Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst. Vår resa blev tyvärr inte alls bra :( Båda flickorna blev magsjuka och kräktes och fick diarré. Man kan ju aldrig veta när de ska bli sjuka så vi fick göra det bästa av situationen men ändå tråkigt. De två sista dagarna var okej så vi proppa dom fulla med aktiviteter och fick åka pulka, skidor, spark, lekplats mm
Alla rutiner är upp o ner så nu börjar vi på ruta ett igen men redan efter ett dygn (kom hem igår eftermiddag) känns allt mycket bättre, har tom fått sova hela natten idag fr 19.30-05.20. Hon fick välling i sömnen vid 23 sen igen när hon vakna kl 5.20 och somna om till 6.45 :)
Idag ställde sig lillan upp, drog sig upp från sittande mot tv-bänken :) Skulle precis fotografera och skicka till hennes pappa men då ramla hon men ramla till sittande igen och var hur glad som helst.
Lillan har lärt sig busa. Så himla gulligt. När hon ser något hon vet hon inte får (t ex hundkorgen eller kontaktuttag) ser man hur det glänser till i blicken och hon kryper dit med en väldig fart och gapskrattar. Inte som med hundarnas vattenskål, för då är det tyst. Svårt att inte skratta själv utan säga ajaj ;)
Idag har hon ägnat större delen av fm åt att prata med sin docka under köksbordet. Har hon inte gjort förut men de verkar ha en del att avhandla ^^
Har era några favvoleksaker?
Lillan har lärt sig busa. Så himla gulligt. När hon ser något hon vet hon inte får (t ex hundkorgen eller kontaktuttag) ser man hur det glänser till i blicken och hon kryper dit med en väldig fart och gapskrattar. Inte som med hundarnas vattenskål, för då är det tyst. Svårt att inte skratta själv utan säga ajaj ;)
Idag har hon ägnat större delen av fm åt att prata med sin docka under köksbordet. Har hon inte gjort förut men de verkar ha en del att avhandla ^^
Tjej78 usch vad trist att ni timade in magsjukan med semestern. Men tur att de frisknade till sig så att ni kunde klämma in lite :)
Min lille tycker om att busa när han ska sova. Då tar han ut nappen från munnen och trycker den mot mig. Sen om jag tar den i munnen så skrattar han och tar ifrån den och tar i sin mun. Eller så sätter han sig och ploppar ut den, gärna med ljud :) sen efter en stunds lek och bus så slocknar han på ett nafs.
Favoritleksak vet jag inte. Han har endel han gillar. Han tycker om sin pappas piano och slår gärna på tangenterna när han spelar.
Sen älskar han att ta ut djuren från sin sångpåse. För att sen stoppa tillbaka dom igen. Men bollar kanske är favoriten när jag tänker efter. Det är roligt att jaga efter dom :)
Idag tog lillan sina första stapplande steg med sin brio lära-gå-vagn :)
Idag tog lillan sina första stapplande steg med sin brio lära-gå-vagn :)
Ja nu har jag opererat mitt navelbråck o svärföä är hemma o sköter ställningarna. Skönt så jag kan ta det lite lugnare någon dag o veta att barnen har det toppen med dom.
Ja nu har jag opererat mitt navelbråck o svärföä är hemma o sköter ställningarna. Skönt så jag kan ta det lite lugnare någon dag o veta att barnen har det toppen med dom.
Bvc idag! 73,5 cm och 8800 g. Trodde hon skulle väga mer, men kurvan följer hon iallafall så det är bra.
Sköterskan tyckte jag skulle sluta amma nu. Jag är fortfarande i riskzonen för att utveckla en depression och hon trodde det kanske var amningshormonerna som spökade. Hon kanske har rätt och det är därför jag så sällan känner mig glad. Lillan äter bra och behöver inte mjölken. Hon trodde det lättaste skulle vara att bara tvärt sluta, det viktigaste var att bestämma mig. Ska diskutera med maken ikväll så får vi se hur vi gör
Lillan tog sina första fyra steg igår med gåvagn. Hon verkade inte så impad dock för hon vägrar göra om det ;)