Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Summa21 - hur gick det på BVC igår?
Jag slutade amma i samband med att jag skulle lägga till ny astmamedicin o det gick smärtfritt. Lillan har visserligen alltid varit glad i mat o då ammade vi fm, em o läggning. På två veckor hade jag fasat ut.
Hur mkt ammar ni nu? Har ni ersatt några mål så att de bara består av mat? När jag trappade ner amningen med mina barn hade jag full frukost, lunch, middag o kvällsmål innan läggdags o ammade fm o em. Sen var de amningsmålen lätta att byta ut mot frukt eller annat mellanmål. Byt ut ett mål i taget är mitt tips.
Lycka till på kontrollen idag! Uppdatera gärna.
Vilken hemsk natt vi haft! Från kl ett sov hon max 20 min i sträck fram till fem, då sov hon hela 30 min och vaknade som en sol. Fattar inte att jag inte gav upp. Fast ännu mer konstigt att maken bara vaknade en gång :O
Kommer inte ihåg vem som efterfrågade fiskrecept men häromdagen gjorde jag kokt torsk och potatis och det var jättenkelt. 1 st fiskblock (torsk) och några potatisar. Släng i en kastrull med vatten och låt koka. När torsken blivit vit och faller isär av sig själv är den klar. Några minuter innan dess kastade jag i en näve ärtor. Mixa/mosa och servera :) man kan ju koka torsk och potatis var för sig och äta hela familjen också :) var väldigt gott
Idag ska jag laga kotlett och rotsaker. Men först ska jag vila ;)
Hur mår du Blicka? Känns det bättre?
Summa21 - vi ska på kontrollen på tisdag!
Vilken hemsk natt vi haft! Från kl ett sov hon max 20 min i sträck fram till fem, då sov hon hela 30 min och vaknade som en sol. Fattar inte att jag inte gav upp. Fast ännu mer konstigt att maken bara vaknade en gång :O
Kommer inte ihåg vem som efterfrågade fiskrecept men häromdagen gjorde jag kokt torsk och potatis och det var jättenkelt. 1 st fiskblock (torsk) och några potatisar. Släng i en kastrull med vatten och låt koka. När torsken blivit vit och faller isär av sig själv är den klar. Några minuter innan dess kastade jag i en näve ärtor. Mixa/mosa och servera :) man kan ju koka torsk och potatis var för sig och äta hela familjen också :) var väldigt gott
Serah - vad jobbigt :( klart du får gnälla! Det är trist när man krockar så där... Hoppas ni kan prata om det!
Jag fixar middag o vi äter runt 17.30-18 så sambon hinner från jobbet. Försöker göra mat som sköter sig mkt själv tex lax i ugn eller enkel mat som lagas på under halvtimmen. Lillan brukar krypa runt på golvet eller sitta i stolen o titta på, de större hjälper ofta till (vi började med det efter nyår).
Blicka: egentligen plockar hon i det mesta vi ger henne som tex bönbitar men även där tröttnar hon rätt snabbt.gröt äter hon inte men turkisk yoghurt med bär låter som något vi borde testa, tack! Ikväll fick vi i henne lite linsstroganoff.
Serah: vad tufft det låter. Har din man varit föräldraledig själv? Med vår första klagade inte min man direkt men jag upplevde att han inte riktigt förstod förrän han själv blev föräldraledig. Vi tycker båda att det är svårt att laga mat med den lilla. Hon ska i så fall upp och titta och gallskriker om hon inte får pilla.
Tjej 78: vår lilla slåss också men inte så hårt. Eller kanske snarare så att hon bankar lite. Tror ju att det kommer gå över men problemet är väl egentligen när hon gör det mot storebror. Det är löst och men han upplever ju son att hon vill vara dum mot honom.