Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Äntligen är denna dagen påväg att ta slut! Gnäll, inte sova eller äta, gnäll och feber på em, vill amma och gråter :( Ont i munnen och gnager på allt. Gav alvedon innan läggdags och hon somnade på två röda. Hoppas verkligen hon får sova bort allt så hon är pigg imorgon när vi har födelsedagskalas.
Nu ska jag slänga ihop en tårta (gav mig inte på det med lillan). Maken skulle handla bär och kom hem med nån havtorn-gojibärmix(?), går det ens att göra tårta på det?
Tjej78 - min mellan var en bitare... Inget vidare men nu har han nästan helt slutat! Så skönt. Lillan har inte visat några sådana tendenser ännu men dra i hår är lattjo :)
Malle - men blev det feber av det? Stackars liten. Hoppas hon o du får sova gott i natt!
Summa21 - min äldsta var knepig i maten så förstår din frustration. Varsågod med tips! Just det - gillas avokado? Är ju mättande o nyttigt!
Blicka: egentligen plockar hon i det mesta vi ger henne som tex bönbitar men även där tröttnar hon rätt snabbt.gröt äter hon inte men turkisk yoghurt med bär låter som något vi borde testa, tack! Ikväll fick vi i henne lite linsstroganoff.
Serah: vad tufft det låter. Har din man varit föräldraledig själv? Med vår första klagade inte min man direkt men jag upplevde att han inte riktigt förstod förrän han själv blev föräldraledig. Vi tycker båda att det är svårt att laga mat med den lilla. Hon ska i så fall upp och titta och gallskriker om hon inte får pilla.
Tjej 78: vår lilla slåss också men inte så hårt. Eller kanske snarare så att hon bankar lite. Tror ju att det kommer gå över men problemet är väl egentligen när hon gör det mot storebror. Det är löst och men han upplever ju son att hon vill vara dum mot honom.
Är det många som fortfarande matar kvällsmål och nattmål? Vi ger lillan 250 ml välling vid 19 sen fyller vi på vid 23 (ca 100-120ml) innan vi lägger oss och har vi en bra natt sover hon till ca 5 och får då välling igen (200 ml). Jag tycker att vi borde kunna sluta att fylla på vid 23 men då vaknar hon vid 2 och då kan det ta 45-60 min att få henne att somna om (samt en massa vatten), vilket brukar vara ett tecken på hunger.
Är det många som fortfarande matar kvällsmål och nattmål? Vi ger lillan 250 ml välling vid 19 sen fyller vi på vid 23 (ca 100-120ml) innan vi lägger oss och har vi en bra natt sover hon till ca 5 och får då välling igen (200 ml). Jag tycker att vi borde kunna sluta att fylla på vid 23 men då vaknar hon vid 2 och då kan det ta 45-60 min att få henne att somna om (samt en massa vatten), vilket brukar vara ett tecken på hunger.
Tack för att man får gnälla av sig.
Nä ibland är han kanske inte den mest sympatiska. Han tycker ibland att jag ska ta hand om allt i hemmet. Vilket är svårt. Jag har försökt få honom att förstå, och då säger han att han förstår att det kan vara tufft men veckan efter kommer samma krav. Lite tröttsamt ibland...
Jag önskar att han kunde vara ledig han också med lillen. Men vem vill anställa en gravid för bara nån månad? :/ kanske efter bebis kommit och jag varit hemma ett tag så kan han ta över. För det vore nyttigt för honom. Han har aldrig varit ledig med nån av barnen heller.
Men vi pratade iaf igår där jag förklarade hur det hade låtit från honom och jag förklarade vad jag gjort under dagen och hur jag kände mig efter allt det. Jag var trött, helt slut. Jag med. Han var trött han också för att han inte heller sovit nåt den natten då lillen krånglade. Dessutom har jag börjat få sammandragningar på kvällarna om jag varit väldigt aktiv. Vilket var igår på kvällen också.
Han bad iaf om ursäkt när han förstod hur mycket jag gjort under dagen. Vilket är jobbigt när jag är gravid plus sovit dåligt.
Inatt sov iaf lillen bra. Så skönt!
Ang slåss. Här gör han väl inte det. Men han drar och sliter i mitt hår. Och så drar han till ens fingrar för att bita, smaka? Och nu när hans framtänder där uppe kommit fram lite mer så gör det ont. Han slår endast om han blir väldigt exalterad men då är det mest okontrollerade viftningar med armarna.
På kvällarna får han välling vid 18.30-19 och sover sen runt 19-19.30 beroende när han får vällingen. Så vaknar han vid 22-23 för att ammas. Och sover sen till 5.30-6 på morgonen. Fast idag vaknade han 5. Ville ju sluta amma på kvällarna/ nätterna men jag tror jag ska se om han kan avvänja sig själv. Så hemskt är det ändå inte. Min bm tycker däremot att jag ska sluta amma för annars kan han tycka att det kommer en konkurrent till bröstet. Känner att vid den tiden då bebis kommer så har jag nog slutat amma. Dessutom så är det bara sent på kvällen han ammas, när han är typ sovande. Så han har väl inte så mycket medvetande för att tycka det är en konkurrent?