskan för första gången. Glad

• kielal
    Majorie skrev 2015-09-11 18:56:55 följande:

Jag har blivit proffs på att äta ofta. Måste börja dagen med att liggandes dricka nyponsoppa. Annars slår illamåendet omkull benen på mig. Sen kan jag fortsätta med sittande frukost. Jag äter i stort sätt varannan timme hela dagen. Så fort magen blir det minsta tom så blir jag illamående. Måste liksom äta i förebyggande syfte. Sjukt jobbigt.

Har ni några tips på goda mellanmål?

Vad jobbigt! Jag har inga problem med illamående på morgonen utan det kommer på eftermiddagen och kvällen. I går var vi hos min svärmor på middag och innan vi började äta mådde jag så illa. Men vi vill inte säga något om det än så det var bara att stå ut. När jag väl åt sen försvann det som tur var.

Ja, jag försöker lära mig att äta typ hela tiden, men det är inget jag är van vid så ibland glömmer jag bort mig. Något jag har märkt är bra för mitt illamående är fil och yoghurt med havregryn i.
  • kielal

Usch! Det låter hemskt att må så illa! Jag har mått riktigt illa några få gånger, men oftast har det bara varit lite "molande illamående". Jag har aldrig spytt och det är jag glad för. Jag märkte att om jag åt riktigt med mat släppte det, men det är ju inte lätt om man spyr upp det. Fy, stackars er!

Nu är jag i v. 12+3 och alla grav.symptom har släppt, förutom kissandet. Fast jag tror ändå att jag har ömmande bröst etc men att jag har vant mig vid det och därför inte känner av det så väl som tidigare. 

Svar på tråden BF maj 2016